Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Sprawdzenie cewki butelkowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:16, 17 Paź 2015    Temat postu: Sprawdzenie cewki butelkowej

Witam! Nie jestem pewien sprawności mojej cewki butelkowej 12V. Cewka po zdjęciu fajki i kopnięciu kopką ma iskrę długości tylko ok. 4-5mm - to za mało. Znacie jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie jest prawidłowe napięcie cewki NN w platyniarzu?

Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Sob 21:26, 17 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:57, 18 Paź 2015    Temat postu:

Długość iskry bez fajki powinna być co najmniej 8 mm. Przy takiej, jaką zmierzyłeś mogą być problemy z zapłonem.
Możliwość sprawdzenia cewki butelkowej jest bardzo ograniczona: można tylko zmierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego między stykami 1-15 (kilka omów) oraz między wyjściem WN a stykami 1 i 15 (kilka kiloomów). Taki pomiar w zasadzie tylko pozwala ocenić, czy cewki wewnątrz mają połączenia i nie mają przerwy.
Ale tym sposobem nie wykryje się np. przebicia wewnątrz, które będzie skutkować słabszą iskrą.

Cewkę zapłonową NN platyniarza na statorze można zmierzyć tylko pod kątem braku przerwy: przy rozwartych stykach przerywacza pomiar omomierzem między masą a kablem z cewki powinien dać wynik bliski zera, co oznacza że drut cewki nie jest przerwany. To jest zwykła cewka wytwarzająca napięcie, jak np. cewka świetlna, więc pomiar napięcia, które generuje musiałby by być robiony bez podłączonego przerywacza i kondensatora np. na innym statorze. To nie ma jednak sensu, bo śmiało można założyć, że cewka która nie ma przerwy jest sprawna.
Natomiast pomiary napięcia z cewki NN, gdy jest ona podłączona normalnie z przerywaczem i kondensatorem jest całkowicie bez sensu, bo wytwarzane w tym układzie "szpilki" napięcia zwykły miernik nie jest w stanie poprawnie zmierzyć (mierzy wartości średnie/skuteczne a nie szczytowe). Tutaj trzeba by użyć oscyloskopu, przy czym też nie widziałem, by gdzieś były podawane wartości napięć.
Sprawdzenie długości iskry jest więc najbardziej miarodajnym sposobem w warunkach domowych: zbyt krótka iskra - cewka zapewne do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:40, 18 Paź 2015    Temat postu:

Cytat:
Przy takiej, jaką zmierzyłeś mogą być problemy z zapłonem.

Właśnie mam problemu z rozruchem ciepłego silnika.
Rezystancje wczoraj mierzyłem wychodziło jakoś 7 omów między stykiem 1 i 15, natomiast rezystancja między wyjściem kabla WN a stykami 1 i 15 tak jak piszesz - wynosi kilko kiloomów.
Spróbowałem sprawdzić cewkę za pomocą akumulatora, ale iskra jest jeszcze słabsza iż gdybym zasilał ją cewką.(na dodatek po przyłożeniu kabla od styku (1 lub 15) Cewki WN do plusa akumulatora iskrzy.) Cewka butelkowa to nie DDR ani MZA.


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 12:46, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:14, 18 Paź 2015    Temat postu:

Jest duża szansa, że przyczyną słabej iskry jest cewka butelkowa. Miałem kiedyś podobną usterkę z cewką WN, która pozornie była OK a namotałem się jak dziki:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-problemy-silnikowe,24/silnik-pracuje-tylko-na-bardzo-przyspieszonym-zaplonie,33026.html
Oczywiście trzeba też ustawić zapłon, prawidłową przerwę na przerywaczu i można też podmienić kondensator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:27, 18 Paź 2015    Temat postu:

Kupiłem niedawno nowy przerywacz, przerwa jest ustawiona szczelinomierzem poprawnie na 0,4mm. Zapłon ustawiony na fabryczny znak. Kondensator jeszcze podmienię. Myślisz,że cewka od skutera 4T będzie działać poprawnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:34, 18 Paź 2015    Temat postu:

To trudno przewidzieć. Ja odpalałem np. na cewce z Poloneza (trochę za duża, żeby dać pod bak). Teraz mam jakąś cewkę Bosch z Audi (ze szrotu) i jeżdżę na niej już chyba 2 lata. Trzeba więc próbować jeśli masz coś pod ręką choćby do tymczasowej podmiany, żeby nie kupować i niepotrzebnie pchać się w koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:25, 19 Paź 2015    Temat postu:

W zasadzie to nie mam cewki zapłonowej od 4t, ale myślę czy zaryzykować kosztuję tylko 20 zł.

Mam pytanie czy cewka z zapłonu CDI i cewka butelkowa z platynkowca od simsona działa na takiej samej zasadzie? Jeśli tak to czy przekładnia tych dwóch cewek będzie zbliżona? Czy jazda z cewką NN która generuję 2x wyższe napięcie jest bezpieczne?(Wnioskuję to z tego, że mam nowe magneto z mocnymi magnesami)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:46, 19 Paź 2015    Temat postu:

Same cewki działają na tych samych zasadach: to tylko transformatory. Mogą się różnić rezystancją uzwojenia pierwotnego np. moja oryginalna z platynkowca miała ok. 4 omów a te samochodowe ze szrotu rzędu 1,5-2 omy.
Odnośnie przekładni - nie potrafię powiedzieć, czy mają inne. Jeśli napięcie WN będzie za wysokie, to - na zdrowy rozum - może ulec przebiciu kabel WN albo fajka. Ale dla zdrowia nie powinno to mieć negatywnych skutków, pod warunkiem, że w trakcie jazdy nie będzie się ręką macać kabla albo fajki Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:35, 23 Paź 2015    Temat postu:

Planuję montaż kondensatora poza obudową silnika, czy nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika?( tzn. czy kondensator musi koniecznie być blisko przerywacza?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:19, 23 Paź 2015    Temat postu:

Umieszczenie kondensatora na zewnątrz silnika jest - moim zdaniem - lepsze, bo kondensatory "dla Simsona" mają kiepską budowę. Metalowa "główka", do której przykręca się śrubką kable, często kręci się wokół własnej osi, co sugeruje możliwość powstania kiepskiego styku wewnątrz. Jak obejrzy się go w środku ( KLIK ), to widać na czym polega problem. Poza tym stator dość mocno się nagrzewa, więc obudowa kondensatora też - to również może powodować, że nie ma tam dobrego styku.
Ja u siebie od dawna mam zamontowany kondensator w lewym schowku, przykręcony do śruby masy:



Przy czym lepsze jakościowo są kondki od np. Malucha/Żuka/Nysy, bo mają środek zalany masą plastyczną i kabelek wyprowadzony na zewnątrz - nic tam się w środku nie będzie kręcić.
Taki kondek:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinSimsonFan21
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:27, 23 Paź 2015    Temat postu:

Ok, dzięki za odpowiedź.
Edit:
Wczoraj zamontowałem nowy kondensator( miałem akurat zapasowy do simsona), na razie dobrze pali ;-)


Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Pią 14:59, 30 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin