Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

światło tył prostownik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti204
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rjs
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:34, 24 Sie 2012    Temat postu: światło tył prostownik

Witam
Posiadam simsona s51 elektronik 6v i mam problem z tylnym światłem, mianowicie gdy podłącze tylne światło tak jak jest na schemacie czyli przez prostownik to żarówka ledwo co świeci, a gdy podłącze na prosto omijając prostownik to świeci ale mruga. Prawidłowo powinno isć przez prostownik, wiec co sie może u mnie dziać że wtedy ledwo co swieci? (prostownik nówka)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:28, 24 Sie 2012    Temat postu:

Sprawdź, czy masz dobrze podłączoną cewkę ładowania/stopu: do styku potrójnego stacyjki powinien być podłączony kabel czerwono-szary od cewki (z wiązki z silnika).
Tylne światło przy 6V nie podłącza się poprzez prostownik. W module prostownika 6V są 2 niezależne układy: prostownik oraz dławik (cewka), który ogranicza napięcie na lampę tylną przy wysokich obrotach (2 kable czarno-szare).
Pozycja tylna powinna być podłączona (poprzez ten dławik) do odczepu cewki ładowania/stopu, tego samego który zasila "stop" (ze styku potrójnego stacyjki). Czy "stop" świeci dobrze? Jeśli dobrze, to spróbuj podłączyć kabel szary od żarówki pozycyjnej wprost do styku potrójnego i zobacz, jak świeci. Jeśli słabo, to przyczyną będzie kiepski styk "po drodze" do lampy albo brak jej dobrego połączenia z masą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti204
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rjs
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:34, 27 Sie 2012    Temat postu:

ok zaraz to sprawdze, a była by taka możliwość że przez przypadek kupiłem prostownik na 12v?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:00, 27 Sie 2012    Temat postu:

Prostowniki tego typu:



były tylko do instalacji 6V. Nie były produkowane dla 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti204
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rjs
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:55, 28 Sie 2012    Temat postu:

nom stop dobrze świeci, rozebrałem prostownik i te dwa czarno szare kable mają iść do cewki i potem do tego u gory??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:30, 28 Sie 2012    Temat postu:

matti204 napisał:
i potem do tego u gory??

Czyli do czego? Pisz zrozumiale.
Nie wiem po co rozbierałeś prostownik, bo można go sprawdzić bez tego, co zostało wielokrotnie opisane na Forum.

Kable czarno-szare mają być podłączone (kolejność dowolna) wg schematu, czyli do styku potrójnego stacyjki i do jej styku 59b: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matti204
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rjs
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 1:23, 29 Sie 2012    Temat postu:

do tego czegoś (dławik???)xd

Nom wiem wiem ze można
Tak właśnie mam podłączone tylko jak puszczam przez prostownik to światło ledwo co sie żarzy, a jak podłącze przez te 2 inne kable (zielony i czerwony) to świeci normalnie i na max obrotach tez jest ok więc tak podejrzewam że w prostowniku dławik był źle podłączony


Ostatnio zmieniony przez matti204 dnia Śro 1:29, 29 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:54, 29 Sie 2012    Temat postu:

Element zaznaczony strzałkami, to dioda prostownicza a nie dławik - służy ona do ładowania akumulatora i nie ma nic wspólnego z zasilaniem lampy tylnej. Dławik to cewka nawinięta na rdzeniu, czyli zwoje drutu - widać ją od drugiej strony modułu.
Wewnątrz tego modułu kable czarno-szare powinny być przylutowane do 2 drutów od tego dławika i do niczego innego. Aby sprawdzić dławik wystarczy się podłączyć omomierzem do konektorów kabli czarno-szarych i zmierzyć rezystancję dławika. Na fotce poniżej jest mój moduł z podłączonym miernikiem - jak widać pokazuje rezystancję ok. 2 omów, zatem tyle samo powinieneś zmierzyć.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli po puszczeniu prądu przez ten dławik, żarówka słabo świeci, to możesz spróbować go w ogóle nie podłączać, czyli zamiast niego wstawić kawałek kabla pomiędzy styk potrójny stacyjki i styk 59b. Zobaczyć, czy żarówka się nie spali na wysokich obrotach silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jano
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:12, 30 Mar 2018    Temat postu:

Witam, jestem tutaj nowy.
Temat może trochę odgrzewany ale skoro ja na forum nie znalazłem odpowiedzi to może dalej pociągnięty ten wątek pomoże również innym.

Problem nr 1.
Mam stary regulator 8871.6 i żarówka pozycji z tyłu mi przygasa na wyższych obrotach. Na najwyższych prawie jej w nocy nie widać. Podświetlania licznika jeszcze nie sprawdzałem ponieważ nie mam tam żarówki. Światło stop zachowuje się normalnie. Gdy dwa szare kable wychodzące z dławika zmierzyłem omomierzem to pokazało mi 1,0 (Syzyfowi wyszło 2,1).

Problem nr 2.
Kupiłem nowy regulator 8871.6/2 i na nim tylna żarówka się tylko żarzy. Przy założonym kloszu nawet w nocy nie widać. Pomiar omomierzem wskazał 0,6 (Syzyfowi wyszło 2,1).

Po 72 sprawdzeniach zakładam że stacyjka jest podłączona prawidłowo. Jak dam prąd na krótko to żarówka świeci aż miło. Żarówka 6V5W.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kworonecki
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:02, 22 Kwi 2018    Temat postu:

Tu masz dobry schemat [link widoczny dla zalogowanych]

punkty do sprawdzenia:
- styk 59b - dławik
- potrójny styk stacyjki - cewka ładowania (odczep cewki nr 59b), światło stopu i dławik
- 58 tylnia żarówka 6v 5W
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin