Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 brak ładowania
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:50, 07 Mar 2011    Temat postu:

Będzie piszczał przy cewce masowej, bo ona ma właśnie jeden odczep przylutowany do metalowego rdzenia - ten punkt lutowniczy, o którym pisałem wyżej.
Cewka ładowania na 6V ma tak naprawdę 3 odczepy: 2 widoczne jak na fotce oraz jeden przylutowany do rdzenia (są to 2 cewki połączone szeregowo i nawinięte jedna na drugiej).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:59, 07 Mar 2011    Temat postu:

O teraz zajarzyłem o co chodzi. Jutro obejrzę dokładnie to cewkę i będę miał pewność czy jest ona masowa czy nie. Happy A w razie gdyby okazała się ona masową to kupię właściwą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:11, 08 Mar 2011    Temat postu:

Więc teraz już wiem że cewka ładowania w moim simsonie jest masowa. Byłem dziś w sklepie i niestety cewki bez masowej w Tarnowie nie dostanę. I teraz nie bardzo wiem co mam zrobić. Sprzedawca pokazał mi cewkę do instalacji 12V ale była ona masowa.. I teraz już nie wiem co o tym sądzić.

Ostatnio zmieniony przez Piotrek16 dnia Wto 15:14, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:36, 08 Mar 2011    Temat postu:

To pozostaje kupić cewkę wysyłkowo u sprzedawcy, który wie co sprzedaje np. Kniaź albo Stazet. Można zapytać, czy cewka jest na pewno bezmasowa.
Można też spróbować rozmasować cewkę, czyli odlutować odczep od rdzenia i dolutować do niego kabelek.
Ewentualnie kupić drut emaliowany 0,9 mm i samemu przewinąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:30, 08 Mar 2011    Temat postu:

A czy przez tą cewkę masową mogło się coś uszkodzić? Np. elba?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:54, 08 Mar 2011    Temat postu:

ELBA raczej nie - ona może się uszkodzić, jeśli nie jest podłączona do aku ale jest podłączona do mostka.
Mógł się uszkodzić mostek na skutek tego, że przy cewce masowej (w zależności od podłączenia) dioda może zwierać napięcie do masy i padnie na skutek zbyt dużego prądu. Diody mostka możesz sprawdzic miernikiem (trzeba każdą z osobna).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:02, 08 Mar 2011    Temat postu:

A mógłbyś mi tak dokładniej wytłumaczyć jak rozmasować tą cewkę? Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:36, 08 Mar 2011    Temat postu:

Skoro cewka jest masowa, to powinna mieć punkt lutowniczy, do którego jest przylutowany początek uzwojeń.
Na fotce poniżej jest zaznaczony ten punkt i jest to właśnie cewka ładowania 6V, z której kiedyś odwinąlem zwoje - to jest końcówka odwijania:



Ten drut trzeba ostrożnie odlutować, potem dolutować do niego kawałek (z 10 cm) drutu, na który najlepiej założyć osłonkę z jakiegoś przewodu albo koszulkę termokurczliwą. Chodzi o to aby odlutowany drut nie stykał do metalowego rdzenia. To będzie jeden odczep cewki - do niego trzeba przylutować jeden z kabli wychodzących z iskrownika, np. czerwono-żółty.

Teraz potrzebny jest drugi odczep cewki: będzie to jeden z dwóch punktów lutowniczych na samej cewce. Trzeba je obejrzeć, bo jeden będzie miał przylutowany 1 drut a drugi 2 druty razem. Trzeba wybrać ten z 1 drutem i do niego przylutować drugi kabel iskrownika (szaro-czerwony).

Ta operacja oczywiście nie gwarantuje, że napięcie ładowania będzie poprawne ale jeśli nie masz innej możliwości, to można spróbować - zawsze można cewkę "zmasować" i przywrócić ją do stanu poprzedniego.

Edit: jeszcze zastanawiające jest, że na starej cewce (masowej) miałeś ładowanie. Można tak podłączyć mostek, że będzie ładowanie jednopołówkowe, choć jest to bez sensu, bo część napięcia będzie zwierana do masy powodując grzanie się cewki i może spowodować uszkodzenie diody.
Możesz narysować, jak miałeś tą starą cewkę podłączoną do mostka przed wymianą iskrownika?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 18:54, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek16
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:10, 08 Mar 2011    Temat postu:

Teraz już rozumiem na czym polega rozmasowanie cewki. Happy

A co do mojej starej cewki to dziś ją przewinąłem Happy. Okazało się że ona wcale nie jest masowa tylko izolacji z pod spodu i jedna z boku odleciały przez co dotykało do masy. Właśnie to był jeden z powodów wymiany całego iskrownika wszystkie cewki były mocno zabrudzone a właściwie zalane benzyną przez co izolacji z nich odpadały i zaczynały szwankować Happy.

Przewinąłem starą cewkę dokładnie odizolowałem i zamontowałem. Wydaje mi się że ładowanie jest bo przed uruchomieniem silnika napięcie wynosiło 12,25 volta a kilku minutach pracy silnika napięcie wynosiło już 12,65V. Czyli ładowanie jest Happy Mam zamiar sobie kupić zwykły analogowy woltomierz i w tedy dla pewności jeszcze sprawdzić ładowanie na uruchomionym silniku (zwykłym cyfrowym miernikiem nie jestem wstanie sprawdzić bo łapie on zakłócenia).

Więc póki co dziękuję serdecznie za pomoc i za podzielenie się wiedzą. Jeszcze raz dziękuję Happy. W razie jakiś problemów dam jeszcze znać. Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin