Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana simmeringa od strony sprzęgła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:57, 25 Lip 2014    Temat postu: Wymiana simmeringa od strony sprzęgła

Witam, ma problem w moim Simsonie S51 (80cm3, wał z wypełniaczami, wydech 32mm, platynki, Amal 21), silnik gaśnie po rozgrzaniu, ma małą moc, ostatnio stracił wolne obroty. Zostały wymienione: dwie cewki zapłonowe, przerywacz, kondensator, świeca, został przeczyszczony gaźnik, ustawiony zapłon i przerwa na przerywaczu. Nowy gaźnik jest już w drodze (też Amal 21)- podczas montażu zerwałem gwint na nakretce ssania (może i lepiej, jest powód by wymienić cały na nowy). Simmering od strony magneta nie ma przeciekow, nie wiem jak jest z tym od strony sprzegla- chce go profilaktycznie wymienic.
Mam pytanie,- czy musze demontowac kosz sprzegła, czy wystarczy odkręcic
skośna zebatke na wale, za która jest simmering? Czy jest jakaś metoda na demontaz simmeringu bez jego zniszczenia? (byc moze jest dobry)-bez rozpaławiania silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiu007
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 1821
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:08, 28 Lip 2014    Temat postu:

Tak wystarczy zdjąć koło zębate napędzające kosz. musisz go jakoś wyłubać śrubokrętem, potem nabić nowy. Świeca mocno okopcona? Jakby był trzaśnięty, to świeca byłaby okopcona, i z kolanka ciekłby Ci olej. A to że z simeringa od strony zapłonu nie leci to nie dowód że jest dobry, bo powietrze może tamtędy zaciągać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HubertSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:23, 28 Lip 2014    Temat postu:

W simmering można wkręcić wkręta i wyciągnąć kombinerkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:09, 29 Lip 2014    Temat postu:

Swieca ładna- jasnobrązowa sucha. Ale na wyższych biegach Simson nie ma siły. Czekam jeszcze na nowy gaźnik, jeśli to ni pomoże bedę rozpaławiał silnik, by sprawdzić szczelność komory korbowej, przy okazji wymienie na wszelki wypadek te dwa simmeringi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:47, 01 Sie 2014    Temat postu:

Dziś wielki dzień- miesiąc od kupienia Simsona doprowadziłem go takiego stanu że jeździ normalnie, na początku nie miał mocy, po rozgrzaniu gasł lub wymagał gazowania, nie miał siły wjechać na małe wzniesienie lub jechać na wyższym biegu. Wymieniłem: platyny, kondensator, cewki zapłonowe, przewód WN , fajkę, świece. Po solidnym dokręcaniu gaźnika, trzeba go było też wymienić (zerwany gwint na zaworku ssania i zgnieciony śrubą czarny dekiel przepustnicy z tworzywa sztucznego)- tak więc nowy Amal 21 T został także zamontowany. Dwa razy ustawiałem przerwę na platynach i zapłon (i dobrze że dwa razy- przerwa się sama zmniejszyła, -poprawiłem). Przyczyną było co innego- simmeringi na wale , uszczelniające skrzynie korbową, wczoraj je wymieniłem i dziś już objechałem całe osiedle, poznając technikę sterowania tego pojazdu. Wymiana simmeringów jest b. prosta- zwykłym wkrętakiem średniej wielkości można je podważyć i"wydłubać" na zewnątrz, od strony sprzegła mozna go wymontować i zamontować bez zdejmowania kosza sprzęgłowego- trzeba tylko zdjąć zębatke na wale, od drugiej strony trzeba zdjąć koło magnesowe i stator. Simmeringi nie miały widocznych uszkodzeń, tylko guma była twarda i jeden z nich miał trochę jajowaty kształt. Na tych elementach nie warto oszczędzać- droższy lepszy kosztuje koło 7zł, tańszy gorszy koło 3zł. Pozdrawiam wszystkich
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin