Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
zamiana z elektronika na platyny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:07, 13 Sty 2011    Temat postu: zamiana z elektronika na platyny

witam mam pytanie aktualnie w moim simku jest zapłon elektroniczny 12V chcę go zmienić na platyny 6V i mam dylemat tam jest Elba 12V i moduł ładowania i kierunków, i chodzi mi oto czy muszę to zmienić na normalny przerywacz do kierunków i ładowania bo ja na tej instalacji się nie znam.


TAG-SYZ ELEK-ZMIA ELEK-LADO6


Ostatnio zmieniony przez Piter_simson_s80 dnia Czw 19:07, 13 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolsr
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 769
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: będę wiedział że ten wał wytrzyma taką moc ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:34, 13 Sty 2011    Temat postu:

Dobra dobra ale po co chcesz zmieniać elektronika 12v, na platynki 6v ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:56, 13 Sty 2011    Temat postu:

bo na tym zapłonie ciągle mi pali moduł zapłonowy. ostatnio kupiłem następny i założyłem zapalił za pierwszym razem pochodził chwile dałem mu więcej gazu i walną ogniem z tłumika i potem już przestał chodzić niema wogule iskry czasami się pojawi ale to jest rzadkość a mam cały zapłon platyniaża 6V to bym pozmieniał i właśnie chcę wiedzieć czy muszę dokupić jakieś części.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:50, 13 Sty 2011    Temat postu:

A nie myślałeś żeby rozwiązać problem z elektronikiem?
Myślę że wyszło by cię taniej, a poza tym instalacja 12V jest bardziej praktyczna.
Mimo wszystko radzę ci żebyś skombinował diodę prostowniczą (3A, 1000V) i włączył ją między styk 14 modułu a przewodem z cewki zapłonowej.
Katodą to styku 14. Z tego co ostatnio czytałem to ona jest najczęstszą przyczyną problemu Wink (1)
No ale jak tam chcesz Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:44, 14 Sty 2011    Temat postu:

Możesz kupić samą podstawę iskrownika (używaną) z przerywaczem, kondensatorem i cewką zapłonową. Potem przełożyć cewkę świetlną i ładowania z obecnego iskrownika i wtedy będziesz mógł użyć starej ELBY, akumulatora 12V i nie trzeba będzie zmieniać żarówek.
Ewentualnie kupić nowy iskrownik na platynki ale z cewkami na 12V, choć nie wiem, czy takie są. Jeśli nie, to kup na 6V i przełóż 2 cewki jak napisałem wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:02, 14 Sty 2011    Temat postu:

Przecież jest zapłon B1 12V, takie były np. w B1/1 (Platyny,12V,ELba)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:23, 15 Sty 2011    Temat postu:

ja mam cały zapłon platyniaża tylko mi chodzi o to czy muszę wyrzucić elbe. Bo aktualnie jest zapłon elektronik 12V. Ale spróbuje zrobić jak mówi Syzyf. Jak macie inne propozycje to piszcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:27, 16 Sty 2011    Temat postu:

mam do was jeszcze takie pytanie. Mam prostownik od Simsona i nie wiem co ta prostownik czy 12V czy 6V na nim są takie numerki 8871.5 i I/84
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:16, 16 Sty 2011    Temat postu:

To pewnie będzie ten: KLIK
On jest przeznaczony do instalacji 6V ale można go też użyć przy 12V.
Jednak wtedy trzeba jeden koniec cewki ładowania 12V (jest bezmasowa) podłączyć do masy (obojętne który) a drugi podłączyć do kabla zielono-czerwonego tego prostownika. Kabel czerwony - poprzez bezpiecznik - na plus aku.
Użycie tego prostownika spowoduje jednak obniżenie efektywności ładowania aku o 50%, bo to jest prostownik z jedną diodą zamiast z mostkiem, jak to jest oryginalnie przy 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:37, 16 Sty 2011    Temat postu:

Piter_simson_s80 napisał:
...a mam cały zapłon platyniaża 6V to bym pozmieniał i właśnie chcę wiedzieć czy muszę dokupić jakieś części.


Syzyf napisał:
Możesz kupić samą podstawę iskrownika (używaną) z przerywaczem, kondensatorem i cewką zapłonową. Potem przełożyć cewkę świetlną i ładowania z obecnego iskrownika i wtedy będziesz mógł użyć starej ELBY, akumulatora 12V i nie trzeba będzie zmieniać żarówek.
Ewentualnie kupić nowy iskrownik na platynki ale z cewkami na 12V, choć nie wiem, czy takie są. Jeśli nie, to kup na 6V i przełóż 2 cewki jak napisałem wyżej.


Cos przeoczyles chyba Syzyfie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:15, 16 Sty 2011    Temat postu:

co przeoczył
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:29, 16 Sty 2011    Temat postu:

Skoro piszesz że zrobisz tak jak mówi Syzyf czyli
Syzyf napisał:
Możesz kupić samą podstawę iskrownika (używaną) z przerywaczem, kondensatorem i cewką zapłonową. Potem przełożyć cewkę świetlną i ładowania z obecnego iskrownika i wtedy będziesz mógł użyć starej ELBY, akumulatora 12V i nie trzeba będzie zmieniać żarówek.


Teraz masz 12V a chcesz zmienić na 6V. Może tylko z tego zapłonu platynkowego 6V który chcesz założyć, wyjmij cewkę świateł i ładowania a w ich miejsce włóż odpowiednio cewki świateł i ładowania z zapłonu elektronicznego.
Wtedy simson pod względem zapłonu powinien dobrze pracować, bo mówisz że masz problemy z elektronikiem a światła i ładowanie pozostanie bez zmian czyli będzie na 12V jak teraz.
Tylko nie wiem jak będzie miała się sprawa z kołem magnesowym...
Lepiej było by faktycznie kupić podstawę iskrownika z przerywaczem i cewką zapłonową od zapłonu 12V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:40, 16 Sty 2011    Temat postu:

Rzeczywiście przeoczyłem pierwsze zdanie zacytowane przez Antonia, bo radzę kupić iskrownik a napisałeś, że już go masz Wink (1)
Teraz pytanie, czy cewki świateł i ładowania są na 6V, czy na 12V?
Jeśli na 6V, to - jak napisał Pustack - można je przełożyć ze starego iskrownika i wtedy aku i ELBA zostają też stare.
Oczywiście zmiana zapłonu z elektronika na platyny wiąże się także z wymianą magneta, bo w magnecie z elektronika nie ma krzywki sterującej przerywaczem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter_simson_s80
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomianowo Lub Białogard
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:18, 16 Sty 2011    Temat postu:

ok jutro zrobię tak jak piszecie. ja mam magneto od elektronika i on platyniarza to raczej nie będzie z tym problemów. Jak ktoś już tak robił to niech napisze jakie efekty. Z góry dzięki wszystkim za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin