Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Za duże ładowanie simson

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:04, 06 Cze 2012    Temat postu: Za duże ładowanie simson

Witam
Posiadam simsona s51 90r i mam problem, a mianowicie miernik pokazuje bez gazu ponad 15v a na wyzszych obrotach ladowanie wynosi 19v. Dodam ze elbe dzisiaj wymienilem na nową a układ EWR jest naprawiony. Co moze byc przyczyną ? Dodam ze mialem wersje ze stalym swiatlem a przepialem kable i sa tylko na 2 pozycji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:42, 07 Cze 2012    Temat postu: Re: Za duże ładowanie simson

dariusz137 napisał:
miernik pokazuje bez gazu ponad 15v a na wyzszych obrotach ladowanie wynosi 19v.

1. Ale w którym dokładnie miejscu instalacji robiłeś ten pomiar? Wprost na klemie (styku) akumulatora, czy w jakimś innym?
2. Jaki masz akumulator, ile ma lat?
3. Jeśli nie żelowy, to czy ma poprawny pozom elektrolitu?
4. Przeczyść podłączenie kabli do klem aku i sprawdź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:24, 07 Cze 2012    Temat postu:

Akumulator ma 2 miesiące, poziom cieczy jest prawidlowy, pomiedzy min a max. Napiecie ladowania miezylem na stykach aku. Nie wiem co mzoe byc przyczyna tak duzego ladowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:29, 07 Cze 2012    Temat postu:

Tak duże napięcie na aku w ogóle nie powinno się pojawiać. Sam akumulator tak mocno obciąży cewkę ładowania, że napięcie na zaciskach nie ma prawa być większe niż 16V. Chodzi tutaj o pomiar wprost na klemach a nie "na śrubkach" mocujących przewody. Jeśli nie będzie dobrego połączenia pomiędzy klemami a kablami, to ta rezystancja styku spowoduje sztuczne podwyższenie mierzonego napięcia. Czy na pewno mierzyłeś wprost na obu klemach, tzn. dotykając do ołowianych styków?
Nie jest możliwe aby na wolnych obrotach było 15V z jednej zwykłej cewki ładowania.
Przy tak wysokim napięciu (19V) akumulator powinien się wręcz gotować (intensywne gazowanie wewnątrz).
Spróbuj zmierzyć nie napięcie, lecz prąd ładowania, czyli podłącz miernik na zakresie pomiaru prądu stałego (do 10A) szeregowo z plusem aku. Jeśli jest, jak podejrzewam, to prąd na wolnych obrotach będzie niski, grubo poniżej 0,3A. Na wysokich - góra rzędu 1A.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Czw 13:30, 07 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:54, 07 Cze 2012    Temat postu:

Dokonałem pomiarów ponownie. Okazało się że teraz napięcie wzrosło aż do 18V mierząc na klemach przy akumulatorze nie na srubach. Natomiast napiecie na samych przewodach odlaczonych od aku zamyka sie w granicach 2V. Natomiast prad mierzylem ale chyba cos zle namierzylem bo nie bardzo sie na tym znam. W jakie gniazdo wpiac czerwony przewod miernika w to 10A czy w to V,mA ? Gdy wpialem w to gniazdo 10A i szeregowo pod plus aku to pokazywalo okolo 2A. Co w zwiazku z tym radzisz ? Moze cos z układem EWR, bo wymienialem w nim mostek na 15A/1000V bo stary sie spalił. Jestem bezradny

Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Czw 23:34, 07 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:55, 08 Cze 2012    Temat postu:

Ani moduł EWR ani ELBA nie będą miały na to wysokie napięcie wpływu z prostego powodu: one w żaden sposób nie wpływają na napięcie z cewki ładowania, nie ograniczają go, nie podwyższają itp. Działają na zasadzie "puszczam napięcie albo nie" i skoro napięcie na aku wzrasta przy pracującym silniku, to można założyć, że te moduły są sprawne.

dariusz137 napisał:
Natomiast napiecie na samych przewodach odlaczonych od aku zamyka sie w granicach 2V.

Pomiaru z "wyjścia" ELBY (styku 49) z odłączonym aku nie wolno robić, bo może to ją uszkodzić. Taki pomiar nie ma żadnego sensu, bo ELBA jest zasilana z aku i sama nie przepuszcza napięcia ze styku 59 na 49. Zatem miernik powinien pokazać dokładnie 0V a nie ok. 2V - o tym za chwilę.

dariusz137 napisał:
W jakie gniazdo wpiac czerwony przewod miernika w to 10A czy w to V,mA ? Gdy wpialem w to gniazdo 10A i szeregowo pod plus aku to pokazywalo okolo 2A.

Tak, czerwony przewód miernika ma być wyjątkowo w gnieździe 10A na tym zakresie. Ale zmierzyłeś dobrze i 2A mogą być na wysokich obrotach - to jest OK.

Skoro to napięcie 18V jest już na samych klemach (co jest wartością o wiele za dużą), to pozostaje jeszcze sprawa samego miernika i jakości jego pomiaru.
Czy te wskazania są stabilne tzn. po ustawieniu np. średnich obrotów silnika: co dokładnie wskazuje miernik? Na pewno wskazania się zmienają ale w jakim zakresie, od ilu do ilu woltów pokazuje?
Być może te wskazania są zakłócone (stąd 2V na kablu z ELBY przy odłączonym aku, zamiast 0V), zobacz: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/zaklocenia-pracy-miernika-uniwersalnego,29673.html#355171
Jaki to jest model miernika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:53, 08 Cze 2012    Temat postu:

na wolnych obrotach to mi skakał miernik w granicach 1,2-2,10 A. a co do napięcia to zaraz pojde dokonac pomiarow ponownie.
Mo miernik to nowy UNIT UT 30B UT30B


Ostatnio zmieniony przez dariusz137 dnia Pią 10:43, 08 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dariusz137
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław (podkarpackie)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:41, 08 Cze 2012    Temat postu:

Znajomy elektryk mierzyl mi miernikiem takim profesjonalnym a takze kilkoma innymi. I napiecie ladowania tak skakało ze nie szło nic odczytac. Oddalanie sie z miernikiem nic nie pomogło. Ja juz nie wiem co mam z tym robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:29, 09 Cze 2012    Temat postu:

Rozwiązania są trzy:
1. Zrobić pomiar miernikiem analogowym, czyli takim starodawnym ze wskazówką: KLIK Być może znajomy elektryk taki ma albo może pożyczyć. Takie mierniki są z natury odporne na zakłócenia.
2. Spróbować usunąć zakłócenia, które zapewne pochodzą z układu zapłonowego: wymienić fajkę na porządną, czyli taką z rezystorem w środku i metalową obudową, np. BERU albo TESLA. Wtedy zrobić pomiary.
3. Olać sprawę, przyjmując że skoro ładowanie działa (napięcie wzrasta) a cewka, ELBA i mostek są typowe, to ładowanie powinno być OK Wide grin
Bo tak pewnie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin