Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cylinder dzwoni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pils30365
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:54, 16 Maj 2008    Temat postu: cylinder dzwoni

Wiem, że tematów o tym było pewnie wiele, mimo to poproszę Was o posty.
Mam zestaw jak w opisie poniżej (wszystko kupione u p. Kniazia). Przebieg na tym zestawie ok. 100km.
Dzwonienie dobiega od cylindra na max. obrotach podczas jazdy (czyli przy obciążeniu), ale tylko po osiągnięciu max. obrotów (wtedy, jak simek już nie przyspiesza) i również w momencie gdy się rozpędzę i naglę zwolnię rączkę gazu to wtedy też czasami lubi sobie w/lub cylindrze/er zadzwonić. Z efektem dzwonienia na max obrotach łączy się również efekt przerywania równej pracy silnika. Sprawdzałem stan pierścienia – jest w całości. Wiem, że na dotarciu nie powinno się tak „cykla” obciążać ale ostatnio przy problemach z gaźnikiem (opisywanych w innym poście) ten problem zauważyłem. Przeczytałem w innych postach, że cylindry niby to RZT a z Alomotu mają tendencję do dzwonienia. Czy macie jakieś sugestie, co zrobić, czy może to ten najzwyklejszy tłok z jednym pierścieniem na to wpływa (podkładki na sworzniu są i to bez luzów)? Czy czekać do końca docierania i sprawdzać efekty, czy może od razu wymienić na inny (lepszy) tłok???
W moim poprzednim simku SR50 (tam wszystko jeszcze było z DDR-a) też czasami mi zadzwoniło, ale tylko czasami i do tego miał spory przebieg, jakieś 45 tyś. km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek2812
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pią 10:58, 16 Maj 2008    Temat postu:

A wymieniałeś łożysko igiełkowe na korbowodzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pils30365
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:03, 16 Maj 2008    Temat postu:

Tak, wszystkie łożyska w silniku są nowe. Jedynymi starymi elementami w silniku (silnika) są: kartery, dekle, tzw. skrzynia biegów i jej sterowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marciniak
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:14, 17 Maj 2008    Temat postu:

a masz gumki w żeberkach?? albo ci się pierścień poprostu wytarł i ma luu troche i dzwoni i nie wiem czy dobrze mówisz że masz tylko 1 pierścień bo ja jeszcze takiego tłoka nie widziałem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:37, 17 Maj 2008    Temat postu:

Po jaką cholere go tak gazujesz już? Prawdopodobnie już "podocierałeś"'


Zalozyles podkladki dystansowe na sworzniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin21
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 3000
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okrzeja

PostWysłany: Sob 11:26, 17 Maj 2008    Temat postu:

A weź odkręć prawy dekiel i delikatni sprawdź czy koło zamachowe sie nie rusza do góry i do dołu..U mnie jest dokładnie to samo (było) i jest to wina wybitego miejsca na łożysko w karterze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:27, 17 Maj 2008    Temat postu:

Mi na dotarciu zawsze dzwonil. Po 500 kilometrach gdy dalem maxa to dzwonily po 2-3 kilometrach, teraz czasem po 10 dopiero dzwonia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zombek7
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Sob 12:13, 17 Maj 2008    Temat postu:

a mi dzwoniły dzwonią i będą dzwonić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CzaHa16
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:59, 17 Maj 2008    Temat postu:

to też może być kosz sprzęgłowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:33, 17 Maj 2008    Temat postu:

a mi nie dzwoniąHappy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lex_91
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 560
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Węglowice k. Częstochowy

PostWysłany: Sob 21:40, 17 Maj 2008    Temat postu:

jeju normalne że sobie troche podzwoni ;/ Miałem tak samo że jak schodził na niskie obroty to tez lubiał dzwonic, a teraz już ucichło... Kwestia dotarcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pils30365
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:38, 19 Maj 2008    Temat postu:

podkładki dystansowe są, gumki w żeberkach są, pierścień jest jeden (te zestawy pracują na tłoku z jednym pierścieniem) i jest ok. (specjalnie cykla rozebrałem, żeby ocenić straty), luzów od strony magneta nie ma, cały zestaw sprzęgła jest nowy i dobrany pod 70-siątkę. W zasadzie wszystko zostało wymienione podczas generalnego remontu silnika, zostały tylko kartery, dekle i skrzynia biegów ze sterowaniem. Zastanawiam się czy czasem moduł zapłonowy (mam jeszcze org. DDR) nie przerywa mi zapłonu na zbyt wysokich obrotach, kiedyś czytałem post od użytkownika simka z modułem - pisał, że po osiągnięciu 10 tyś obr. przerywa mu (w tym poście opisywał z sensem wiele spraw związanych z ustawieniem zapłonu i obrotami eksploatacyjnymi – więc był dosyć wiarygodnym „doradcą” w tych sprawach), tyle że nie napisał jaki jest efekt dźwiękowy. Właśnie w moim przypadku wspólnie z dzwonieniem występuje również efekt (prawdopodobnie) przerywania pracy silnika. Trudno mi ocenić jakie są obroty na tym zestawie, bo SR-ka nie jest wyposażona w obrotomierz (i trudno mi ocenić czy takie obroty wykręca, wiem jedno że wchodzi na wysokie obroty b. szybko). Spokojnie koledzy nie przegrzewam cykla na dotarciu to są tylko chwilowe otwarcia przepustnicy i to w czasie jazdy i z powolnym jej zamknięciem, więc mam nadzieję że nic złego się nie stało/nie. Dzisiaj założę zestaw zapłonowy na platynki i zobaczę efekt. Oczywiście opiszę czy coś to dało. Pozdrawiam,

+

Zmieniałem obroty eksploatacyjne na module, zmieniłem na zapłon platynkowy, sprawdziłem min. ostęp tłoka od głowicy (jest 0,75mm), przestawiałem zapłon w różne pozycje to 1,2mm, 1,4mm, 1,6 mm i 1,8mm, zmieniałem skład mieszanki i nic - dalej dzwoni. Chyba to jednak kwestia dotarcia. Może coś jeszcze Wam wpadnie do głowy -co może być przyczyną. Piszcie.

Warn za pisanie posta pod postem, wystarczyło zeedytować posta usunąć starego i skopiować to co było w starym do nowego z nową treścią. Scaliłem/ [Karkówa]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin