Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson s51 elektronik 12v jak sprawdzić cewkę ładowania?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:06, 23 Mar 2013    Temat postu: Simson s51 elektronik 12v jak sprawdzić cewkę ładowania?

Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora wszystko dobrze podłączone według schematu. Mostek prostowniczy nowy, elba też. światło stopu działa a nie ładuje i jak mam sprawdzić miernikiem czy cewka od ładowania jest dobra?
Z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsens51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: naklo

PostWysłany: Sob 14:59, 23 Mar 2013    Temat postu:

nie rozumiem cb za bardzo ?? masz problem z ładowaniem aku masz dobrze podłączone wszystko itp. światło stopu działa ale nie ładuje ??? co nie ładuje wymontuj aku pod prostownik 6V na 3 h a najlepiej tak 0 21 idź go włącz i o 7/8 rano wyłącz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:17, 23 Mar 2013    Temat postu:

simsens51 napisał:
nie rozumiem cb za bardzo ?? masz problem z ładowaniem aku masz dobrze podłączone wszystko itp. światło stopu działa ale nie ładuje ??? co nie ładuje wymontuj aku pod prostownik 6V na 3 h a najlepiej tak 0 21 idź go włącz i o 7/8 rano wyłącz


Myślę, że niesamowicie pomogłeś. Jak byś nie zauważył, to autor pyta jak sprawdzić cewkę ładowania, a nie co zrobić jak padnie aku.


Skąd wiesz, że nie ładuje ? Zapal silnik i zmierz napięcie na akumulatorze na niskich i wysokich obrotach.
Cewkę możesz jedynie sprawdzić omomierzem ( lub funkcją ciągłości przewodu ) czy nie ma przebicia na masę. Jeden styk miernika podpinasz do masy, a drugi do jednego z przewodów, które z niej wychodzą. Na żadnym przewodzie, nie powinno być styku z masą.
Sprawdź też czy jest ciągłość, pomiędzy tymi dwoma przewodami, które wychodzą z cewki.
Przed wszystkim, odepnij cewkę od mostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:56, 23 Mar 2013    Temat postu:

na wolnych obrotach 12,4v i na pełnych tez 12,4v
po niedzieli sprawdze czy ktoś nie podpiął światła stopu z cewki świetlej. mam tego simsona tydzień
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:42, 24 Mar 2013    Temat postu:

Zakładając, że instalacja jest na 12V (przy 6V poniższe uwagi są złe!), to oprócz tego co napisał Pustack o pomiarze cewki miernikiem (omomierzem), możesz zmierzyć napięcie z samej cewki na kilku etapach prostowania (z podłączoną ELBĄ i mostkiem):
1. Podłącz miernik do 2 kabli od cewki ładowania i zmierz napięcie na zakresie pomiaru napięcia zmiennego - czy rośnie z obrotami silnika (powinno, czyli cewka daje napięcie zmienne)
2. Na zakresie pomiaru napięcia stałego, zmierz napięcie między masą a stykiem 59a ELBY - powinno rosnąć na wysokich obr. do ok. 15V (czyli mostek dobrze prostuje)
3. Na zakresie pomiaru prądu stałego (do 10A): odłącz od styku 49 ELBY kabel i podłącz miernik między ten kabel (kabel czarny miernika) a styk 49 (czerwony) - na wyższych obrotach powinien pokazać prąd dodatni (0,3...2A), czyli aku jest ładowany

Nieprawidłowość na jednym z tych etapów będzie świadczyła o usterce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:45, 24 Mar 2013    Temat postu:

Po podłączeniu do dwóch kabli cewki ładowania napięcie rośnie wraz z dodaniem gazu czyli cewka dobra. napięcie między masą a stykiem 59a ELBY rośnie do 35v. Gdy odłączyłem styk 49 elby i podłączyłem czarny kabel od miernika a czerwony do styku 49 i pokazuje 0 Prosze szybką odp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 24 Mar 2013    Temat postu:

Czyli pierwsze 2 punkty z mojego poprzedniego postu sprawdziłeś i jest OK - cewka i mostek działają dobrze.

W punkcie 3 amperomierz (na takim zakresie mierzyłeś?) pokazał "0", czyli ELBA nie przepuszcza prądu ze styku 59a na 49.
Tutaj ważna uwaga: na styku 49 MUSI być napięcie z akumulatora, bo bez niego ten moduł nie będzie pracował. Zatem zmierz na wyłączonym silniku, czy po przekręceniu stacyjki w poz 1 i 2 na styku 49 ELBY pojawia się napięcie stałe akumulatora.
Jeśli tego napięcia nie będzie, to coś jest źle podłączone - trzeba iść tropem kabla od plusa aku, poprzez stacyjkę i do styku 49 ELBY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:39, 24 Mar 2013    Temat postu:

Na styku 49 przy wyłączonym silniku pokazuje 12,40v na 1 i 2 poziomie stacyjki a po podłączeniu miernika do akumulatora na wolnych czy na wysokich obrotach pokazuje 12,40v. nic z tego nie rozumiem

Ostatnio zmieniony przez kamlot96 dnia Nie 20:41, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:55, 24 Mar 2013    Temat postu:

Skoro na styku 49 napięcie z aku jest, na styku 59a pojawia się napięcie wyprostowane z cewki, a ładowania brak (napięcie na aku nie rośnie) to wniosek jest jeden: ELBA nie pracuje poprawnie, czyli zapewne jest uszkodzona.
Spróbuj ominąć ELBĘ tzn. odpiąć od niej kable ze styków 49 i 59a i połączyć je ze sobą. Odpal silnik i zmierz napięcie na aku - powinno wzrastać.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 20:58, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:14, 24 Mar 2013    Temat postu:

Problem rozwiązany jak złączyłem 49 i 59a to było ładowanie aku z 12,40 a po przygazowaniu dochodziło do 13,5. Wielkie dzięki za pomoc i jeszcze jedno pytanie bo widze że ta elba jest rozbieralna czy da się to samemu naprawić czy trzeba kupić nową? I czy te z allegro warto zamówić jeśli by nie było innego wyjścia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 24 Mar 2013    Temat postu:

Można spróbować naprawić - w niej głównym podejrzanym będzie dioda Zenera (D2 na schemacie poniżej) oraz układ scalony (komparator TAA865A).
Przykładowy schemat: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/1e/1e6cbac87ca0cbc6cd02093146099d05.jpg
Przede wszystkim trzeba by sprawdzić, czy scalak ma 6, czy 8 nóżek. Jeśli 6, to kicha, bo takiego chyba nie kupisz i trzeba by się bawić w przerobienie układu pod 8-nóżkowy. Nie wiem, czy jest sens. Jeśli 8, to można spróbować zamiennik - kosztuje ze 2 zł.
Ewentualnie może trafił się bubel, który jest źle wyregulowany. Trzeba by odnaleźć na płytce potencjometr do regulacji (P1) i spróbować na pracującym silniku (wyższe obroty) obrócić go w jedną bądź drugą stronę - obserwując miernik mierzący napięcie na aku, czy nie pojawi się wzrost napięcia.
Jeśli nawet nie da się naprawić ELBY, to ona składa się z 2 niezależnych części. Drugą jest przerywacz kierunków, który zapewne będzie sprawny i można go użyć, więc szkoda wyrzucać.
Na temat jakości ELB z Allegro nie wiem nic niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamlot96
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:22, 29 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie dziś przyszła mi ELBA z allegro orginalna i po założeniu myśle ze wszystko jest ok bo przy dodaniu gazy rośnie napiecie z 12,18v do 12,25v wielkie dzieki dla syzyfa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin