Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Światło stop z cewki i tylna pozycja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 25 Sie 2011    Temat postu: Światło stop z cewki i tylna pozycja

Witam
Simson elektronik 6v, stacyjka z sr.
Mam zamiast org układu ładowania (dławika) regulator napięcia.
do niego mam podłączony jeden kabel z cewki ładowania (czerwono-zółty kabel ) drugi z tej cewki (czerwono-szary ) mam nie podłączony.
Światło przednie mam z cewki świetlnej a tylna pozycje i stop z akumulatora.

Rozchodzi się o to czy do tego niepodłączonego kabla z cewki ładowania (czerwono-żółtego) mogę podłączyć zasilanie światła stop ?
Czy wtedy ładowanie nie bezie słabsze ? Może zastosować jakiś dławik (jaki?)


I czy można jakoś zmniejszy prąd idący do zasilania tylnej pozycji, aby trochę słabiej świeciła i by brała mniej prądu z akumulatora.

Dlaczego jak mam włączone światła, i włączę kierunkowskaz to kiedy się on zapali tylna pozycja lekko przygasa ? Co zrobi aby nie przygasała.

TAG-SYZ ELEK-TYLN


Ostatnio zmieniony przez zgredeg55 dnia Czw 21:30, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:13, 25 Sie 2011    Temat postu:

1. Raz piszesz, że niepodłączony przewód to czerwono-zółty a raz że czerwono-szary. Więc w który w końcu?
To jeszcze nie jest aż takie istotne, ale jeśli masz ten przewód niepodłączony to myślę, że możesz podłączyć go pod zasilanie światłą stop.

2. Co do ładowania wydaje mi się że będzie trochę gorsze gdyż oryginalnie powinno być dwa odczepy ładowania ( ty masz wykorzystany tylko jeden ). Czerwono-szary
powinieneś podłączyć razem z przewodem idącym do światła stop oraz z przewodem idącym do dławika. Wtedy światło stop będzie zasilane z cewki.
Wyjście z dławika powinieneś dać na styk 59b stacyjki, ale jeśli piszesz że masz od Sr to będziesz musiał kombinować. Mógłbyś ewentualnie połączyć wyjścia obydwu przewodów z dławika, dać na regulator i dopiero na akumulator.
To tylko moje wywody Wink (1)

Wtedy mógłbyś zostawić tylną pozycje tak jak jest - z aku gdyż miałbyś trochę lepsze ładowanie.

3. Co do przygasania tylnej pozycji myślę że w twoim przypadku to normalne. Teraz masz słabsze ładowanie przez niewykorzystany jeden odczep cewki. Akumulator jest słabo ładowany. Przy obciążeniu go dwoma żarówkami 21W, " nie starcza prądu " i dlatego żarówka przygasa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:20, 25 Sie 2011    Temat postu:

Aha
z tym kablem się pomyliłem niepodłączony mam czerwono-szary
a jak złącze razem dwa kable idące z cewki ładowania to nie będzie żadnego zwarcia / i podłącze pod regulator to będzie lepiej ładowany ?

I nie mam jak podłączyć tego dławika bo go nie mam


Ostatnio zmieniony przez zgredeg55 dnia Czw 22:23, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:24, 25 Sie 2011    Temat postu:

Jaki masz regulator ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:35, 25 Sie 2011    Temat postu:

http://allegro.pl/regulator-napiecia-rc-80-32800-35420-cn-6v-q4e-i1775999367.html
Taki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:45, 25 Sie 2011    Temat postu:

Są łatwe do zniszczenia :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:10, 26 Sie 2011    Temat postu:

A czemu tak sądzisz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:39, 26 Sie 2011    Temat postu:

Nie jestem pewien ale jeśli już to ja bym na każdy odczep ładowania dał diodę prostowniczą, dopiero potem złączył na to na wejście regulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:58, 26 Sie 2011    Temat postu:

Aha jakie zadanie ma spełniac ta dioda
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:07, 26 Sie 2011    Temat postu:

Nie można złączyć wyjść cewki ładowania (także przez diody), bo cewka się sfajczy. Przy 6V są to jakby 2 cewki połączone szeregowo. Zwierając odczepy powoduje się zwarcie jednej z cewek.
Możesz podłączyć "stop" do kabla szaro-czerwonego, bo do tego ten odczep oryginalnie służy. Ładowanie będzie "siadało' w momencie hamowania ale przecież ono trwa tylko chwilę.
Na pozycję tylną możesz dać żarówkę o mocy 2W zamiast 5W, jeśli za mocno świeci. Oryginalnej pewnie nie kupisz - trzeba by coś pokombinować z mocowaniem. Najlepiej dolutować do niej kable i podłączyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:14, 26 Sie 2011    Temat postu:

Aha wlasnie tak myslalałem ze nie mozna łączyć tych kabli.
A nie idzie w jakis prosty sposób ograniczyć prądu na tylną żarówke
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:21, 26 Sie 2011    Temat postu:

W sumie, to mógłbyś ją podłączyć do tego samego kabla czerwono-żółtego z cewki ładowania ale poprzez diodę prostowniczą na prąd min. 3A. Trzeba by tylko podłączyć diodę katodą do tego kabla. Wtedy nie pogorszy to ładowania, bo żarówka będzie świeciła na tej połówce napięcia przemiennego z cewki, która i tak nie jest wykorzystywana. A przy okazji żarówka będzie świeciła słabiej niż z akumulatora.
Czyli do kabla podłączyć katodę diody, potem anoda do żarówki i drugi styk żarówki na masę.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 9:23, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:40, 26 Sie 2011    Temat postu:

Aha to zrobił bym tak na stop.

A jak mam tylną pozycje z aku i chce żeby tak zostało to też mogę zastosować taka diodę ?

Czy taka dioda może być ? Na ile ma być wolt ? http://allegro.pl/dioda-prostownicza-1n5400-3a-50v-5-sztuk-nowa-fv-i1750353536.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:53, 26 Sie 2011    Temat postu:

Jeśli taką diodę podłączysz do żarówki zasilanej z akumulatora to nie będzie żadnej zmiany. Jedynie spadek napięcia o ok 0,6 V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zgredeg55
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:00, 26 Sie 2011    Temat postu:

A do stopu będzie dobra ? Na ile ma być volt ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin