Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerwy w pracy silnika.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy*
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:35, 14 Mar 2007    Temat postu: Przerwy w pracy silnika.

Witam przede wszystkim w nowym sezonie Wide grin Jednak nic się nie zmieniło tutaj Happy

A więc mam problem z moim poczciwym simsonkiem. Zapłon, przerwa są wyregulowane dobrze. Świeca nowa i mam następujący problem. Gdy zmienię świece na nową silnik chodzi dobrze póki jest zimny, a po kilku minutach zaczyna przerywać, tzn. na sekundę jakby nie dostawał iskry i później znowu dostaje i pracuje dalej. Po jakimś czasie wkońcu sam gaśnie i później nie idzie go za nic odpalić. Nawet na pycha ciężko i dopiero po zmianie świecy można. Używam 2 świec jedna senid, a druga bosh. Możliwe, że problem tkwi w cewce zapłonowej lub kondensatorze? Jak myślicie co jest?

P.S.

Drugi mój problem to biegi. Robiłem generalny remont silnika i po złożeniu nie wchodzi jedynka i nie da się redukować biegów. Tzn. z 4 włącza się luz, później następny i następny, a jak dam w górę to jest 2. W drugą stronę od 2 wzwyż działa dobrze. Problem tkwi chyba w regulacji biegów, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Śruba która jest pod pokrywą po lewej nad mechanizmem startera jest przyspawana do blaszki od zmieniacza ( ta co idzie do wybieracza skrzynii). Dokładniej mówiąć jest to początek tej śruby co wystaje poza pokrywę i rzekomo służy właśnie do regulacji biegów, ale nawet jak się poluzuje tą nakrętke, to trzonek jest przyspawany :/ Mam nadzieję że wszystko jest jasne. Proszę o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:54, 14 Mar 2007    Temat postu:

Ta pierwsza sprawa bardzo dziwna, wymien kabel i fajke, sprawdz czy kondensator nie lata w zaplonie (musi siedziec twardo i nieruchomo). Zobacz czy nie ma iskry na platynkach w momecie gdy zaczyna przerywac.

Jesli chodzi o ta srube... ona jest orginalnie przyspawana Wink (1), pod nia jest kolejna nakretka, dluga o stozkowatym ksztalcie. To ona sluzy do regulacji biegow. Dokrec ja o jeden obrot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:03, 14 Mar 2007    Temat postu:

Heh Happy więc jutro zabiorę się za biegi mam nadzieję że się uda. A jeśli chodzi o to przerywanie to popróbuje jeszcze z fajką inna i kablem. Pamiętam, że kupowałem nowy kondensator i cewkę bo właśnie coś chyba wtedy zaczęło przerywać i cewka była walnięta a kondensator wymieniłem. Jeszcze pokombinuje i dam znać.

P.S.
Jak tak szybko odpowiadasz to Cię trochę wykorzystam Wide grin Wymieniałem dziś gumy na teleskopach przednich i uzupełniałem olej. Wytarłem dokładnie telepy i wlałem po ok.40ml oleju do jednego. Chyba dobrze bo w książce podawali 34cm3. No i skręciłem wszystko i jeszcze przed założeniem koła zobaczyłem że jeden jest dłuższy o jakiś 1cm, ale po przykręceniu koła oczywiście się wyrównało. No ale nic. Skręciłem i dupa. Telepy nie ruszają się. Poczepałem trochę przodem i coś zaczęło sprężynować. Już było dość późno więc dałem sobie spokój, ale chciałem się dowiedzieć czy tak jest? Musi się rozprowadzić dobrze ten olej czy jak? Wlewałem do teleskopów tylko, nic nie smarowałem dodatkowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:05, 15 Mar 2007    Temat postu:

Wylales stary olej? Jaki dokladnie wlales nowy? Podniesc przod Simsona i dobij na maksa kilka razy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:53, 15 Mar 2007    Temat postu:

Stary wylałem a nowy wlany jest mobil fork oil czy jakoś tak.

Właśnie ściągnąłem pokrywę z lewej strony i nie widzę tam żadnej nakrętki. Trzeba ściągnąć sprzęgło? Może mógłbyś jakoś dokładnie to wytłumaczyć?

Scalilem posty. Knight
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:52, 15 Mar 2007    Temat postu:

Dobrze by bylo sciagnac sprzeglo, wtedy na sucho moglbys sobie obczaic jak wchodza. Wyjmij cala ta srube razem z widelkami i wdety przykrec o jeden obrot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:20, 15 Mar 2007    Temat postu:

Tzn. ściągnę sprzęgło i mniej więcej gdzie to się znajduje? Możesz zaznaczyć na zdjęciu? Ja idę ściągnąć sprzęgło.

Sory za jakość, ale robione na szybkiego telefonem.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Debridat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skarżysko

PostWysłany: Czw 19:02, 15 Mar 2007    Temat postu:

Witam...Mam podobny problem....
Wszystko pięknie...Pali z pierwszego kopa....
Pojeżdże chwile...A potem jak odpale i chce ruszyć to nie ma siły i gaśnie....
wszystko było wymieniane....tzn. gaźnik kliny na wale itp.....
A więc odpalam chce ruszyć i gaśnie....
Nie wiem co może być tego przyczyną ...
Sorki że pisze tu ale nie chcę zakładać nowego tematu Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:18, 15 Mar 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:57, 15 Mar 2007    Temat postu:

No, ale to ona jest właśnie przyspawana, więc jak ją mam odkręcić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:06, 15 Mar 2007    Temat postu:

Po drugiej stronie silnika masz nakretke, znajduje sie dokladnie pod gaznikiem:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:13, 15 Mar 2007    Temat postu:

Heh, to wiem. Więc mam ją odkręcić, wybić całą śrubę razem z widełkami i tam pod tym będzie nakrętka, którą mam dokręcić o jeden obrót, tak? Sory, że tak wypytuje, ale chce być na 100% pewny.

Ostatnio zmieniony przez Lorden dnia Czw 23:29, 15 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:28, 15 Mar 2007    Temat postu:

Dokladnie tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lorden
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:32, 15 Mar 2007    Temat postu:

Przypomniałem sobie jeszcze, że na cylindrze jest zjechany gwint od kolanka. Chociaż się mocno trzyma to olej cieknie po kolanku trochę, a wcześniej pryskało delikatnie na błotnik, pod ciśnieniem. Może przez to nie chce palić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł s51 najlepszy model
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 516
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Rutki podlaskie

PostWysłany: Pią 15:38, 16 Mar 2007    Temat postu:

Nie na pewno to ie jest wina nieszczelnego kolanka. Silnik odpali nawet z wcale odkręconym odkręconym tłumikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> *Naprawy* Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin