Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 brak ładowania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:24, 07 Mar 2011    Temat postu: Simson S51 brak ładowania

Witam mam problem w simsonie s51 platynki instalacja 12V z ładowaniem akumulatora. Problem polega na tym że nie ma ładowania od czasu wymiany całego iskrownika. Iskrownik kupiłem dobry bo do instalacji 12V. Znalazłem kilka podobnych tematów jednak dają mi one słabe podpowiedzi.

Do rzeczy. Sprawdzam wszystko i jak na razie niepokojące wydaje mi się to że gdy odepnę kable idące od cewki do mostka prostowniczego i podłącze do nich żarówkę to świeci ona bardzo mocno. Ale gdy przypnę mostek z powrotem i podłącze żarówkę za mostkiem to ona świeci bardzo słabiutko (dodam że mostek nie jest oryginalny tylko ktoś go zrobił). I tu jest moje pytanie czy w przypadku uszkodzenia mostka może on powodować taki efekt? Drugie moje pytanie dotyczy cewki. Od cewki idą dwa kable i przykładam je do kabli miernika miernik daje dźwięk ale gdy pojedynczo sprawdzam te kable i przykładam drugi kabelek miernika do masy motoru to też miernik piszczy. Czy to oznacza że cewka jest masowa?

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:42, 07 Mar 2011    Temat postu:

Cewka przy 12V jest bezmasowa, czyli żaden z odczepów nie jest podłączony do masy. Czyli to jest jak najbardziej OK, że miernik nie pokazuje zwarcia między kablami a masą.

Mostek - skoro "ktoś go zrobił", to może źle go podłączyłeś. Ma jakieś oznaczenia albo widać diody itp?
Może być uszkodzony - w Tarnowie masz chyba 3 sklepy elektroniczne. Kup mostek prostowniczy na prąd min. 8A i napięcie min. 200V (każdy z tych parametrów może być większy). Najlepiej taki z konektorami (koszt ok. 3 zł).
Wygląda podobnie jak ten:


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 20:46, 07 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:17, 07 Mar 2011    Temat postu:

Właśnie problem jest tu że obydwa kable wychodzące od cewki są podłączone do masy. Co do mostka są to 4 diody prostownicze o oznaczeniach 6A do tej pory dobrze spełniał swoje zadanie wszystko było ok aż do czasu wymiany iskrownika. Od tamtego czasu ładowania nie ma. Elba była wymieniana ponad rok temu.

Ten mostek wygląda tak (przepraszam za jakość zdjęcia):


Ostatnio zmieniony przez Piotrek16 dnia Pon 21:21, 07 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:43, 07 Mar 2011    Temat postu:

Przepraszam - źle przeczytałem odnośnie cewki Confused
Jeśli odczepy mają połączenie z masą, to coś będzie nie tak z cewką.
Skoro iskrownik jest nowy, to uszkodzenie jest mało prawdopodobne i zostaje to, że masz tam cewkę do instalacji 6V, która jest masowa.
Czasami niestety sprzedawcy nie wiedzą, co sprzedają...
Możesz podłączyć żarówkę do jednego odczepu cewki, drugi styk żarówki do masy i zobaczyć, czy swieci. Potem to samo z drugim odczepem. Jeśli to jest do 6V, to na jednym odczepie będzie świecić mocniej a na drugim słabiej.
Mostek nie nadaje się do cewki masowej i pewnie stąd te problemy. Sam mostek wygląda OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:56, 07 Mar 2011    Temat postu:

Mam nawet jeszcze pudełko z nowego iskrownika i pisze na nim wyraźnie 12V więc teoretycznie cewka powinna być do takiej właśnie instalacji Wink (1). Ale gdyby nie było to cewka świetlna też była by zła a światło z przodu świeci bardzo dobrze. Happy Sprawdzę jutro koniecznie stary iskrownik i zobaczę czy tamta cewka jest masowa czy nie. Tylko najgorsze w tym wszystkim jest to że za uruchomionym silniku nie mogą nic zmierzyć miernikiem bo silnik powoduje zakłócenia i miernik wariuje.... a wskazówkowego miernika nie mogę w Tarnowie nigdzie dostać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:04, 07 Mar 2011    Temat postu:

To ten mostek ma tylko dwa odczepy?
Przecież powinien mieć 4. Dwa na wejście ( dwa odczepy cewki ) i dwa na wyjście: jeden do regulatora a drugi masa.
Po drugie to wydaje mi się że te diody są źle połączone ale skoro tak działało :O...
Moim zdaniem powinien być podłączony tak jak na załączonym obrazku.

Takie coś wymajstrowałem, wydaje mi się ze tak powinno być. Troszkę małe ale powiększ sobie.

U ciebie są inaczej połączone diody....
Z racji tego że napięcie z cewki jest zmienne więc dodatnie napięcie pojawia się raz na jednym a raz na drugim styku cewki. Z napięciem ujemnym jest tak samo.
Odłącz od cewki ładowania wszystko i podepnij jeden styk miernika na masę a drugi do jednego końca cewki i sprawdź czy ma przejście na masę. Tak samo zró z drugim stykiem cewki. Jeżeli będzie piszczał to znaczy że cewka ma styk z masą czego w instalacji 12V nie powinno być.


PS. Długo to pisałem i między czasie doszły dwie wiadomości.
Nie sugeruj się wyłącznie tym co napisałem - dopiero się uczę więc wszystko może być źle Wide grin


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Pon 22:06, 07 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:12, 07 Mar 2011    Temat postu:

Pustack mostek ma 4 odczepy a na zdjęciu widać tylko dwa dlatego że pozostałe dwa są odgięte w drugą stronę. Po za tym z tym sprawdzałem cewkę już w taki sposób jak napisałeś i wynika z tego że cewka jest masowa. Wink (1) Tylko bardzo mnie to ciekawi czemu ta cewka jest masowa przecież kupowałem iskrownik do 12Voltowej instalacji. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:23, 07 Mar 2011    Temat postu:

Piotrek16 - ten punkt cewki, który jest podłączony do masy z reguły jest dość dobrze widoczny: obok otworu na śrubkę do przykręcania cewki, w metalowym rdzeniu, powinien być widoczny punkt lutowniczy z przylutowanym odczepem. Może być widoczny nawet na założonym iskrowniku w silniku.
Tylko musi tam być widoczny przylutowany drut, bo bywa tylko kropla cyny Wink (1)
Jeśli będzie przylutowany drut, to cewka jest na 100% masowa. Inna możliwość, to tylko jakaś wada fabryczna polegająca na złym zaizolowaniu rdzenia przed nawinięciem drutu, przez co następuje zwarcie do masy - chyba mało realne.

Pustack - obróć swój rysunek mostka o 90 stopni w lewo i będzie to samo co na fotce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:45, 07 Mar 2011    Temat postu:

Zaraz zaraz bo zaczynam się gubić. Od cewki ładowania wychodzą dwa kable a od cewki świetlnej jeden tak? Bo istnieje możliwość że coś źle zostało podłączone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 07 Mar 2011    Temat postu:

Tak, od cewki świetlnej 1 kabel.
Cewka ładowania ma zawsze 2 odczepy (zarówno na 6V, jak i na 12V).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:54, 07 Mar 2011    Temat postu:

Mam przed sobą stary iskrownik i coś tu nie jest tak bo wygląda na to że przy starym zapłonie cewka też była masowa. A przecież ładowanie na niej było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:05, 07 Mar 2011    Temat postu:

Do mostka musi być cewka bezmasowa.
Chyba, że z mostka była wykorzystana tylko jedna dioda ale wtedy będą do niego podłączone tylko 2 kable a nie 4 (i ładowanie będzie słabsze).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:16, 07 Mar 2011    Temat postu:

U mnie do mostka są podpięte 4 kable 2 idą od cewki a pozostałe dwa idą na elbe. Przyznam się że w moim simsonie poprzedni właściciel robił instalacje sam co widać ale wszystko zgadza się z schematem. A gdyby cewka była masowa to znaczy przeznaczona do instalacji 6V to czy w tedy po podpięciu do jej odczepów żarówki 12Vlotowej świeciła by ona bardzo mocno? Wydaja mi się że świeciła by raczej słabo.

A teraz powiem jak ja to rozumiem Happy Przecież cewka dotyka do statora a stator do silnika to w tedy na pewno przykładając końcówkę miernika do jednego odczepu cewki a druga do masy motoru miernik będzie piszczał. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:30, 07 Mar 2011    Temat postu:

Z napięciem z cewki sprawa nie jest taka prosta, bo wartości 6, 12V trzeba traktować dość umownie. O tym jakie napięcie jest naprawdę na żarówce decyduje jej moc (a właściwie rezystancja drutu) oraz moc magnesów magneta.
Tak więc nawet przy cewce "na 6V" żarówka 12V może świecić mocno.

Wbrew pozorom uzwojenia cewki nie dotykają do statora (podstawy iskrownika) i do masy. Są one nawinięte na korpusie/szpulce: na metalowym rdzeniu jest nawinięta najpierw izolacja (np. specjalny papier) a dopiero na niego drut. Po bokach są też ścianki z materiału izolacyjnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:44, 07 Mar 2011    Temat postu:

To w takim razie ja tego nie rozumiem. Bo jeśli przykładam końcówki miernika tak jak na tym zdjęciu to narysowałem do miernik piszczy. I czy to normalne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin