Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Za wysokie ładowanie w simsonie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:27, 10 Lip 2012    Temat postu: Za wysokie ładowanie w simsonie

Witam. Posiadam simsona z halogenem hs1, elba+ewr. Znajomy elektryk zmierzył mi ładowanie i wynosi ono w granicach 16-18v. Dodam że elba jest nowa a w EWR został wymieniony mostek. Podejrzewam że moze to być wina tyrystora znajdującego się w EWR. Wg. was co może być przyczyną tak dużego ładowania ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:52, 10 Lip 2012    Temat postu:

Na pewno nie jest to wina tyrystora ani czegokolwiek w EWR, ponieważ ten układ (poza mostkiem) nie bierze udziału w ładowaniu. Sam mostek EWR nie podwyższy napięcia.
Tak wysokie napięcie nie powinno wystąpić, bo ELBA powinna odłączyć akumulator od cewki ładowania przy naładowanym aku. Przy czym sama ELBA nie ogranicza napięcia z cewki, lecz tylko odłącza aku, gdy się naładuje. Pytanie, co się dzieje, gdy aku jest rozładowany 8O

Chyba, że przyczyną jest zły pomiar - zobacz: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/za-duze-ladowanie-simson,36576.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:15, 10 Lip 2012    Temat postu:

Mierzone było miernikiem analogowym i cyfrowym. Wynik pomiaru taki sam. A nawet widać ze pod aku mam aż biało, tzn ze wygotowało z niego troche elektrolitu. Coś musi być nie tak. Nie wiem co z tym robić. Nie wiem jak jest z rozładowanym aku, bo jeszcze nie zdążył sie rozładować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:27, 11 Lip 2012    Temat postu:

jutro kupuje EWR i elbe bo są poprzypalane, myśle ze to rozwiąże problem. Jak myslisz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:00, 12 Lip 2012    Temat postu:

Swoją opinię odnośnie kupowania EWR napisałem tutaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/problem-z-instalacja-w-comforcie,36701.html
Pisałeś, że ELBA jest nowa ale sądząc po wysokim napięciu na aku, nie spełnia swojej funkcji. Czyli albo jest uszkodzona albo ma źle ustawiony poziom napięcia odcinającego ładowanie. Jeśli uszkodzona, to z jakiej przyczyny? Czy po założeniu nowej nie nastąpi ponowne uszkodzenie? Najprościej ją uszkodzić poprzez podłączenie do mostka ale bez podłączenia do akumulatora - potem pomiar napięcia "na wyjściu" 49 przy wysokich obrotach i mamy klops. Nie wiem, czy była sprawdzana w taki sposób. Gdybyś kupił nową ELBE, to powiedz o tym elektrykowi: musi być podłączona do aku, przy ewentualnym testowaniu. Starej nie wyrzucaj, bo może ma sprawny blok przerywacza kierunkowskazów - może się przydać.
Tańszą alternatywą jest spróbowanie ograniczenia ładowania poprzez zrobienie tzw. ładowania jednopołówkowego, które zmniejszy średni prąd ładowania o 50%.
Wystarczy do tego jeden przewód cewki ładowania podłączyć do masy oraz wykorzystać tylko 1 diodę mostka (tak jest w Simsonie w inst. 6V).
Zdiagnozowanie obecnej ELBY i ustalenie co z nią jest nie tak wymagałoby trochę zabawy i najlepiej dostępu do oscyloskopu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:53, 12 Lip 2012    Temat postu:

Załozmy ze odepnę od tego ewr te dwa kable co ida z cewki ladowania, jeden dam do masy a drugi jak do tego mostka podpiąc i pozniej ten mostek do elby czy jak ? Dodam ze elba ma tylko sprawny przerywacz. Musze chyba zakupić nową, ma to jakąs roznice czy 5A czy 2,5A ?
Chodzi o taki mostek ? : http://allegro.pl/mostek-prostowniczy-25a-1000v-tanio-0249-i2430698701.html Jakie parametry ma miec ten mostek i czy to wgl. o ten mostek chodzi

Zasugeruję sie tym schematem ( http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.pdf ) 2 kable z cewki podepne pod mostek i pozniej na wyjsciu jeden do masy drugi do elby, a tam przy elbie to ten kabel co idzie z mostka trzeba polaczyc z jakims drugim (przy styku 59a elby)? Ewr zostawiam do stabilizatora swiatla.


Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Czw 12:29, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:25, 12 Lip 2012    Temat postu:

Tak, taki mostek będzie dobry. Powinien on mieć parametry: prąd 8A (lub więcej), napięcie 400V (lub więcej).

dariusz137 napisał:
- Załozmy ze odepnę od tego ewr te dwa kable co ida z cewki ladowania, jeden dam do masy a drugi jak do tego mostka podpiąc i pozniej ten mostek do elby czy jak ?

- Zasugeruję sie tym schematem ( http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.pdf ) 2 kable z cewki podepne pod mostek i pozniej na wyjsciu jeden do masy drugi do elby


Obie te koncepcje są sprzeczne ze sobą - musisz się zdecydować, czy podpinasz oba kable cewki do mostka (mocne ładowanie), czy jeden do mostka a drugi do masy (50% słabsze).

W sensie elektrycznym słabsze trzeba podłączyć tak:
- jeden kabel z cewki ładowania (obojętne który): do masy
- do drugiego odczepu cewki: anoda diody prostowniczej
- katoda diody: do styku 15/51 stacyjki, czyli do plusa akumulatora
Zamiast 1 diody prostowniczej można użyć "kawałka mostka", czyli 1 diody z niego (ma 4 w środku).

Pozostaje kwestia zasilenia światła "stop" wg schmematu, który podałeś. Na schemacie jest to kabel zielony, podłączony do styku 59a ELBY. Trzeba go teraz podłączyć do kabla od cewki, tego który jest podłączony do mostka.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 22:19, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:19, 12 Lip 2012    Temat postu:

Coś jest nie tak. A gdybym tak kupił ten nowy mostek i podlaczyl dwa kable z cewki i podlaczyl to z elbą nie uszkodzi jej to ? I w jaki sposob to łączyć EWR+mostek+elba.

Proponuję zrobić tak:
Dwa kable z cewki puścic na ten cały mostek graetza na znaki ~~(obojętnie który na który ?) , następnie "-" do masy a "+" do styku 59a ELBY ( musi z tego być też stop czy moze isc tylko na ELBĘ ?). A i jeszcze jedno co ze stykami EWR 31 i 31c sugerując się tym schematem ( http://www.akf-shop.de/moser/s51-1c.pdf ) mają one pozostać przy masie czy odłączyć ? A jak ma być podłączony przewód ze styku 59 EWR, bo ja go dałem na potrójny styk i tylko on jeden w nim jest. Natomiast jak złącze go ze stykiem 56 tam gdzie mam wpięte swiatła to przygasaja one. Co z tym zrobić ?


Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Czw 20:45, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:22, 12 Lip 2012    Temat postu:

Poprawiłem swój poprzedni post, bo gdybyś chciał zrobić słabsze ładowanie, to nie da się wykorzystać mostka z EWR ponieważ on ma na styku 31 wspólną masę z mostka oraz układu ograniczającego napięcie na żarówkach. Nie da się więc odłączyć masy tylko od mostka, bo od razu odłączy się masę od drugiego układu. Zatem aby zrobić słabsze ładowanie trzeba użyć oddzielnego mostka (ale użyć tylko 1 diodę w nim) albo użyć 1 diodę prostowniczą.
Odpowiadając na pytanie o styki 31 i 31c układu EWR: styk 31 to masa, natomiast styk 31c służy do wyboru wartości progu napięcia ograniczającego: nie podłączony=12V, podłączony do masy=14V.

dariusz137 napisał:
A gdybym tak kupił ten nowy mostek i podlaczyl dwa kable z cewki i podlaczyl to z elbą nie uszkodzi jej to ?

To zrobisz, jak na oryginalnym schemacie.
dariusz137 napisał:
I w jaki sposob to łączyć EWR+mostek+elba.

W EWR jest już mostek, więc po co dokładać drugi?

dariusz137 napisał:
Proponuję zrobić tak:
Dwa kable z cewki puścic na ten cały mostek graetza na znaki ~~(obojętnie który na który ?) , następnie "-" do masy a "+" do styku 59a ELBY ( musi z tego być też stop czy moze isc tylko na ELBĘ ?).

Obojętne, który kabel na który styk mostka~~, ale znowu jest to propozycja zgodna z oryginalnym schematem, czyli normalne pełne ładowanie.

dariusz137 napisał:
A jak ma być podłączony przewód ze styku 59 EWR, bo ja go dałem na potrójny styk i tylko on jeden w nim jest. Natomiast jak złącze go ze stykiem 56 tam gdzie mam wpięte swiatła to przygasaja one. Co z tym zrobić ?

Na styku potrójnym ma być kabel od styku 59 EWR oraz kabel szary od lampy tylnej (patrz schemat). Ale też styk potrójny ma być połączony ze stykiem 56, czyli lampą przednią. Czyli od strony logiki połączeń styk 59 EWR jest na stałe połączony ze stykiem 56 oraz kablem szarym od tylnej lampy. I tak ma być: układ EWR ma być podłączony równolegle do żarówek lamp przód/tył (jest to ogranicznik napięcia równoległy).

Ale widzę, że nadal nie zdecydowałeś się na wybór sposobu ładowania: mocne albo słabe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:00, 13 Lip 2012    Temat postu:

Najpierw musze kupić ten mostek, nie jest to droga rzecz. Jak bede chcial zrobic normalne ladowanie to zrobie tak jak w schemacie, a jak slabsze to odlaczam jeden z cewki co leci na mostek i do masy go daje a + i - zostaja tak jak byly tak ?

Ja mialem ewr czyli ten styk 59 odlaczony caly czas i mi halogenu nie spaliło. Natomiast jezeli proboje robic tak jak mowiles zeby to dac na potrójny to swiatła mi przygasaja dosc mocno ( oczywiscie przy tej wersji 14V). Przednie swiatlo i tylne mam pod jednym stykiem.

Teraz sprawa STOP-u, z czujnika wychodza mi dwa kable, jak zrobic zeby byl z aku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:20, 13 Lip 2012    Temat postu:

dariusz137 napisał:
jak slabsze to odlaczam jeden z cewki co leci na mostek i do masy go daje a + i - zostaja tak jak byly tak ?

Tak, ale jeszcze trzeba odłączyć minus mostka od masy.

dariusz137 napisał:
jezeli proboje robic tak jak mowiles zeby to dac na potrójny to swiatła mi przygasaja dosc mocno

Ja nie mam EWR, więc trudno mi powiedzieć, czy to normalny objaw - może wypowie się ktoś, kto ma.

dariusz137 napisał:
Teraz sprawa STOP-u, z czujnika wychodza mi dwa kable, jak zrobic zeby byl z aku ?

Normalnie kabel zasilający "stop" przy 12V jest podłączony do wyjścia mostka (plus mostka) - trzeba go podłączyć na styk 15/51 stacyjki, aby zasilanie było z aku.
Zależy, jak ten czujnik jest podłączony, bo może być:
- przez żarówką: wtedy jeden kabel jest tym zasilającym od styku 15/51 a drugi idzie na żarówkę
- za żarówką: wtedy jeden kabel czujnika idzie do żarówki a drugi do masy. Kabel zasilający od styku 15/51 ma podawać napięcie do drugiego styku żarówki. Tak jest, gdy np. używa się czujnika w tylnym kole.

Zobacz sobie na schematy S51 dla napięcia 6V i 12V - na nich widać te różnice.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 13:27, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:52, 13 Lip 2012    Temat postu:

Coś jest nie tak jak powinno, jednopołówkowe czy całe to jeden pies u mnie, nic mi nie zmiejsza, ciagle te 17-18V, mzoe to wszystko przez to ze instalacje byla rpzerabiana ze swiatel stalych na 2 pozycje tylko ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:14, 13 Lip 2012    Temat postu:

Między którymi punktami mierzysz to napięcie 17-18V?
Powinieneś to mierzyć wprost na zaciskach akumulatora, ponieważ jeśli mierzysz wzgledem masy a nie masz dobrego połączenia minusa/plusa aku z innymi punktami, to mogą wychodzić błędne pomiary.
Np. między silnikiem (masa) a plusem aku będzie 17V a między minusem aku (też masa) a plusem 14V itp. Te "dodatkowe" wolty może robić niewielka rezystancja (1-2 omy) np. pomiędzy minusem aku a "punktami masy", czyli ramą, silnikiem itd.
Można sprawdzić omomierzem rezystancję pomiędzy tymi punktami, tylko trzeba odłączyć kable od plusa aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:33, 13 Lip 2012    Temat postu:

Mierzone jest wprost na stykach aku, zreszta mierzyl mi kiedys elektryk i widzialem jak to sie robi Happy

A jeszcze jedno pytanie:
A jakbym te dwa kable puscil z cewki prosto na ten regulator ?
http://allegro.pl/regulator-napieca-4t-do-chinskich-skuterow-mz50-i2485372541.html
czy musi byc z mostka i dopiero wtedy na ten oto regulator ?


Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Pią 18:41, 13 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:10, 13 Lip 2012    Temat postu:

Te "regulatory" są zazwyczaj używane z cewkami masowymi (musiałbyś jeden kabel z cewki dać na masę) , czyli ładowanie jest o 50% słabsze niż z mostkiem. Nie używałem tego wynalazku, ale schemat podłączenia jest taki:
http://p1.bikepics.com/2010/04/02/bikepics-1940862-full.jpg
Sądząc ze schematów "wnętrzności" takich modułów mogą one być także podłączone do mostka tzn. cewka bezmasowa > ~~mostek i z plusa > na styk Regler. Wtedy ładowanie będzie "mocne".
Te moduły działają podobnie, jak ELBA tzn. odłączają ładowanie, gdy aku osiągnie stan naładowania. Natomiast nie wpływają na napięcie ładowania i przepuszczają "ile cewka daje", dlatego określenie "regulator" trzeba traktować umownie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin