Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak prawidłowo ustawić zapłon w Simsonie?

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 8:46, 30 Cze 2011    Temat postu: Jak prawidłowo ustawić zapłon w Simsonie?

Witam. Jestem zielony na temat zapłonu:/. Ale można ustawić po przez ustawienie przerwy na przerywaczu, przerwy na platynach no i przez kręcenie iskrownikiem. Jak to wszystko prawidłowo ustawić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:47, 30 Cze 2011    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/ustawianie-zaplonu-z-przerywaczem-mechanicznym,5198.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 8:53, 30 Cze 2011    Temat postu:

To jest ustawienie zapłonu za pomocą iskrownika. Już wiem jak się ustawia. Teraz jaka przerwa musi być na przerywaczu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel332
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:58, 30 Cze 2011    Temat postu:

0,4mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 9:09, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ok. Jak ją prawidłowo ustawić? Trzeba przerywaczem poruszać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3418
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:47, 30 Cze 2011    Temat postu:

Przerywacz jest przykręcony m. in. śrubką znajdującą się w otworze o kształcie łezki. Trzeba ją poluzować (nie wykręcać), co pozwala na lekki obrót i ustawienie przerwy.
Należy ustawić koło magnesowe tak aby szczelina na stykach była największa i wtedy zmierzyć odstęp 0,4mm. Jeśli jest większa/mniejsza, to obracasz magneto w inne dowolne położenie, przekręcasz trochę lewo/prawo przerywacz i dokręcasz śrubkę.
Potem znowu mierzysz przy maksymalnym rozwarciu styków i korygujesz.
Nie jest określone w jakim położeniu ma być magneto w tej pozycji, czyli np. w GMP itp. - szuka się tylko max szczeliny.
Dopiero potem ustawia się moment zapłonu.

Zawsze kolejność powinna być taka:
1. Ustawienie odstępu styków przerywacza
2. Ustawienie zapłonu
Nigdy nie na odwrót, bo zmiana odstępu styków powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 13:53, 30 Cze 2011    Temat postu:

Dzięki. Wiem już co i jak. Do ustawienia zapłonu potrzebne jest koniecznie zdjęcie koła magnesowego?

Ostatnio zmieniony przez rea1996 dnia Czw 13:55, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4329
Przeczytał: 124 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:22, 30 Cze 2011    Temat postu:

O ile iskrownik można ruszyć bez ściągania koła to jednak lepiej zdjąć bo przy ustawianiu przerwy na przerywaczu może być problem. Zdjęcie koła niczym nie grozi, nie będziesz musiał nic ustawiać czy coś Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 14:27, 30 Cze 2011    Temat postu:

Ok. A czy przy platynach, w ogule coś takiego się ustawia przy Simsonie? Jeśli tak, to jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4329
Przeczytał: 124 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:47, 30 Cze 2011    Temat postu:

Nie rozumiem o co Ci chodzi..
Mi chodziło o że że koło można ściągać bez obawy o to że przestawisz zapłon. Koło magnesowe wchodzi na wał tylko w jednym położeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 15:09, 30 Cze 2011    Temat postu:

Zgadza się. Czyli w Simsonie ustawie się tylko przerwę na przerywaczu oraz ustawienie momentu rozwarcia styków zgodnym z ustawieniem 1.5-1.8 mm tłoka przed GMP, tak? Tylko w taki sposób?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andikss51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krasnystaw
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:48, 30 Cze 2011    Temat postu:

Gmp = 0,4mm ustawiasz to jako pierwsze. Wkładasz suwmiarkę patrzysz ile wynosi i do tej wartości dodajesz 1.8mm wkładasz suwmiarkę ponownie i cofasz magneto robisz kreskę na magnecie i na karterze. Kiedy te dwa znaki się zgrają przerywacz ma zacząć się otwierać. W tym celu można użyć miernika wyposażonego w sygnał dźwiękowy albo jakiejś próbówki. Ściągasz kabel który jest przykręcony do platynek zakładasz magneto.. jeden kabel np miernika dajesz pod masę a drugi do tego cypla i sprawdzasz gdy styki będą zwarte będziesz słyszał dźwięk gdy będą się rozwierać wiadomo dźwięku nie będzie. Korygujesz kręcąc statorem. W lewo - zapłon przyspieszasz w prawo - opóźniasz. Nigdzie jednak nie jest powiedziane że Twój silnik będzie dobrze pracował na takich ustawieniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rea1996
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 19:50, 30 Cze 2011    Temat postu:

Temat. Można zamknąć. Dowiedziałem się wszystkiego.Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5739
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:37, 30 Cze 2011    Temat postu:

Zamykam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin