Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson Sr50 problem z elektryką. Dobór Schematu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal01
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:52, 25 Wrz 2014    Temat postu: Simson Sr50 problem z elektryką. Dobór Schematu.

Witam. Mam problem z elektryką w swoim simsonie sr 50 zapłon platynkowy 6V. Kupiłem simsona do remontu i jak się okazało elektryka nie była w pełni sprawna. Mój problem polega na tym że nie wiem jak to wszystko podłączyć, szukałem jakiegoś schematu, ale nic nie chce przypasowac do mojego simka, czy możecie mi zaproponowac jakiś schemat?
Simson Sr 50 zapłon platynkowy 6V posiadam do niego wszystkie kable, przełączniki, stacyjke, przerywacz kierunków6V, oraz prostownik 6V.
Głownie chodzi mi jak podłączyć cewki świetlne i ten prostownik i przewywacz kierunków. z resztą mysle że sobie poradze(tzn, z wyprowadzeniem kabli z kierunków i przełączników)
Instalacja jest częściowo podpięta.
Elektryka jest raczej kompletna.
Dodam że jedna cewka jest bezmasowa(wychodzą z niej dwa kable). Z zapłonem sam dam rade.
Najlepiej prosiłbym o jakiś schemat pasujący do mojej elektryki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
erwick3
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:55, 25 Wrz 2014    Temat postu:

Najlepiej dojdziesz do tego jaką masz instalacje u siebie korzystając z tego co napisał Syzyf, link do tematu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:36, 25 Wrz 2014    Temat postu: Re: Simson Sr50 problem z elektryką. Dobór Schematu.

Michal01 napisał:

Dodam że jedna cewka jest bezmasowa(wychodzą z niej dwa kable).
.

Jest jeszcze taka możliwość że ta cewka "bez masowa" to jest cewka masowa z odczepem częściowego ładowania. Schemat weź taki jak pasuje pod osprzęt co posiadasz i to na tyle w za sadzie :ops
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal01
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:05, 26 Wrz 2014    Temat postu:

No niestety na schemacie, który powinien pasować do mojego simka nie ma prostownika ani przerywacza kierunków, a zamiast tego jest elba. Czy da rade to jakoś podpiąć żeby działało?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal01
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:14, 05 Paź 2014    Temat postu:

Witam. Nie miałem dostępu do neta, więc pisze dopiero teraz.
Niestety nie znalazłem żadnego schematu, który mógł by pasować do mojego simsona. Jeśli ktoś znajdzie, to byłbym wdzięczny, Jeśli nie to czy mogę to tak podłączyć?
Ze światłami, klaksonem i kierunkami sobie poradzę.
ale co z tym prostownikiem żeby działało ładowanie
Przejrzałem mnóstwo schematów i myśle zeby to tak podłaczyć:
Kable które wychodzą z prostownika:
Czerwony- podłączyłbym do aku+
zielony-podłączyłbym do cewki częściowego ładowania (pierwsze wyjście z cewki)
siwo-czarny -podłączyłbym do cewki częściowego ładowania(drugie wyjście)
I drugi kabel czarno-siwy i tu nie wiem gdzie go podłączyć, nie moge do tego dojść.

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc jak to podłączyć ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:16, 06 Paź 2014    Temat postu:

Dobry będzie ten schemat: http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf
Najpierw musisz sprawdzić, czy cewka ładowania jest bezmasowa. Najprościej to stwierdzić miernikiem: trzeba go podłączyć tak: ustawić na zakres pomiaru rezystancji (zakres 200 omów), czarny kabel do masy silnika, czerwony do jednego z 2 styków cewki. Miernik powinien pokazać ok. 0,5 oma. po podłączeniu do drugiego styku cewki powinno być to samo. Ta cewka jest nawinięta w ten sposób, że początek drutu jest przylutowany do korpusu (masy), potem trochę zwojów i wyprowadzony odczep nr 1 (do ładowania aku, mniejsze napięcie), znowu trochę zwojów i odczep 2 (do światła "stop" i św. pozycyjnego tylnego, większe napięcie). Trzeba ustalić, który styk jest który. Najlepiej obejrzeć cewkę: do styku nr 1 powinny być przylutowane 2 druty, a do styku nr 2 jeden. Ten sposób jednak wymaga ściągnięcia podstawy iskrownika, bo styki widoczne są od wewnątrz.
Jeśli silnik da się odpalić, to można to sprawdzić miernikiem mierząc napięcie na cewce na wolnych obrotach: miernik na zakresie pomiaru napięcia przemiennego, zakres do 200V. Czarny kabel do masy a czerwony do odczepu cewki: na styku nr 1, przy tych samych obrotach silnika, będzie niższe napięcie niż na styku nr 2.
Podłączenie do instalacji: styk nr 1 trzeba podłączyć do bezpiecznika ok. 3A - na schemacie styk 59a gniazda bezpieczników. Z drugiego wyjścia tego bezpiecznika (59a) do prostownika, ale do kabla zielono-czerwonego (na schemacie styk ozn. 63a) a nie zielonego (63), bo daje on mocniejsze ładowanie. Kabel zielony ma zostać nie podłączony. To przy założeniu, że masz prostownik z 5 kablami. Są też takie z 4 kablami i w nich nie ma kabla zielonego.
Kabel czerwony prostownika (51) trzeba podłączyć na "wejście" bezpiecznika 8A (styk 30), a jego drugi styk (30) na plus akumulatora. Z tego "wejścia" trzeba też podłączyć kabel na styk 30 stacyjki - widać to na schemacie.
Drugi styk z cewki ładowania trzeba podłączyć na styk potrójny stacyjki. Do tego samego styku trzeba podłączyć jeden z kabli czarno-szarych prostownika (obojętne który), a drugi kabel czarno-szary prostownika na styk 59b stacyjki - z niego jest zasilana lampa tylna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin