Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zwarcie w stacyjce?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:27, 26 Lip 2015    Temat postu: Zwarcie w stacyjce?

Witam. Mam problem z elektryką Simsona S51. Porównywałem podpięcia stacyjki z kilkoma schematami, wszystko jest podpięte dobrze, ale mimo to po przekręceniu kluczyka na pozycję III światło postojowe nie świeci, a ze stacyjki wydziela się nieprzyjemny zapach oraz dziwny dźwięk. Mam podejrzenie, że w stacyjce występuje jakieś zwarcie. Na pozycjach 0, I i II nie dzieje się nic podejrzanego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:59, 26 Lip 2015    Temat postu:

Na pewno nie masz instalacji zgodnej ze schematem, bo skoro coś się fajczy, to znaczy że nie masz bezpiecznika albo zbyt mocny albo zastąpiony drutem.
Zwarcie powinno zakończyć się spaleniem bezpiecznika.
Jakim schematem się posługujesz i na jakie napięcie jest instalacja?

Podłącz bezpiecznik, odłącz od stacyjki kable od styku 57a, kabel od aku ma być na styku 30, przekręć stacyjkę w III pozycję i zobaczy, czy spali bezpiecznik. Jeśli nie, to zmierz napięcie na 57a - powinno być takie, jak napięcie akumulatora. To będzie oznaczało, że stacyjka jest OK (nie ma zwarcia wewnątrz).
Zatem występuje ono za stykiem 57a: trzeba sprawdzić, gdzie biegną kable od tego styku. Można też omomierzem zmierzyć opór między kablami podłączanymi na ten styk a masą. Pomiar rzędu 1 oma lub mniej świadczy o zwarciu.
Trzeba "iść po kablach" i szukać zwarcia albo złego podłączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:41, 26 Lip 2015    Temat postu:

Mam instalację przerabianą na 12v, podobną do tego schematu: [link widoczny dla zalogowanych], z tym, że:
- postojowe przód jest podpięte pod 57a,
- nie ma połączenia między 15/51 a 58,
- ELBA jest podpięta od styku 49 do 15/51, a nie 58,
- podświetlenie licznika (które swoją drogą nie działa) mam pod 58.
Niestety, nie mam czym zmierzyć napięcia ani oporu.


Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Nie 22:47, 26 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:01, 26 Lip 2015    Temat postu:

W takim razie odłącz kabel od styku 57a stacyjki i dotknij nim do plusa aku: postojowe przód powinno zaświecić jeśli w lampie jest podłączone OK.
Skoro nie masz miernika (warto kupić, bo majątku nie kosztuje), to tą postojówkę przednią możesz użyć jako wskaźnik napięcia.
Wcześniej i tak musiałbyś sprawdzić to co napisałem wcześniej: Podłącz bezpiecznik ok. 8-10A, odłącz od stacyjki kable od styku 57a, kabel od aku ma być na styku 30, przekręć stacyjkę w III pozycję i zobaczy, czy spali bezpiecznik
Jeśli na styku 57a masz tylko kabel od postojówki, to podłącz ten kabel i sprawdź, czy zaświeci w III pozycji. Jeśli nie, to dotknij tym kablem do styku 30 stacyjki (napięcie z aku) - powinna zaświecić. Jeśli na styku 30 świeci a na 57a nie (w III poz), to albo stacyjka uszkodzona albo źle rozpoznałeś jej styki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krystian0120
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:54, 27 Lip 2015    Temat postu:

Odpiąłem kabel z 57a i kabel odbiegający od niego z 57. Po spięciu do plusa na akumulatorze znowu pojawił się ten zapach. Sprawdziłem jak biegnie kabel czarno-biały 57a: idzie do lampy, kończy się wpięciem do tego elementu pod oprawką żarówki, natomiast z drugiego pinu tego elementu wychodzi brązowy kabel do oprawki światła postojowego. Czy tak to powinno być podłączone? Kabel do masy zamiast od lampy idzie od postojowego.

EDIT: Wystarczyło zamienić ze sobą kabel od masy lampy przedniej i kabel światła postojowego. Wielkie dzięki za pomoc. Przy okazji: czym różnią się cewki świetlne 12V 35/35W Bilux i Halogen?


Ostatnio zmieniony przez krystian0120 dnia Pon 13:29, 27 Lip 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:01, 27 Lip 2015    Temat postu:

krystian0120 napisał:
czym różnią się cewki świetlne 12V 35/35W Bilux i Halogen?

Nie mam pojęcia 8O
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin