Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson s51 elektronik 12v jak sprawdzić cewkę ładowania?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:06, 23 Mar 2013    Temat postu: Simson s51 elektronik 12v jak sprawdzić cewkę ładowania?

Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora wszystko dobrze podłączone według schematu. Mostek prostowniczy nowy, elba też. światło stopu działa a nie ładuje i jak mam sprawdzić miernikiem czy cewka od ładowania jest dobra?
Z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 14:59, 23 Mar 2013    Temat postu:

nie rozumiem cb za bardzo ?? masz problem z ładowaniem aku masz dobrze podłączone wszystko itp. światło stopu działa ale nie ładuje ??? co nie ładuje wymontuj aku pod prostownik 6V na 3 h a najlepiej tak 0 21 idź go włącz i o 7/8 rano wyłącz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:17, 23 Mar 2013    Temat postu:

simsens51 napisał:
nie rozumiem cb za bardzo ?? masz problem z ładowaniem aku masz dobrze podłączone wszystko itp. światło stopu działa ale nie ładuje ??? co nie ładuje wymontuj aku pod prostownik 6V na 3 h a najlepiej tak 0 21 idź go włącz i o 7/8 rano wyłącz


Myślę, że niesamowicie pomogłeś. Jak byś nie zauważył, to autor pyta jak sprawdzić cewkę ładowania, a nie co zrobić jak padnie aku.


Skąd wiesz, że nie ładuje ? Zapal silnik i zmierz napięcie na akumulatorze na niskich i wysokich obrotach.
Cewkę możesz jedynie sprawdzić omomierzem ( lub funkcją ciągłości przewodu ) czy nie ma przebicia na masę. Jeden styk miernika podpinasz do masy, a drugi do jednego z przewodów, które z niej wychodzą. Na żadnym przewodzie, nie powinno być styku z masą.
Sprawdź też czy jest ciągłość, pomiędzy tymi dwoma przewodami, które wychodzą z cewki.
Przed wszystkim, odepnij cewkę od mostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:56, 23 Mar 2013    Temat postu:

na wolnych obrotach 12,4v i na pełnych tez 12,4v
po niedzieli sprawdze czy ktoś nie podpiął światła stopu z cewki świetlej. mam tego simsona tydzień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:42, 24 Mar 2013    Temat postu:

Zakładając, że instalacja jest na 12V (przy 6V poniższe uwagi są złe!), to oprócz tego co napisał Pustack o pomiarze cewki miernikiem (omomierzem), możesz zmierzyć napięcie z samej cewki na kilku etapach prostowania (z podłączoną ELBĄ i mostkiem):
1. Podłącz miernik do 2 kabli od cewki ładowania i zmierz napięcie na zakresie pomiaru napięcia zmiennego - czy rośnie z obrotami silnika (powinno, czyli cewka daje napięcie zmienne)
2. Na zakresie pomiaru napięcia stałego, zmierz napięcie między masą a stykiem 59a ELBY - powinno rosnąć na wysokich obr. do ok. 15V (czyli mostek dobrze prostuje)
3. Na zakresie pomiaru prądu stałego (do 10A): odłącz od styku 49 ELBY kabel i podłącz miernik między ten kabel (kabel czarny miernika) a styk 49 (czerwony) - na wyższych obrotach powinien pokazać prąd dodatni (0,3...2A), czyli aku jest ładowany

Nieprawidłowość na jednym z tych etapów będzie świadczyła o usterce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:45, 24 Mar 2013    Temat postu:

Po podłączeniu do dwóch kabli cewki ładowania napięcie rośnie wraz z dodaniem gazu czyli cewka dobra. napięcie między masą a stykiem 59a ELBY rośnie do 35v. Gdy odłączyłem styk 49 elby i podłączyłem czarny kabel od miernika a czerwony do styku 49 i pokazuje 0 Prosze szybką odp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 24 Mar 2013    Temat postu:

Czyli pierwsze 2 punkty z mojego poprzedniego postu sprawdziłeś i jest OK - cewka i mostek działają dobrze.

W punkcie 3 amperomierz (na takim zakresie mierzyłeś?) pokazał "0", czyli ELBA nie przepuszcza prądu ze styku 59a na 49.
Tutaj ważna uwaga: na styku 49 MUSI być napięcie z akumulatora, bo bez niego ten moduł nie będzie pracował. Zatem zmierz na wyłączonym silniku, czy po przekręceniu stacyjki w poz 1 i 2 na styku 49 ELBY pojawia się napięcie stałe akumulatora.
Jeśli tego napięcia nie będzie, to coś jest źle podłączone - trzeba iść tropem kabla od plusa aku, poprzez stacyjkę i do styku 49 ELBY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:39, 24 Mar 2013    Temat postu:

Na styku 49 przy wyłączonym silniku pokazuje 12,40v na 1 i 2 poziomie stacyjki a po podłączeniu miernika do akumulatora na wolnych czy na wysokich obrotach pokazuje 12,40v. nic z tego nie rozumiem

Ostatnio zmieniony przez kamlot96 dnia Nie 20:41, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:55, 24 Mar 2013    Temat postu:

Skoro na styku 49 napięcie z aku jest, na styku 59a pojawia się napięcie wyprostowane z cewki, a ładowania brak (napięcie na aku nie rośnie) to wniosek jest jeden: ELBA nie pracuje poprawnie, czyli zapewne jest uszkodzona.
Spróbuj ominąć ELBĘ tzn. odpiąć od niej kable ze styków 49 i 59a i połączyć je ze sobą. Odpal silnik i zmierz napięcie na aku - powinno wzrastać.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 20:58, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:14, 24 Mar 2013    Temat postu:

Problem rozwiązany jak złączyłem 49 i 59a to było ładowanie aku z 12,40 a po przygazowaniu dochodziło do 13,5. Wielkie dzięki za pomoc i jeszcze jedno pytanie bo widze że ta elba jest rozbieralna czy da się to samemu naprawić czy trzeba kupić nową? I czy te z allegro warto zamówić jeśli by nie było innego wyjścia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 24 Mar 2013    Temat postu:

Można spróbować naprawić - w niej głównym podejrzanym będzie dioda Zenera (D2 na schemacie poniżej) oraz układ scalony (komparator TAA865A).
Przykładowy schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
Przede wszystkim trzeba by sprawdzić, czy scalak ma 6, czy 8 nóżek. Jeśli 6, to kicha, bo takiego chyba nie kupisz i trzeba by się bawić w przerobienie układu pod 8-nóżkowy. Nie wiem, czy jest sens. Jeśli 8, to można spróbować zamiennik - kosztuje ze 2 zł.
Ewentualnie może trafił się bubel, który jest źle wyregulowany. Trzeba by odnaleźć na płytce potencjometr do regulacji (P1) i spróbować na pracującym silniku (wyższe obroty) obrócić go w jedną bądź drugą stronę - obserwując miernik mierzący napięcie na aku, czy nie pojawi się wzrost napięcia.
Jeśli nawet nie da się naprawić ELBY, to ona składa się z 2 niezależnych części. Drugą jest przerywacz kierunków, który zapewne będzie sprawny i można go użyć, więc szkoda wyrzucać.
Na temat jakości ELB z Allegro nie wiem nic niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:22, 29 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie dziś przyszła mi ELBA z allegro orginalna i po założeniu myśle ze wszystko jest ok bo przy dodaniu gazy rośnie napiecie z 12,18v do 12,25v wielkie dzieki dla syzyfa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin