Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zmiana zapłonu na elektroniczny.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:07, 05 Lis 2007    Temat postu: Zmiana zapłonu na elektroniczny.

witam! mam simsona SR50 z zapłonem z przerywaczem(platynki) i kondensatorem, a chciałbym zmienić na elektryczny, czy musze robić jakieś przeróbki?? i czy wał będzie pasował??odp plis ;(

TAG-PUS ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2819
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:21, 05 Lis 2007    Temat postu:

chyba chciałeś zmienić na elektroniczny a nie elektryczny hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pon 22:28, 05 Lis 2007    Temat postu:

Platynkowy też jest elektryczny. Chodziło Ci raczej o elektroniczny.

Aha, nie myśl, że jak założysz zapłon elektroniczny, to będziesz miał moto odpalane na przycisk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Wto 17:35, 06 Lis 2007    Temat postu:

hehe... a co do zapłonu elektronicznego to musisz zmienic magneto bo jest inne wbrew pozorom, iskrownik(cały) i dokupić moduł zapłonowy... mozesz załozyc zapłon "sportowy" to wtedy odczujesz różnice ale to troche drogie jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:48, 06 Lis 2007    Temat postu:

a co zmienia ten moduł "sportowy"??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 17:54, 06 Lis 2007    Temat postu:

moduł sportowy to pewnie jest ten PVL i mysle ze on zmniejsza opory i pewnie lepsza iskra jest.
tak mi sie wydaje

a co do tego tematu to musisz kupic stator z cewkami, magneto i moduł zapłonowy.

wał i wszsytko pasuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Wto 18:24, 06 Lis 2007    Temat postu:

zapłon sportowy polega na tym ze zmienia sie kont wyprzedzenia zapłonu, i to rzeczywiście dopiero cos pomaga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 18:27, 06 Lis 2007    Temat postu:

ale to jest inny typ zaplonu np. PVL ?? czy SLPZ albo SLEZ?? ale ogolnie jak sie zmienia konto wyprzedzenia to caly uklad tlokowo korbowy dostaje po dupie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kUBA.pl
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Komarów

PostWysłany: Wto 18:36, 06 Lis 2007    Temat postu:

SLEZ to jest zwykły elektronik a SLPZ to zapłon na platynkach i to prawie wszyscy myla
a zapłon w którym zmienia sie kąt wyprzedzenia to zapłon Vape ale on dziala na dostosowaniu kąta do obrotów, ale mysle ze to jest jasne i nie trzeba tego tłumaczyć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 20:25, 06 Lis 2007    Temat postu:

no ale w SLEZie i w SLPZcie tez mozna zmienic kat wyprzedzenia...

a w tym Vape'ie sie automatycznie zmienia w zaleznosci od obrotow??

a tak ogolnie to wiem co to jest SLEZ a co to SLPZ tylko pisalem skrotami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:46, 06 Lis 2007    Temat postu:

Zmienia sie tak jak w wiekszosci nowszych konstrukcji silnikowych.

Np. przy niskich obrotach silnik Simsona lepiej chodzi na wczesniejszym zaplonie, znowu przy takim ustawieniu lipnie chodzi na wysokich obrotach i odwrotnie.

Vape dostosowywuje kat wyprzedzenia zaplonu do obrotow, aby uzyskac jak najwyzsza moc w pelnym zakresie obrotow i nie miec strat w mocy.

Pozatym ma bardzo dobre ladowanie i lzejsze kolo zamachowe.

Wracajac do tematu - walu nie bedziesz musial zmieniac :P. Jedynie podstawe iskrownika, cewki, magneto, modul.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin