Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ogólna renowacja simsona
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:39, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Oprócz chęci trzeba mieć jeszcze czas.
Naprawa wyniesie ok. 300 zł z poprawkami lakierniczymi.

Stan używalności - w chwili obecnej simson pali i jeździ, więc nie jest tak tragicznie.
Podstawa to wymiana tarcz sprzęgła i cewki świateł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:46, 01 Cze 2011    Temat postu:

Jednak projekt ruszył.
Zacząłem od sprzęgła.
Człowiek uczy sie całe życie. Nie wiedziałem, że sprzęgło reguluje się śrubą, puki je nie rozebrałem. Jako, że mam je już rozebrane, to zamówiłem nowe tarcze i czekam za paczką. Podreguluje się i będzie cacy.
[link widoczny dla zalogowanych]

Dalej poszedł w ruch tłok.
Za głowę sie złapałem jak zobaczyłem sworzeń:
[link widoczny dla zalogowanych].
Tłok jak i głowica miały troche nagaru, ale po oczyszczeniu tłok nadaje się do ponownego użytkowania:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Odwiedziłem miłego pana, który przejrzał tłok i cylinder.
Po krótkich oględzinach potwierdził moje zdanie- progu nie ma, obejdzie się bez szlifu, tylko nowe pierścienie zakupić.
Tu różnica szczeliny na zamkach między nowym a starym pierścieniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tłok po oczyszczeniu wygląda zadowalająco.
Oprócz nowego sworznia i pierścieni kupiłem od razu nowe łożysko.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Czekając za resztą części pokolei grzebię kosmetykę.
Wypolerowałem dekle silnika, wyczyściłem silnik, cylinder i głowicę.
Powoli zacząłem go rozbierać pod malowanie.

Troche więcej roboty miałem z elektryką. Jako, że nie mogłem znaleźć ściągacza magneta, to nie mogłem obejrzeć cewki świateł i w razie czego nawinąć nowy drut lub podmienić na inną.
Sprawdziłem tylko stan przewodów instalacji, poprawiłem błędy, odszukałem i powyprowadzałem przewody do kontrolek, wyregulowałem "włącznik" luzu.

Licząc powoli koszty remont wyniesie ok 150 zł bez malowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:17, 02 Cze 2011    Temat postu:

Bardzo fajny opis - mam nadzieję, że będziesz kontynuował w tym stylu Happy
Tylko w jednym zdaniu jest błąd:
dudu napisał:
Nie wiedziałem, że sprzęgło reguluje się śrubą, póki je nie rozebrałem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wskazana strzałką na fotce śruba służy do regulacji skrzyni biegów a nie sprzęgła. A ściślej mówiąc nie sama śruba, tylko nakrętka na nią nakręcona (ta wewnąrz silnika a nie kontrująca M8 na wierzchu, widoczna pod gaźnikiem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:25, 02 Cze 2011    Temat postu:

Tak wiem. Na innym forum pytałem dlaczego ona jest przyspawana do korpusu.
Skrzyni biegów nie ruszam bo jest idealnie. Winą było sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:32, 02 Cze 2011    Temat postu:

A więc prace trwają. Sesja zbliża się wielkimi krokami, ale na simsona zawsze znajdę czas.
Powoli i mozolnie zacząłem go rozbierać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wczoraj bawiąc się elektryką miałem troche problemów z dojściem co od czego. Tak to jest jak instalacja jest "poprawiana".
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu wyczyszczone części silnika czekające na założenie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać akumulator zaczął się utleniać i troche naruszył schowek.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Rozbierając przód postanowiłem zdemontować lagi i je troche spolerować.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Co sie okazało jedna sprężyna pęknięta. Kolejny wydatek doliczamy do rachunku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyglądają po polerce
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu większość elementów przygotowane pod nową warstwę czarnego połysku.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jutro kupie szpachel, farbę, lepszy papier, poprawie dzisiejszą robote, zrobie zaprawki i powoli zaczniemy malować.

A teraz moje pytania:
Czy filtr powietrza powinien mieć wkład np. z gąbki (tak jak romety)? Bo w moim środek jest pusty.

Czy założenie do simki (cylinder 60cc drugi szlif) zębatki 18z lub 17z drastycznie zmniejszy jego moc? Robił ktoś taki myk? Obecnie mam 15z.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:19, 03 Cze 2011    Temat postu:

Pracy ciąg dalszy.
Dzisiejszy zakup:
[link widoczny dla zalogowanych]
lakier niebieski akrylowy ( taki sam kolor jak oryginalny) 0,5L
czarny połysk akryl 0,5l
utwardzacz i szpachel
+ papier ścierny 1500 i nitro
całość 110zł.
Więc jedziemy z malowaniem.
[link widoczny dla zalogowanych]
W między czasie kolejnej warstwy lakieru zaszpachlowałem i oszlifowałem osłony:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie chciało już mi sie wyciągać silnika i wahacza:
[link widoczny dla zalogowanych]
A to cały efekt dzisiejszej pracy:
[link widoczny dla zalogowanych]

PS. dzisiaj przyszły nowe tarcze i naklejki.
Teraz czekam za uszczelkami i innymi duperelami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 21:48, 03 Cze 2011    Temat postu:

Sama puszka filtra nie ma żadnych wkładek, obić czy czegoś. Jedynie sam filtr na drugim końcu puszki i tyle.

Do SRki seryjnie jest 16Z, więc 17 na 100% uciągnie. Przyśpieszenie trochę spadnie, ale nie na tyle żeby tego nie przeżyć, szczególnie że pojedzie szybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:15, 04 Cze 2011    Temat postu:

Ciąg dalszy malowania...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście już na fajrant zauważyłem, że zapomniałem pomalować podnóża.

Od razu mój błąd - 0,5L farby na simke to dużo za dużo.
Wziąłem więcej w razie czego, że mi coś nie wyjdzie i bede musiał ścierać farbę (bo było to moje pierwsze malowanie). Co sie okazało dobrze wyregulować pistolet wystarczy i dwie setki by starczyły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:01, 08 Cze 2011    Temat postu:

No to jedziemy dalej.
Całość już pomalowana. Teraz czas na złożenie wszystkiego do kupy.
Tu sesyjka w trakcie składania.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
No i simson dostanie nową tarczę.
Muszę ją jeszcze przykleić
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety jeszcze nie przyszły uszczelki, sprężyny i reszta części, więc przodu skręcić nie mogę.
Jeszcze na dodatek w przednim kole puściła łatka i musiałem rozebrać świeżo pomalowane koło.
Cóż będzie znowu do malowania.

Powiedzcie mi koledzy jakiej mocy cewki ma simson?
Chodzi mi jakie moce mają 6V a jakie 12V.
Chodzi mi o to, że jeśli podmienie cewke świateł na 12V to jakie żarówki będę musiał wrzucić (mam jakiś nieznany zapłon od simsona i nie wiem która cewka to która. będę je sprawdzał doświadczalnie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:12, 08 Cze 2011    Temat postu:

Cewka świetlna 6V może być 25 albo 35W.
Przy 12V ma 42W i jest z niej zasilana też żarówka tylna. Musiałbyś więc wymienić 2 żarówki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:18, 08 Cze 2011    Temat postu:

Nie ma problemu z żarówkami. Mam komplet 6V i 12V.
A co jeśli zamiast w miejsce cewki świateł wrzucę cewkę zapłonową lub ładowania aku?
Do ładowania aku raczej nic sie nie powinno stać, bo moce powinny być porównywalne.
A co z cewką zapłonową? Ta pewnie jest mniejszej mocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:33, 08 Cze 2011    Temat postu:

dudu napisał:
A co jeśli zamiast w miejsce cewki świateł wrzucę cewkę zapłonową lub ładowania aku?

Ale w jakim celu? Cewka ładowania ma ok. 22W a zapłonowa nie wiem, choć raczej podobnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:35, 08 Cze 2011    Temat postu:

nie chce specjalnie wkładać złych cewek.
Ale chodzi mi o to, żeby wrzucić ani nie za słabą, ani nie za mocną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:07, 10 Cze 2011    Temat postu:

Więc powoli zaczynamy kończyć dzieło.
Dzisiaj wreszcie przyszły części.
[link widoczny dla zalogowanych]
Za swoją nieuwagę się płaci. Kupując sprężyny myślałem, że aukcja dotyczy kompletu, a okazało się, że tylko jednej. Więc w paczce była tylko jedna sztuka.
No cóż, czasem tak bywa.
W paczce oprócz sprężyny przyjechały też:
-podkładki dystansowe sworznia
-szkło licznika
-ślimak
-filtr paliwa
-komplet uszczelek
-wkład tłumika

Na początek zabrałem się za założenie sprężyny.
Wlany nowy olej hydrauliczny. Nowa sprężyna była dłuższa (tzn mniej zużyta), ale po założeniu lag, skręceniu i obsadzeniu koła wzystko jest ok.

Dalej poszedł cylinder + tłok.
Troche gimnastyki i cylinder już siedzi:
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie sprzęgło:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
No i sprzęgło już siedzi:
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz tylko przykręcić gaźnik, kapę silnika, zalać olejem i test.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Okazało się, że gaźnik przecieka na uszczelce. Trzeba to poprawić.
Miałem problemy z iskrą, na szczęście przeczyszczenie platynek i poprawienie punktu masy załatwiło sprawe.
Mam delikatne obawy, że biegi wyskakują. Co prawda na odpalonym silniku nie sprawdzałem, bo jeszcze nie mam wyregulnowanego sprzęgła, ale na zgaszonym jakoś nie chcą wskoczyć. Zobaczymy jak skończe wstępne docieranie.
No i jeszcze jest jeden problem - nie mogę wyregulować gaźnika. Objawy - wysokie obroty. Dostaje za dużo powietrza lub za mało paliwa. Próbowałem obiema dyszami, ale obroty tylko nieznacznie maleją.

Po skręceniu odczekałem jakieś 2-3 godziny aż silikon zasknie, zalałem elfem i odpalamy.
Tu prawie końcowy efekt:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudu
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:45, 11 Cze 2011    Temat postu:

Mamy problem.
Otóż pojawiły się problemy z biegami.
problemy z wrzuceniem luzu, biegu 2 i 3.
1 i 4 wrzuca się dobrze, nawet aż za dobrze. Tzn za szybko wchodzą.
Nie wiem czy to zasługa nowych tarcz, czy wina tego, że znalazłem w miejscu, gdzie stał simson kulkę 4mm, zapewne z wałka zdawczego.

Nie mam pojęcia jak ona mogła wylecieć.
Teraz najgorsze przede mną - cały silnik rozebrać.
Nie robiłem tego w simsonie i mam obawy, że rozsypie mi się skrzynia. W rometach była ona błacha i prosta, w simsonie po rysunkach widze, że tu już tak prosto nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin