Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Generalny remont - pytanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:25, 11 Kwi 2009    Temat postu: Generalny remont - pytanie

Witam was posiadacze Simsonów Happy Mam zamiar robić generalny remont mojego simsona S51 3 biegowego z rocznika 85. Chodzi mi o remont mechaniczny jak i optyczny. Jestem na etapie zamawiania częsci u pana Kniazia. I tutaj moje pytanie : Czy częsci poniżej wystarczą żeby simek przejechał kolejne 23 tyś km? Co ewentualnie trzeba jeszcze wymienić? Chcę zrobić raz porządnie i mieć spokój na następne 20tyś km.

Kod:
   Nazwa   Ilość   cena za szt/zestaw   RAZEM
1.   CYLINDER GŁOWICA TŁOK ORG. SIMSON S70  - komplet cylinder, tłok, pierścienie,głowica,dysza,podkładki,uszczelka   1   229   229
2.   Łożyska silnik CBF c3 + kmpl simmeringow + kmpl uszczelek   1   66   66
3.   Wał korbowy S70 tuning z wypełniaczami   1   229   229
4.   Kosz sprzęgła S70 KPL.   1   80   80
5.   Korbowód S51   1   40   40
6.   Olej do mieszanki ADDINOL 405 2T   2   20   40
7.   Pasta polerska   1   20   20
8.   Tłumik wydech kpl. Simson enduro org   1   150   150
9.   Szczeka hamulca simson sport   2   30   60


Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
micpaj13
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:51, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Po co korbowód? Jak kupisz wał to w komplecie jest....
I jak dajesz 70ccm to musisz kartery rozwiercać to w cene wlicz chyba że sam rozwiercisz


Ostatnio zmieniony przez micpaj13 dnia Sob 12:53, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chartson
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: bydgoszcz

PostWysłany: Sob 16:34, 11 Kwi 2009    Temat postu:

a taki zwykly tlumik moze mulic silnik lepiej wieksze kolanko kupic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:55, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Albo fi32 z bańka xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 17:00, 11 Kwi 2009    Temat postu:

1. OK, jeżeli planujesz tuning na 70ccm, ale pamiętaj, że warto jeszcze wymienić pare innych pierdół (np. gaźnik)
2. Łożyska kup firmy SKF, FAG lub NTN, simmeringi najlepiej CORTECO a uszczelki u kniazia kupisz pod tytułem zestaw uszczelek org. czy jakoś tak.
3. OK, jednak możesz kupić bez wypełniaczy za bodajże 150zł
4. warto zmienić, powinien silnik troche ciszej chodzić na wolnych obrotach
5. Nie ma sensu kupować bo kupując wał masz w zestawie korbowód.
8. Nie warto kupować, lepiej zostaw oryginał, ma znacznie lepsze parametry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:09, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Co do uszczelek to dokładnie sie upewnij czy beda oryginalne bo mi jak wysyłał paczke to wrzucil zwykle papierowe bo akurat nie bylo oryginalnych Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:16, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Dzięki za rady. Radzicie zostawić stary tłumik i go wypolerować, zamontować kolanko 32mm na mocowaniach tak jak w enduro?
Co do wału, lepiej wziąść z wypełniaczami czy bez?
Jeszcze coś pasowałoby zmienić?

Edit: Dostanę gdzieś mocowania i osłonkę do wydechu żeby zrobić jak w enduro?


Ostatnio zmieniony przez pk91 dnia Sob 17:23, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 17:24, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Kolanko zostaw zwykłe, nie kupuj 32mm, bo nie ma sensu.
Wał wiadomo, że lepszy z wypełniaczami, ale wydaje mi się, że nie warto za nei płacić aż 70zł, jednak jak masz kase to wiadomo że kupuj wersje z wyp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:30, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Kolanko i tak musze nowe kupic bo chce zrobić enduro style.
A co do simeringów i łożysk to chciałbym kupić cały komplet żeby sie nie pogubić.


Ostatnio zmieniony przez pk91 dnia Sob 17:32, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 19:34, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Napisz do Kniazia, ze potrzebujesz kpl łożysk SKF, kpl simmeringów org i kpl uszczelek org. On będzie wiedział o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Co jeszcze powinienem wymienić? Mam ambicje na dalekie podróże, więc simek musi być pewny Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 20:29, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Tarcze sprzęgła, układ napędowy (łańcuch, zębatki), olej w skrzyni 75W-80 i chyba tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:22, 11 Kwi 2009    Temat postu:

a jak sie ma wytrzymałość silnika i moc z wałem norm a tym z wypełniaczami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 22:26, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Wytrzymałość identyczna, a różnicy w mocy po samej zmianie wału nie odczujesz, poszukaj troche forum a znajdziesz wiele podobnych tematów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pk91
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:49, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Dobra, na tą chwile mam coś takiego:

Kod:
   Nazwa   Ilość   cena za szt/zestaw   RAZEM
1.   CYLINDER GŁOWICA TŁOK ORG. SIMSON S70  - komplet cylinder, tłok, pierścienie,głowica,dysza,podkładki,uszczelka   1   229   229
2.   Kondensator ORG DDR   1   8   8
3.   Wał korbowy S70 tuning z wypełniaczami   1   229   229
4.   Kosz sprzęgła S70 KPL.   1   80   80
5.   Tłumik wydech kpl. Simson enduro org   1   149   149
6.   Olej do mieszanki ADDINOL 405 2T   2   20   40
7.   Pasta polerska   1   20   20
8.   ZEBATKA ZDAW.S51 16Z                         1   7   7
9.   Szczeka hamulca simson sport   2   30   60
10.   ŁOŻYSKA SILNIKA KPL. SKF C3 6 SZT    1   79   79
11.   USZCZ GAŹNIK-CYLINDER OGR. DDR !!!!!!!!!!!!!!!! (GRUBA)   2   2   4
12.   USZCZELKI KOMPLET ORYGINAŁ NIEMCY S70,SR80   2   10   20
13.   PRZERYWACZ ZAPŁONU (PLATYNKI) MZA NIEMCY   1   6   6
14.   ŁANCUCH NAPĘDOWY ORG. 110 OGNIW     S51,S50,S70                                                                  1   25   25
15.   ZEBATKA TYL S51                           1   35   35
16.   KPL SRUB SILNIKA S-51/IMBUS/    1   8   8
17.   SŁONECZKO SIMSON S70 MZA   1   17   17
18.   KOREK WLEWU OLEJU + ORING CZERWONY ORG.DDR Z NAPISEM    1   7   7


Brakuje jeszcze simeringów, pomoże ktoś dobrać z cennika p. Kniazia?
Chyba o niczym nie zapomniałem. Co do wydechu wole kupic nowy bo stary jest w kiepskim stanie wizualnym. Wie ktoś ile +/- będzie palił na takim zestawie?


Ostatnio zmieniony przez pk91 dnia Sob 22:51, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin