 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:16, 17 Paź 2015 Temat postu: Sprawdzenie cewki butelkowej |
|
|
Witam! Nie jestem pewien sprawności mojej cewki butelkowej 12V. Cewka po zdjęciu fajki i kopnięciu kopką ma iskrę długości tylko ok. 4-5mm - to za mało. Znacie jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie jest prawidłowe napięcie cewki NN w platyniarzu?
Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Sob 21:26, 17 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:57, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Długość iskry bez fajki powinna być co najmniej 8 mm. Przy takiej, jaką zmierzyłeś mogą być problemy z zapłonem.
Możliwość sprawdzenia cewki butelkowej jest bardzo ograniczona: można tylko zmierzyć rezystancję uzwojenia pierwotnego między stykami 1-15 (kilka omów) oraz między wyjściem WN a stykami 1 i 15 (kilka kiloomów). Taki pomiar w zasadzie tylko pozwala ocenić, czy cewki wewnątrz mają połączenia i nie mają przerwy.
Ale tym sposobem nie wykryje się np. przebicia wewnątrz, które będzie skutkować słabszą iskrą.
Cewkę zapłonową NN platyniarza na statorze można zmierzyć tylko pod kątem braku przerwy: przy rozwartych stykach przerywacza pomiar omomierzem między masą a kablem z cewki powinien dać wynik bliski zera, co oznacza że drut cewki nie jest przerwany. To jest zwykła cewka wytwarzająca napięcie, jak np. cewka świetlna, więc pomiar napięcia, które generuje musiałby by być robiony bez podłączonego przerywacza i kondensatora np. na innym statorze. To nie ma jednak sensu, bo śmiało można założyć, że cewka która nie ma przerwy jest sprawna.
Natomiast pomiary napięcia z cewki NN, gdy jest ona podłączona normalnie z przerywaczem i kondensatorem jest całkowicie bez sensu, bo wytwarzane w tym układzie "szpilki" napięcia zwykły miernik nie jest w stanie poprawnie zmierzyć (mierzy wartości średnie/skuteczne a nie szczytowe). Tutaj trzeba by użyć oscyloskopu, przy czym też nie widziałem, by gdzieś były podawane wartości napięć.
Sprawdzenie długości iskry jest więc najbardziej miarodajnym sposobem w warunkach domowych: zbyt krótka iskra - cewka zapewne do wymiany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:40, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przy takiej, jaką zmierzyłeś mogą być problemy z zapłonem. |
Właśnie mam problemu z rozruchem ciepłego silnika.
Rezystancje wczoraj mierzyłem wychodziło jakoś 7 omów między stykiem 1 i 15, natomiast rezystancja między wyjściem kabla WN a stykami 1 i 15 tak jak piszesz - wynosi kilko kiloomów.
Spróbowałem sprawdzić cewkę za pomocą akumulatora, ale iskra jest jeszcze słabsza iż gdybym zasilał ją cewką.(na dodatek po przyłożeniu kabla od styku (1 lub 15) Cewki WN do plusa akumulatora iskrzy.) Cewka butelkowa to nie DDR ani MZA.
Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Nie 12:46, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:27, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Kupiłem niedawno nowy przerywacz, przerwa jest ustawiona szczelinomierzem poprawnie na 0,4mm. Zapłon ustawiony na fabryczny znak. Kondensator jeszcze podmienię. Myślisz,że cewka od skutera 4T będzie działać poprawnie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:34, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To trudno przewidzieć. Ja odpalałem np. na cewce z Poloneza (trochę za duża, żeby dać pod bak). Teraz mam jakąś cewkę Bosch z Audi (ze szrotu) i jeżdżę na niej już chyba 2 lata. Trzeba więc próbować jeśli masz coś pod ręką choćby do tymczasowej podmiany, żeby nie kupować i niepotrzebnie pchać się w koszty.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:25, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
W zasadzie to nie mam cewki zapłonowej od 4t, ale myślę czy zaryzykować kosztuję tylko 20 zł.
Mam pytanie czy cewka z zapłonu CDI i cewka butelkowa z platynkowca od simsona działa na takiej samej zasadzie? Jeśli tak to czy przekładnia tych dwóch cewek będzie zbliżona? Czy jazda z cewką NN która generuję 2x wyższe napięcie jest bezpieczne?(Wnioskuję to z tego, że mam nowe magneto z mocnymi magnesami)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:46, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Same cewki działają na tych samych zasadach: to tylko transformatory. Mogą się różnić rezystancją uzwojenia pierwotnego np. moja oryginalna z platynkowca miała ok. 4 omów a te samochodowe ze szrotu rzędu 1,5-2 omy.
Odnośnie przekładni - nie potrafię powiedzieć, czy mają inne. Jeśli napięcie WN będzie za wysokie, to - na zdrowy rozum - może ulec przebiciu kabel WN albo fajka. Ale dla zdrowia nie powinno to mieć negatywnych skutków, pod warunkiem, że w trakcie jazdy nie będzie się ręką macać kabla albo fajki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:35, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Planuję montaż kondensatora poza obudową silnika, czy nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika?( tzn. czy kondensator musi koniecznie być blisko przerywacza?)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:19, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Umieszczenie kondensatora na zewnątrz silnika jest - moim zdaniem - lepsze, bo kondensatory "dla Simsona" mają kiepską budowę. Metalowa "główka", do której przykręca się śrubką kable, często kręci się wokół własnej osi, co sugeruje możliwość powstania kiepskiego styku wewnątrz. Jak obejrzy się go w środku ( KLIK ), to widać na czym polega problem. Poza tym stator dość mocno się nagrzewa, więc obudowa kondensatora też - to również może powodować, że nie ma tam dobrego styku.
Ja u siebie od dawna mam zamontowany kondensator w lewym schowku, przykręcony do śruby masy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy czym lepsze jakościowo są kondki od np. Malucha/Żuka/Nysy, bo mają środek zalany masą plastyczną i kabelek wyprowadzony na zewnątrz - nic tam się w środku nie będzie kręcić.
Taki kondek:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinSimsonFan21
Bywalec

Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:27, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki za odpowiedź.
Edit:
Wczoraj zamontowałem nowy kondensator( miałem akurat zapasowy do simsona), na razie dobrze pali ;-)
Ostatnio zmieniony przez MarcinSimsonFan21 dnia Pią 14:59, 30 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|