Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Zakłócenia pracy przerywacza kierunków na układzie NE555

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:32, 10 Maj 2010    Temat postu: Zakłócenia pracy przerywacza kierunków na układzie NE555

Witam. Zrobiłem sobie przerywacz do kierunków na NE 555 . Kombinowałem na wszystek sposoby by zakłócenia nie wpływały na poprawne działanie układu . Znajomy powiedział mi bym układ obudował aluminiową obudowa i podpiął zero to tej obudowy , zrobiłem tak i troszkę lepiej chodziło ale jeszcze nie do końca. Z innym znajomym który prowadzi sklep elektroniczny (stary człowiek już więc na rzeczy się zna ) . Powiedziałem mu o tych zakłóceniach a on na to odpowiedział że kabel - wysokiego napięcia - od cewki wytwarza pole magnetyczne . Pomyślałem by ten kabel obwinąć folią aluminiową i podłączyć do masy . Powiedział mi że dawniej w trabantach lub w jakimś innym aucie nie pamiętam do końca , kable od cewki wytwarzał jakieś zakłócenia i radio za bardzo nie chciało chodzić . To zaczęli robić kable do cewek ekranowane łączące sie z masą . Kierunki niby mi chodziły już normalnie mam nawet filmik jak motor chodzi i kierunki chodzą normalnie . Postanowiłem na ta zgrzać koszulkę i już po takim kombinowaniu nie bardzo mi te kierunki chodziły. Teraz gdy podłącze to folie aluminiową do masy to motor gaśnie (może cewka mi nie chodzi tak jak ma chodzić ? ) . Po chwili te diody LED (od kierunków) które były bliżej tego kabla to mi popaliło je - wydaje mi sie że to przeskok iskry był na kable od kierunków i je popaliło .
Dodam jeszcze że kondensatory do układu dałem (filtr) dałem i nici z tego .

Może macie jakiś pomysł odnośnie tych zakłóceń ? Bym był bardzo wdzięczny .

TAG-SYZ ELEK-KIER
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:39, 11 Maj 2010    Temat postu:

Z tego, co czytałem ogólnie są problemy z użyciem NE555 w Simsonie. Czy to jako przerywacz kierunków, czy jako obrotomierz. Właśnie z powodu podatności na zakłócenia.
Marcias też miał z nim problemy w swoich kierunkowsakazach na diodach i musiał ten układ zamontować z tyłu, koło tylnej lampy.
Spróbuj go tam umieścić.

Mnie także się wydawało, że trzeba by zaekranować przewód WN idący do świecy, jednak z lektury (nie pamiętam gdzie) wynika, że tych przewodów nie wolno ekranować, bo może się robić przebicie na masę.
Dlatego - choć jestem zwolennikiem samorobnych układów - u siebie zdecydowałem się użyć elektronicznego przerywacza do Fiata 126p, który kosztuje 15 zł.
Na razie przetestowałem go tylko przy zgaszonym silnku, jednak podobno wiele osób ma taki i działa poprawnie.
Teoretycznie ten układ nie nadaje się do diod LED, bo działa przy żarówkach o mocy minimum 2x5W(12V), jednak można go zmusić do pykania także przy mniejszym obciążeniu. Niebawem zrobię jakiś tutek.
Wadą takiego rozwiązania jest to, że układ działa przy instalacji 12V i jeśli masz 6V, to raczej nie pójdzie.
Gdybyś zdecydował się na takie rozwiązanie, to sprawdź czy kupowany moduł jest zrobiony na bazie scalaka U2043B (może sprzedawca pozwoli w sklepie zdjąć plastikową osłonkę, bo jest tylko na wcisk). Jest to specjalizowany układ do kierunków i na pewno często stosowany także w modułach innych samochodów.
Niestety trudno go kupić aby zrobić sobie przerywacz samemu.
Mafia Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Wto 1:13, 11 Maj 2010    Temat postu:

Zamiast bawić się w ekranowanie przewodów WN najlepiej kupić jakikolwiek przewód WN od współczesnego samochodu (w sensie, ze nie maluch czy polonez), byleby tylko fajka byłą jakaś mała, może być nawet używany. Efekt gwarantowany przynajmniej jeżeli chodzi o liczniki elektroniczne które także nie lubia zakłóceń i na standardowym kablu WN nie chcą działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:46, 11 Maj 2010    Temat postu:

Na początku gdy nawinąłem folie którą złączyłem do masy nimby kierunki mi chodziły normalnie i motor chodził . Później gdy zgrzałem na to koszulkę i złączyłem do masy to mi motor nie chciał odpalić . Nie wiem jaka jest przyczyna tego że wcześniej chodził a teraz gdy dam do masy to nie chodzi . Jeżeli dam do tylnej lampy to chyba nie będzie chodzić. Ponieważ idą mi kable koło przewodu WN który jak się dowiedziałem wytwarza pole magnetyczne które w jakiś sposób zakłóca działanie układu . Gdy nawinąłem folie to i nie złączyłem jej do masy to było widać przeskok iskry z foli do masy. Wydaje mi się że iskra przeskoczyła mi na przewody od kierunków i popaliło mi diody z przodu . Układ mam zamontowany pod siedzeniem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Wto 12:20, 11 Maj 2010    Temat postu:

kabel WN miał przebicie do tej folii, dlatego jak ją połączyłeś z masą to silnik nie pracował poprawnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:01, 11 Maj 2010    Temat postu:

Przy okazji . Może da się naprawić elbę ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin