Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Amal 21 T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:11, 27 Lip 2014    Temat postu: Amal 21 T

Doprowadzam swojego Simsona do stanu normalnego działania, teraz ma za małą moc, trudno wkręca się na wysokie obroty, ciężko tez jest ustawić obroty biegu jałowego (gaśnie). Wymieniłem cewki zapłonowe, świece, przerywacz, kondensator, ustawiłem zapłon, przerwe na platynach, wyczyściłem gaźnik, zmieniłem dysze 75 na 70. Montując gaźnik zerwałem gwint na nakretce ssania- skleiłem go żywicą, bo chciałem jeszcze poeksperymentować zanim przyjdzie nowy gaźnik (też Amal 21 T). Zasilikonowałem wszystkie miejsca zaślepione ze względów technologicznych:

[link widoczny dla zalogowanych]

i wiecie, mam wrażenie że silnik lepiej chodzi. Chciałem spytac użytkowników tego gaźnika, czy mieliście tego typu problemy? Moze źle zrobiłem zamawiając nowy gaźnik tego typu?
Mój Simson: 80cm3, 32mm wydech (zwykły tłumik o tej średnicy), platynki, Amal 21T
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rasicki
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 10:28, 27 Lip 2014    Temat postu:

to musisz wstawić amala 23 t bo teraz ci go zalewa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:22, 01 Sie 2014    Temat postu:

Skoro niewielu mi tu podpowiada, pozwolę sobie sam opisać swoje zmagania z AMAL 21 T. Przyszedł nowy gaźnik, w instrukcji groźnie brzmiące teksty:- gaźnik nie jest skonstruowany dla silników seryjnych, zastosowanie tego gaźnika ma sens tylko w połączeniu z tuningiem motoru, tylko dla celów sportowych, nie ma dopuszczenia do użytkowania w normalnym ruchu drogowym...brrrr.., czy mój silnik się do tego nadaje? Mam wprawdzie 80cm3, filtr powietrza tuningowy, większy tłumik 32mm, może bedzie dobrze...
Na początek jak przystało na gaźnik wyścigowy, zalecają ustawienie
mieszanki od 3/4, do obrotów maksymalnych- robi się to przy pomocy dyszy głównej, seryjnie była w gaźniku 85, zmieniłem na 80, silnik dobrze kręci, świeca ma właściwy wygląd (brązowa, sucha). Zalecają zaczynać od największej dyszy i zmniejszać ja o 5 w dół, - przy za dużej dyszy silnik przerywa na najwyższych obrotach.
Potem obroty od 1/4 do 3/4 maksymalnych, tu reguluje się skład mieszanki położeniem iglicy, jeśli przerywa- za bogata- iglica o jeden rowek w dół, jeśli nie reaguje dobrze na gaz (za mało siły), za uboga,- iglica o jeden rowek do góry.
Potem bieg jałowy,- wkręcić najpierw palcami wkręt obrotów biegu jałowego, aż silnik będzie pracował na biegu jałowym. Potem wkrętakiem wkręcić do oporu śrubę składu mieszanki biegu jałowego, a potem ostrożnie ją wykręcać, aż silnik osiągnie maksymalne obroty przy równomiernej pracy. Potem palcami ustawić śrubę obrotów tak, by obroty zmniejszyć do poziomu, przy którym jeszcze normalnie (pewnie) pracuje.
Trochę zabawy z tym było , ale dość szybko udało się to zrobić. Jak silnik dobrze chodzi na wysokich obrotach i ma moc, to zapewne świeca też dobrze wygląda. Teraz jestem tylko ciekaw, ile to mi Simson będzie palił z takim wyścigowym gaźnikiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walbot
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:51, 03 Sie 2014    Temat postu:

błąd

Ostatnio zmieniony przez walbot dnia Nie 11:58, 03 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walbot
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:53, 03 Sie 2014    Temat postu:

cześć.
podepne się pod Twój post bo mam podobny problem.
motorek to s51 elektronik 6v.
chodzi mianowicie o to ,że silnik jest po remoncie założony nowy cylek 8-kanałowiec 60cm3(zamówiony z suprabike) gaźnik amal 21 i wydech też kupiony z suprabike reso32 i mam problem ponieważ silnik odpala za pierwszym kopem - pracuje dobrze - wkręca się na obroty choć w dolnych partiach obrotów ma muła ale później jest ok.gdy motorek jest na stopkach(bez obciążenia) i wrzucam po kolei biegi to też jest wszystko w normie - problem zaczyna się gdy siadam na moto i wrzucam pierwszy bieg - wtedy przygasa by prawie zgasnąć - musze wtedy wrzucić luz i mocno przegazować.
próbowałem luż różnych ustawień gażnika - z powietrzem i iglicą w różnych położeniach - nic to nie daje- muł jakich mało.sporo osób pisało o zastosowaniu filtra stożkowego - może tu jest przyczyna tego,że jak silnik dostaje obciążenie to i potrzebuje więcej powietrza a zwykły filter nie pozwala na to.a może przyczyną jest niewłaściwy tłumik
powiedzcie prosze co jeszcze może być przyczyną tego,że dostaje muła gdy wsiadam na moto - moja waga to 85kg.
może za bogatą mieszanke zrobiłem - cyl z tłokiem na dotarciu więc i oleju więcej dolałem.
może ten gaźnik jest za wielki do tego 8-kanałowca ale dodam jeszcze,że zmieniałem mu dysze z 85 na 75 i też bez rezultatu.
sam nie wiem co już mam o tym myśleć - zapłon dobrze ustawiony,nowa swieca,wszystko niby cacy a jeździć ze mną nie chce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:36, 03 Sie 2014    Temat postu:

Witam, na poczatek trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu i przerwy na platynkach- to podstawa, potem kolej na nastepne regulacje. Jaki masz wygląd świecy?-
w zależności od tego trzeba też odpowiednio ustawiać gaźnik. Nie sądzę by przyczyną problemu był tłumik ani ilość oleju w benzynie. U mnie problem
mułowatości został rozwiązany:

http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/wymiana-simmeringa-od-strony-sprzegla,43706.html

ale oczywiście u Ciebie może być inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin