Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
brak mocy ,dymi na biało na pół gazu i kicha z tłumika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:12, 06 Wrz 2014    Temat postu: brak mocy ,dymi na biało na pół gazu i kicha z tłumika

Witam serdecznie .Proszę o pomoc ,mam taki problem .Robię kuzynowi simsona skutera na platynkach .Wymieniłem prawie wszystko ,miał przedmuchy,więc wszystko na nowo skręciłem z uszczelkami ,tłumik wyczyszczony ,wszystkie dysze oraz pływak nowy ,platynki nowe ,cewka świetlna nowa ,cewka ładowania nowa była założona na 6v a jest to simson na 12v ,świeca wymieniona ,magneto wymienione ,bo stare ścieło nity ,cewka butelkowa podmieniona od dobrego simsona ktury chodzi jak igła .Problem jest w tym że odpala na 2 ząbki ale jak dodam gazu ,na połowe to nie ma mocy ,dymi z tłumika na biało i kicha czyli strzela z tłumika . Jak próbuje jechać to nie da rady się rozpędzić brak mocy Świeca czarna .Już nie wiem co wymieniać ,zastanawiam się nad zmianą cewki WN .Ale nie wiem czy to ma sens .Nie chciał bym rozbierać tego dobrego simsona .Proszę bardzo o pomoc już nie wiem co może być nie tak .Przepraszam jeśli już był poruszany ten temat ale przepatrzyłem już chyba wszystko ,i wszystko co było poruszane to już robiłem i nic narazie to nie daje .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1818
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:13, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Zacznij od sprawdzenia simeringów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michoo02
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:12, 13 Wrz 2014    Temat postu:

Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia kąta zapłonu następnie sprawdź przerwę na przerywaczu. Sprawdź przerwę na świecy zapłonowej. Przypomnę tylko że dla 50/60cm3 jest to 1.8mm przed GMP 70cm3 1.4mm a przerwy na świecy/przerywaczu 0,4mm. Przyłóż się do tego bo to bardzo ważne. Poza tym pisałeś że zmieniłeś magneto na nowe. Sprawdź czy miejsce na klin jest na cienkiej ściance (najlepiej porównaj ze starym) Na koniec sprawdź usczelniacze na wale czy nie wypadły/są dobrze włożone.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:20, 13 Wrz 2014    Temat postu:

Muszę sprawdzić uszczelniacze ,ale najpierw wymienię cewkę zapłonową ponieważ mi się wydaje że iskra jest za słaba .W moim simku iskra jest dużo bardziej widoczna ,a tu jest tylko że aby .Na moje to na wolnych obrotach chodzi dobrze ponieważ dostaje mało paliwa ,a jak mu się doda gazu to się zalewa i nie nadąża przepalić .Kuzyn mi jeszcze mówił że często świece palił na okrągło musiał wymieniać po przejechaniu ok 10km.Jak już pisałem ,cewka butelkowa jest dobra, ponieważ podmieniałem z mojego i to samo zaraz idę założyć cewkę ,i dam znać jaki efekt .Sprawdziłem magneto jest ok ,zapłon ok,uszczelniacze ok,założyłem cewkę zapłonową iskra jest dużo lepsza odpala chodzi na biegu jałowym ,już mniej kicha ,tylko jak chce jechać to nie ma siły się rozpędzić ,rozmawiałem z zaprzyjaznionym mechanikiem i mi powiedział ,że mam podmienić gazniki ,z tego dobrego i zobaczyć co będzie .Jak to nie pomoże to wymiana cylindra ,i tłoka .Poradzcie co to może być ,wymiana cylka to następne 200zł .

Ostatnio zmieniony przez kevinp1977 dnia Sob 19:30, 13 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:24, 14 Wrz 2014    Temat postu:

Już chyba wiem co to może być .Zmieniłem gaznik z mojego simka ,i chodzi o niebo lepiej nawet na 4 idzie jechać .Mam jeszcze pytanie w simku jest gaznik 16n3-2 i na tym nie chce chodzić szczela z tłumika na połowe gazu na biegu jałowym ,a jak chce jechać to nie ma mocy .W moim jest gaznik 16n3-4 i chodzi dużo lepiej na to wychodzi że dostaje za mało paliwa .Poradzcie jaki gaznik kupić ,i jaka różnica jest między 16n3-2 a 16n3-4 że na tym drugim chodzi lepiej ,i co pewien czas jeszcze szczeli ,czyli jeszcze ma za mało paliwa ,jaki gaznik polecacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:28, 14 Wrz 2014    Temat postu:

W 16n3-2 jest fabrycznie dysza 72, w 16n3-4 jest 67.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:54, 14 Wrz 2014    Temat postu:

i w jednym i drugim jest dysza 70 ,tylko na 16n3-4 chodzi lepiej ,to jaki polecacie kupić może coś po tuningu,czy może kupić oryginał 16n3-4 ,myślałem o AMAL 18T 18mm kosztuje 133zł ,a oryginał 16n3-4 -70zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 14 Wrz 2014    Temat postu:

kevinp1977 napisał:
i w jednym i drugim jest dysza 70 ,tylko na 16n3-4 chodzi lepiej ,to jaki polecacie kupić może coś po tuningu,czy może kupić oryginał 16n3-4 ,myślałem o AMAL 18T 18mm kosztuje 133zł ,a oryginał 16n3-4 -70zł

Żaden, przeprowadź poprawną regulację poprzedzoną dogłębnym czyszczeniem tak jak to jest na filmiku instruktażowym (szukaj na forum)
Jeżeli masz zdewastowany gaźnik? to owszem, tylko wymiana.

Nie odnajduję informacji na temat Twojego silnika, więc jeżeli jest to 50cm to pozostaw 16mm gardzieli (osobiście uważam że gaźniki BVF N3 w serii to
przyzwoite i praktycznie bezobsługowe są)
Nie jestem przekonany do amali ale jak masz parcie to 18mm jest ok.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pon 22:38, 15 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:48, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Czyszczony był już kilkanaście razy ,regulacja przeprowadzona według instrukcji,dysze wszystkie wymienione na nowe ,pływak też .Wydaje mi się że gaznik jest już zdewastowany oglądałem go dokładnie i wydaje mi się że w śrubce od dawki paliwa coś było grzebane albo rozwiercane ponieważ bardzo ciężko chodzi i jak wkręcę na maksa to skuter cały czas chodzi .I jeszcze na tym tłoczku (nie wiem jak dokładnie się na to mówi) co iglica siedzi w środku to jest wytarty w jednym miejscu nie wiem od czego ,to i może w środku gaznika jest coś wyrobione .Bo dlaczego akurat na moim 16n3-4 chodzi dobrze. Chyba kupie ten co wyżej pisałem i dam znać jak chodzi .Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ,to poproszę bo jutro bym chciał wieczorem zamówić gaznik żeby doszedł do piątku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:39, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Witam ponownie,kupiłem gaznik i jest o niebo lepiej nie strzela w tłumik i nie dymi ,teraz mam następny problem .Gdy chce ruszyć to brak mu ducha ,rusza dopiero jak dam mu manetkę na pół gazu ,albo jak mu puszcze gaz i zredukuje bieg ,to nie ma mocy się rozpędzić ,tak jakby jak otworze przepustnice to nie może przepalić paliwa które dostaje i musze zredukować na niższy bieg i rozpędzić go prawie do maxa ,żeby przełączyć bieg na wyższy .Świeca na dobry kolor ,kawa z mlekiem czyli wypala dobrze .Zastanawiam się nad zmianą cylindra na 60cm ale nie wiem czy to jest dobry pomysł ,i czy to pomorze.Proszę o pomoc .

Ostatnio zmieniony przez kevinp1977 dnia Nie 10:45, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevinp1977
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SIEDLEC
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:14, 19 Paź 2014    Temat postu:

Wszystko już w porządku gaznik nowy ,potrzebna była dobra regulacja zapłonu i gaznika ,dziękuje wszystkim za pomoc .Temat do zamknięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin