Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czyżby puchł ???
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:28, 07 Maj 2013    Temat postu: Czyżby puchł ???

Witam mam takie pytanie , czy tłok może puchnąć? Gdy rozbierałem silnik na początku roku to zauważyłem że tłok jest lekko z naciskiem na lekko przytarty ale tuleja cylindra nie, i po złożeniu było ok ale teraz gdy jest ciepło i robię większe trasy (nie w koło komina) to gdy motocykl się rozgrzeje to lekko traci na mocy i nie wkręca się tak jak na zimnym. (nie chodzi o to że po odpaleniu od razu daje mu manetkę do końca , bo lekko go rozgrzewam i w tedy ma fajne przyspieszenie itp). Wiec w skrócie gdy zimny to super , gdy gorący to mniej mocy. Jeżeli napisałem coś nie tak to piszcie. Proszę o poradę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:34, 07 Maj 2013    Temat postu:

Oczywiście, że tłok może puchnąc, jeżeli jest kiepskiej jakości, jeżeli nie docierałeś, jak luz montarzowy tłoka jest za mały no i kiedy olej jest niskiej jakości (Mixol). Jakiej firmy masz tłok i cylinder ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:03, 07 Maj 2013    Temat postu:

Rafał51 napisał:
Oczywiście, że tłok może puchnąc, jeżeli jest kiepskiej jakości, jeżeli nie docierałeś, jak luz montarzowy tłoka jest za mały no i kiedy olej jest niskiej jakości (Mixol). Jakiej firmy masz tłok i cylinder ?


Ty od Mixola to się odpierwiastkuj Wide grin

Co do tematu, to mam podobne objawy że na zimnym czuć jak się odkręca więcej manetkę, a jak się już zagrzeje to praktycznie nie ma różnicy czy jadę na całym gazie czy na lekkim - silnik idzie tam samo.
I według moich obserwacji to nie tłok, ale cewka butelkowa. Ja mam założoną 12V do elektronika ( taka jak ma być ) i u siebie, jak w jednym miejscu stanę pod górę to ruszam na jedynce, daję 2 i nie pójdzie ( po lekkim zagrzaniu ) natomiast jak podmieniłem tą cewkę na 12V od zapłonu platynkowego, to w tym samym miejscu jak zacząłem ruszać to jeden, dwa trzy i poszedł. Muszę to jeszcze raz sprawdzić, ale ja bym właśnie obstawiał cewkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:16, 07 Maj 2013    Temat postu:

Znaczy, no, Mixol aż taki zły nie jest bo sam na nim jeździłem tylko, że zostawia dużo nagaru i kopci, tylko trzeba "powoli" na nim docierać, bo aż takiego dobrego smarowania nie ma, ale da się jeździć. Ale wracając do tematu ja jednak stawiam na tłok (kiepska jakość) bo sam mówił, że był przytarty, ale czy dał nowy to niewiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:23, 07 Maj 2013    Temat postu:

Ja odkupiłem Simusia od kuzyna ale podejrzewam ze MZA jest zestaw ,a jezdze na LUX10. Docierany przez 500 Km starannie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:34, 07 Maj 2013    Temat postu:

Jak MZA to dobry zestaw, a jaki luz montarzowy tłoka był ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:35, 07 Maj 2013    Temat postu:

Rafał nie ja zakładałem , ale podczas rozbiorki nie sprawdzalem. A zeby nikogo nie oszukac powiem szczerze ze nie bardzo wiem co to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:38, 07 Maj 2013    Temat postu:

Luz montażowy to luz z jakim będzie poruszał się tłok w cylindrze, bo jak by luzu nie było to tłok nie poruszał by się w ogóle. A wspomniałeś że tłok był przytarty, a wymieniłeś go ? Najlepiej wymień tłok jeżeli jest przytarty dosyć mocno na MZA z luzem conajmniej 0.03 mm. A jeżeli na cylindrze są mocne rysy to lepiej zrób szlif.

Ostatnio zmieniony przez Rafał51 dnia Wto 22:48, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:02, 07 Maj 2013    Temat postu:

Nie wymieniałem , bo mi powiedzieli znajomi ze jak pod pierscieniami to nie jest zle, ja nie jestem tego zdania , i dla tego pytam bo chce kupic nowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:06, 08 Maj 2013    Temat postu:

No to kup nowy MZA i dobrze go dotrzyj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:39, 08 Maj 2013    Temat postu:

Chyba tak bede musial zrobic ale na przyszly sezon nowy wal chyba dam i lozyska. A odnośnie łożysk są jakieś dobre do Simka i jakie to są.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:39, 08 Maj 2013    Temat postu:

SKF są dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:31, 08 Maj 2013    Temat postu:

Można prosić o fotki rzekomo przytartego tłoka?

Rysy wzdłużne na płaszczu tłoka są normalnym następstwem jego pracy.
Przytarcie to zgoła inne zjawisko którego nie będę opisywał, ale w skrajnym przypadku dochodzi do "przejścia" materiału tłoka na tuleje cylindra.

Luz montażowy to raczej nie ten który jest podczas składania silnika na częściach które już pracowały, a minimalny jaki przewidział producent dla bezpiecznej pracy silnika.
Docieranie to "układanie się" materiałów części współpracujących ze sobą mające na celu doprowadzić do sytuacji kiedy zostaną wypolerowane ich powierzchnie przylegania. Tak ja to rozumiem.

Więc teoretycznie przy zachowaniu stosunku oleju do paliwa można wykluczyć przycieranie cię tłoka, nawet gdy "troszkę" się przesadzi z obrotami przy niskiej prędkości.

Pozostaje problem podróbek części na jakich muszą niestety pracować nasze maszynki.

Napisałem to ponieważ miewam też taki problem, jednak jest on spowodowany puchnięciem nie tłoka, a tulei i spadkiem kompresji.
W moim przypadku polski tłok zdaje egzamin, jednak cylinder to porażka.

http://imgur.com/ij0NKcm
Jak widać na fotce tłok powyżej sworznia nie maił kontaktu z cylindrem,
a pracują razem cztery latka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz12t
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tur k/Bydgoszczy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 08 Maj 2013    Temat postu:

PSS twoje rysy są poziome, moje są pionowe.
Odnośnie mojego problemu dzisiaj jadąc w tak piękną pogodę z kolegą zauważyłem że simek po zatrzymaniu się na czas 2 minut odzyskal pelna moc po czym stracil ja po kilku kilometrach i jest moja teza czy moze to byc gaznik ze przez 2 minuty paliwo nalecialo i dawal rade a pozniej lecialo ale wolniej i mal go niedostatek moze minimalny paproch ktory nie zapycha ale przytyka gdzies gaznik jest sprawca a nie tlok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:31, 08 Maj 2013    Temat postu:

mateusz12t napisał:

Odnośnie mojego problemu dzisiaj jadąc w tak piękną pogodę z kolegą zauważyłem że simek po zatrzymaniu się na czas 2 minut odzyskal pelna moc po czym stracil ja po kilku kilometrach i jest moja teza czy moze to byc gaznik ze przez 2 minuty paliwo nalecialo i dawal rade a pozniej lecialo ale wolniej i mal go niedostatek moze minimalny paproch ktory nie zapycha ale przytyka gdzies gaznik jest sprawca a nie tlok.

Oczywiście że takiej sytuacji nie da się wykluczyć.
Ogólnie trzeba się starać utrzymywać instalację paliwową w czystości - ale to wiadomo.
Możesz jeszcze zobaczyć czy nie zwiększyły się opory podczas "kopnięcia"
ręką w stosunku do zimnego. Można też wykręcić świecę i obrócić ręką magnetem (nie kopiąc nogą by nie przyspieszyć stygnięcia tłoka) by określić czy zwiększyły się opory.
Oczywiście trzeba się uprzednio przygotować i najpierw szybko zdjąć prawą kapę.
Powinno dać się w ten sposób potwierdzić czy tłok puchnie.

Tak się zastawiam i może przyczyna jest inna?
Pojazd jest obciążony, a jest nie odpowiednio ustawiony zapłon (zbyt wczesny) czy zbyt uboga mieszanka i znacznie przekracza się temperaturę pracy?
Trudno jest to określić, ale jeżeli prędkość max nie spadła więcej niż 10km/h i nie spadała dalej podczas jazdy to raczej nie winiłbym tłoka.
- takie tam wnioski.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Śro 21:45, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin