Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
simson s51 6V brak ładowania
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:35, 25 Kwi 2012    Temat postu: simson s51 6V brak ładowania

Otóż chciałem założyć kompletną instalację (kierunki, stop itp) więc zakupilem aku 6v, cewke ładowania i świetlną (wiem, że mogłem 12v, ale pierw kupiłem aku, a później reszte) no i światło działa znośnie.
Problem mam mianowicie z cewką ładowania.
Jest to cewka bezmasowa, według mnie sprawna. (elba, greatz jest)
Wcześniej myślałem, że może sam ją uszkodziłem, więc zakupiłem drut, przewinęłem +/- 2 zwoje no i tutaj dalej bez zmian.
Cewke patrzyłem ładowanie miernikiem cyfrowym na prądzie zmiennym, przy odłączonym mostku (sama cewka)
Napięcie jakie pokazuje mi miernik to 0,8v pomiędzy wyprowadzeniami, a pomiędzy wyprowadzeniem, a masą po dodaniu gazu wskakuje z tych 0,8v do około 2,1v ale to mimo wszystko jest zamało i żarówka po wstawieniu w obwód też nawet się nie żarzy.
Brak u mnie jakichkolwiek pomysłów. Doradzi ktoś coś??

TAG-SYZ ELEK-LADO6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:03, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Mimo wszystko nadal cos z cewka nie tak. Albo zle przewinieta, albo gdzies jest kontakt z rdzeniem, lub miedzy zwojami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:24, 25 Kwi 2012    Temat postu:

przy naiwjaniu patrzyłem czy nie jest gdzieś zdarta izolacja drutu więc przebicie bym raczej wykluczył.
Co do zwarcia na mase, rdzeń to miernik na sprawdzeniu przejścia 0 reakcji więc też odpada.
Przejście jest tylko z jednego wyprowadzenia do drugiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:03, 25 Kwi 2012    Temat postu: Re: simson s51 6v/ brak ładowania

Rafalekk1986 napisał:
pomiędzy wyprowadzeniem, a masą po dodaniu gazu wskakuje z tych 0,8v do około 2,1v ale to mimo wszystko jest zamało i żarówka po wstawieniu w obwód też nawet się nie żarzy.

Pomiar napięcia pomiędzy masą a wyprowadzeniami cewki nie ma sensu, jeżeli choć jeden z odczepów nie jest podłączony do masy. Podobnie wstawianie żarówki pomiędzy masę a odczep. Tylko włączenie żarówki pomiędzy 2 odczepy ma sens. Być może tak zrobiłeś ale piszesz mało precyzyjnie "po wstawieniu w obwód". Jaki?

Być może więc wykonujesz pomiary nieprawidłowo. Zmierz sobie najpierw napięcie na cewce świetlnej (między masą a odczepem cewki/żarówką) aby upewnić się, że pomiar jest OK. Miernik ma być na zakresie pomiaru napięcia przemiennego ~20V. Potem na tym samym zakresie zmierz napięcie pomiędzy odczepami cewki ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:17, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Jeśli chodzi o miernik to jest na auto zakres więc w zależności ile V tyle mi pokazuje, jak wchodzi na około 1,8V to tak mi pokazuje, a poniżej w sposób X.XXX więc widać każdą zmianę od niskiego napięcia do wyższego.
Obwód to miałem na myśli żarówka pomiędzy końce uzwojenia i jeden koniec uzwojenia masa, a drugi żarówka i żarówkę do masy.

Cewka świetlna o ile pamiętam pokazywała coś około 6V więc normalnie, na chwilę obecną niestety nie mam możliwości sprawdzenia, bo idę za kilka minut do roboty.
Na podłączonym jednym końcu uzwojenia na masę, a drugi wolny i podłączony do tego wolnego i masy miernik wskazywał na niskich obrotach coś rzędu 0,65V, po dodaniu gazu do około 0,8V więc lipa.
To samo zachowanie bylo pomiędzy końcami uzwojenia.


Myślę jeszcze czy znów przewinąć cewkę ale ile razy można... Myślałem jeszcze nad uszkodzeniem przewodu ale skoro takie same wartości pokazuje na jednym i drugim więc przejście mają takie same i nie widać nigdzie uszkodzenia mechanicznego przewodu.

Na chwilę obecną wychodzę do roboty i dopiero po 23:30 będę mógł cokolwiek odpisać lub rano.
Narazie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:10, 25 Kwi 2012    Temat postu:

O ile dobrze zrobiłeś pomiary, to wszystko wskazuje na zwarcie wewnątrz cewki, pomiędzy zwojami.
Spróbuj zmierzyć rezystancję cewki a potem porównaj to do pomiaru rezystancji drutu o podobnej długości albo do innej cewki z podobną liczbą zwojów i drutem podobnej grubości (np. świetlnej). Choć może to być trudne, bo rezystancja cewki wyniesie poniżej 1 oma. Najpierw zmierz rezystancję samych przewodów miernika (zewrzyj je) a potem zrób pomiar i odejmij rezystncję kabli miernika. Być może coś to da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:41, 25 Kwi 2012    Temat postu:

na świetlnej mam grubszy drut coś około 1mm,a na tej od ładowania jest 0,75mm więc oporu nie porównam...
Ewentualnie stary drut mogę zmierzyć ile ma rozwinięty.
Ten co jest obecnie wychodziło 0,4 lub 0,04ohm ale które to nie pamiętam, bo jak pisałem wcześniej to patrze zazwyczaj na "auto" i miernik sam skaluje sobie pomiar.
Rezystancja przewodów miernika wynosiła chyba 0, bo z tego co pamiętam w palce jak się wzięło kable to jakiś tam opór przez ciało szedł, a na złączonych przewodach 000ohm.
Nie wymieniałem tego izolatora na rdzeniu, bo nie miałem akurat ale miernik nawet 0,001 nie pokazuje nawet po dotknięciu uzwojenia i rdzenia miernikiem więc zwarcie na mase odpada.
Jutro może pojadę kupić jeszcze tego drutu to może w piątek nawinę jeszcze raz, a jutro jeszcze zobaczę te opory na cewce świateł.

Przebicie między zwojami musiałoby mieć w tym samym lub podobnym miejscu na chociaż dwóch zwojach zdartą otulinę ale drut był nowy i nie widziałem zabardzo żeby było coś odpryśnięte... Jeszcze to posprawdzam.


Ostatnio zmieniony przez Rafalekk1986 dnia Śro 23:46, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:46, 26 Kwi 2012    Temat postu:

To jest rzeczywiście dziwne aby nowy drut robił zwarcie, dlatego podejrzewałem zły pomiar. Niezbyt jasno napisałeś, w jaki sposób podłączałeś żarówkę ale ostatecznym testem było by - chyba, że tak robiłeś - podłączenie żarówki pomiędzy 2 styki cewki, bez zwierania jednego odczepu do masy. Żarówka z kierunków 21W/6V powinna wyraźnie świecić na wyższych obrotach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:50, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Jeszcze jedną opcje mam.
Już zdjąłem cewke i ucięłem przewód ale... wyślizgane są te blaszki od rdzenia no i możliwe, że magneto dotykało cewki i dlatego było, a raczej nie było ładowania. Opór sprawdzałem kręcąc ręką magneto czy nie trze nigdzie ale widocznie lekko musiało łapać, bo te blaszki to wypolerowane są aż błyszczą i są śliskie.
Magneto zwierało momentami na rdzeń cewki i mogło nie dawać napięcia ale to sprawdzę rano.
Żarówką patrzyłem tak jak pisałeś na wszelkie sposoby no i drut zakupiłem dzisiaj na jakieś 3 cewki więc pierw spróbuje na tej co mam tylko jeden swój skrócę czy jak odsunę bardziej od magneta czy coś to da no, a jak nie to przewijanie. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:37, 27 Kwi 2012    Temat postu: Re: simson s51 6v/ brak ładowania

Tarcie magneta o rdzeń cewki (nie o druty!) nie jest przyczyną braku napięcia na niej. Tarcie może nawet zwiększyć napięcie, pisałem o tym:
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/brak-iskry-na-swiecy,35841.html

Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz z pierwszego postu:
Rafalekk1986 napisał:
zakupilem aku 6v, cewke ładowania i świetlną. (...) Jest to cewka bezmasowa, według mnie sprawna. (elba, greatz jest)
Wcześniej myślałem, że może sam ją uszkodziłem, więc zakupiłem drut, przewinęłem +/- 2 zwoje no i tutaj dalej bez zmian.

Piszesz dość chaotycznie i ja to zrozumiałem tak, że przewinąłeś cewkę celowo na bezmasową i dokupiłeś mostek Graetza i ELBĘ na 6V.
Chodzi o to, że kupna/oryginalna cewka ładowania 6V jest masowa i jest do niej prostownik na pojedynczej diodzie a nie na mostku. Podłączanie mostka do takiej cewki zakończy się porażką, bo ładowania nie będzie (chyba, że na 1 diodzie z mostka).
Oczywiście zrobienie cewki bezmasowej na 6V oraz podłączenie do niej mostka ma jak najbardziej sens, bo ładowanie będzie lepsze. Przy czym lepiej nawinąć o 10-15% zwojów więcej, bo mostek "pożera" o ok. 0,7V więcej napięcia.

Pytania więc:
1. Jaka była kolejność podłączania? Kupiłeś cewkę i do niej podłączałeś mostek, jak to się odbyło po kolei?
2. Czy zrobienie cewki bezmasowej jest zabiegiem celowym aby polepszyć ładowanie? Po co tak zrobiłeś?
3. Ile zwojów nawinąłeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:06, 27 Kwi 2012    Temat postu:

!,2,3... Cewka jaką kupiłem to bezmasowa i przewinięta w ten sam sposób na około 240 zwoji drutem 0,75mm.
Mostek zakupilem po tym jak kupiłem cewkę i się z nią zaczęłem motać na początku nie wiedząc jeszcze jaka to masowa, a jaka bezmasowa.
Zaczęłem czytać posty i wyczytałem o wyprostowaniu mostkiem i zgodnie z tym podłączyłem całość i miernik w łapę i nie działa to szukam powodu no i niebardzo wiem z czym to związane.

Co do ocierania o rdzeń to gość co przewija silniki i u niego kupowałem drut mówił, że może nie być wytworzone napięcie na cewce jeśli magneto będzie tarło o cewkę.

Kupiłem pierw aku i elbę, bo nie sprawdziłem cewki. Gdybym wiedział, że takie problemy z tym będą bym robił 12v wszystko ale aku już nie zmienię obecnie więc muszę kombinować z tym ładowaniem obecnym. Chyba, że założe wkońcu inną cewkę starą np. świetlną i póki nie padnie coś innego to będę na tym jeździł.
Idę teraz założyć cewkę i odstawić ją od magneta (sprawdzę).
Nie można nawinąć więcej zwoi na tę cewkę, bo ona jest chyba największa ze wszystkich do simka i oryginalnie nawinięta niewiele co by wychodziła za te boczne izolatory. (max. jedna warstwa wejdzie czyli jakieś 18-22 zwoje.
Czy te blaszki na końcówce do lutów są konieczne czy one tylko utrzymują końce uzwojenia, żeby nie skakały na nierównościach??
Chodzi mi o te co się podkłada pod ostatnią warstwę uzwojenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:10, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Oryginalnie nie było cewek ładowania bezmasowych na napięcie 6V -musiałeś kupić na 12V.
240 zwojów, to stanowczo za dużo, ponieważ oryginalna cewka 6V (masowa) ma na odczepie ładowania tylko ok. 65 zwojów. Ale zawsze można odwinąć, gdyby dawała za duże napięcie.
Te blaszki służą do przylutowania drutu cewki oraz kabla - jest to tylko "punkt lutowniczy". Trzeba uważać aby te 2 blaszki się ze sobą nie zwarły, bo nie będzie napięcia. Warto też je odizolować od zwojów preszpanem albo chociaż cienką tekturą aby nie robiły zwarcia.
Rafalekk1986 napisał:
Co do ocierania o rdzeń to gość co przewija silniki i u niego kupowałem drut mówił, że może nie być wytworzone napięcie na cewce jeśli magneto będzie tarło o cewkę.

Widocznie prawa fizyki w tym rejonie kraju są inne Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:01, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Przewinęłem jeszcze raz i identyczna sytuacja.
Oryginalnie było 230 zwojów.
http://allegro.pl/cewka-ladowania-6v-simson-s51-sr50-polska-produkcj-i2281148418.html
Taka lub niemal identyczna cewka jak moja.
Czy ten cały korpus/rdzeń coś walnięty... ale tam raczej nie ma nic do zepsucia w nim.
Założyłem jakąś inną cewkę masową co miałem starą ze stopem.
Mierzyłem napięcia cewki świetlnej i tej co teraz założyłem.
Cewka 6v powinna dawać napięcie w zakresie 6-18,5V??
Tak dają mi świetlna i jeden odczep tej starej ładowania, a drugi odczep w zakresie ok.4-8V.
Napięcia podane w zależności od obrotów min-max.
Ten odczep z większym napięciem na stop idzie, a ten z niższym na ładowanie??
Z przodu spaliłem żarówke jak przygazowałem (tylna była odłączona) i to normalna sytuacja??

NAPIĘCIE MIERZONE BEZ OBCIĄŻENIA


Ostatnio zmieniony przez Rafalekk1986 dnia Pią 12:06, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:47, 27 Kwi 2012    Temat postu:

A jak tą cewkę nawijasz:
1. Odmierzasz ilość odpowiednią ilość drutu, wyznaczasz środek i nawijasz zaczynając od tego środka (równocześnie 2 druty) aż dojdziesz do końca?
2. Zaczynasz od końca szpuli, zostawiasz z 15 cm i nawijasz na rdzeń pojedynczy drut jak nitka na szpulce?

Cewka bez obciążenia może dawać napięcie nawet kilkadziesiąt woltów. Moja przewijana (200 zwojów drutem 0,85mm) daje nawet 90V.
To normalne, że żarówka może się przepalić jeśli jest podłączona tylko ona a cewka daje większą moc.
Cewka pokazana w linku, jeśli jest bezmasowa, będzie na 12V a nie na 6V.

Rafalekk1986 napisał:
Ten odczep z większym napięciem na stop idzie, a ten z niższym na ładowanie??

Tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafalekk1986
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:58, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Co do nawijania to ten sposób nr 2.

Ta cewka 6v ma dawać takie napięcia 4-8V i drugi odczep 6-18v?

Co do cewki tej z linku taką mam, jest bezmasowa i zarówno na tej aukcji jak i na naklejce z tej cewki co kupowałem było 6v, a nie 12v.
Co do przewijania nie wiem co może powodować brak napięcia, a żarówkę podłącze przód i tył razem pod tamtą cewkę świetlną.
Mam jeszcze jedną żarówkę na przód, a myślałem, że może lepiej będzie świecić jak będzie tylko jedna na cewce, a tył chciałem diode i z aku ale widocznie jak pali to muszę obie podłączyć pod cewkę.
Co do tej cewki obecnej to daj znać czy takie napięcia jak wymienione w drugiej linijce tego postu są poprawne.
Wtedy wychodzi tylko sygnał i kierunki na akumulatorze, bo stop osobno idzie.
A tamta cewka ma jakąś wadę widocznie i już. Nowa i 2x przewijana i, żeby żadnej zmiany nie było? Dziwne. Jak zwarcie między zwojami było to róźnica byłaby w wartości napięcia, bo to np. skracałoby drogę prądu (pomijało ileś tam zwoji).
Jak się coś mylę to poprawiaj bez niczego, bo ja tylko próbuje działać według opisów ale ekonomik jestem więc elektryka to tylko moje jakieś tam drobne zainteresowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin