Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Raz jest iskra innym razem jej nie ma...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:16, 20 Cze 2009    Temat postu: Raz jest iskra innym razem jej nie ma...

Jak w temacie, poprosze o pomoc, gdyż zabrałem sie za naprawę sima chrześniaka i:
Najgorsze to znikająca iskra.
Jest to zwykły 6 v na platynkach.
Prąd wychodzący z magneta na cewkę (ominąłem stacyjkę) to jakieś 2-3 V, ale po podłączeniu przewodów do cewki to prąd zanika.
Wymieniłem kondensator i ominąłem stacyjkę i nadal nie ma.
Dla pewnośći wymieniłem platynki.
Co o tym sądzicie?Proszę o pomoc.

TAG-SYZ ELEK-PLAT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 16:12, 20 Cze 2009    Temat postu:

Może popraw masę między cewką a statorem, między statorem a karterami i między platynkami a statorem, wymień też kondensator, nie zaszkodzi. (podczas wymiany kondka, przetrzyj papierem ściernym powierzchnię styku ze statorem - tą "dziurę")
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:49, 20 Cze 2009    Temat postu:

Dzięki brachu ! stator to inaczej mam rozumieć że jest to iskrownik, jężeli tak to zrobiłem wszystko co napisałeś i nic - jeszcze raz wymieniłem kondensator i nic Jaki napięcie powinno wychodzić z magneta na cewkę? I czy jest możliwe, czy normalne że poszedł iskrownik, tzn. nie wytwarza porzadanego napięcia?
Poza tym sprawdzałem miernikiem przejście i wszystkie kable są ok tzn jest przejscie ale nie znam danych, a żebym mógł sprawdzić czy jest wszystko ok. Miedzy iskrownikiem a karterem nie ma przewowdu.
Mam pyt. dodatkowe co to za urządzenie za stacyjką?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tosiek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Sob 17:11, 20 Cze 2009    Temat postu: Re: Raz jest iskra innym razem jej nie ma...

antextrans napisał:

Prąd wychodzący z magneta na cewkę (ominąłem stacyjkę) to jakieś 2-3 V, ale po podłączeniu przewodów do cewki to prąd zanika.

Mówiąc "Cewka" masz na myśli cewkę WN? Sprawdź omomierzem czy nie ma ona zwarcia do masy. Pomiędzy stykami 1 i 15 powinno być ok. 1,0 Ohma, pomiędzy stykiem 15 i wyjściem WN 4 ok. 8 kOhm i podobnie między stykiem 1 i wyjsciem WN 4.
Sprawdź też, czy cewka WN nie jest podłączona na odwrót. Styk 15 ma być podłączony do masy.

Napięcie 2-3V przy kopnięciu, z cewki NN przy 6V instalacji wydaje się być ok.
To ustrojstwo za stacyjką to tzw. tyrystor, służy do prostowania prądu dla aku i zarzadza światłami stop i tylnym pozycyjnym, na iskrę nie ma wpływu.


Ostatnio zmieniony przez Tosiek dnia Sob 17:23, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:42, 20 Cze 2009    Temat postu:

Mówiąc cewka mam na myśli to "ustrojstwo" przykręcone pod zbiornikiem, i z niej wychodż tylko dwa styki.

I jeszcze jedno - tu zamontowana jest cewka 12 v . Dziwne, ale chodził na niej! ... wczoraj


Ostatnio zmieniony przez antextrans dnia Sob 17:45, 20 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:53, 20 Cze 2009    Temat postu:

To pod bakiem to cewka WN butelkowa. Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:57, 20 Cze 2009    Temat postu:

CO już wiem więcej, postaram sie sprawdzić omomierzem, chociaż wymieniłem przed chwilą cewkę na inna ( nie nową) i nic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tosiek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Nie 7:22, 21 Cze 2009    Temat postu:

antextrans napisał:
Mówiąc cewka mam na myśli to "ustrojstwo" przykręcone pod zbiornikiem, i z niej wychodż tylko dwa styki.

I jeszcze jedno - tu zamontowana jest cewka 12 v . Dziwne, ale chodził na niej! ... wczoraj


Cewka WN ma dwa styki z nakrętkami do których podłączasz masę i zasilanie z cewki NN w magnecie, oraz trzeci styk "4" do którego podłączasz kabel WN, a do tego kabla świecę. Bardzo często ludzie montują cewki WN 12V (łatwiej dostepne) do instalacji 6V. Co prawda iskra nie jest wtedy taka mocna, ale daje rade. Możesz jeszcze sprawdzić cewkę montując ją do innego pojazdu, jeśli masz taką możliwość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:08, 21 Cze 2009    Temat postu:

Nie ten dział...Przenoszę z 'mechaniczne'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 22:57, 21 Cze 2009    Temat postu:

Ja bym jeszcze sprawdził wszelkie styki, złączki, wsuwki itp. Nawet jeżeli miernik pokazuje, że jest ciągłość obwodu to jednak gdy puścimy przez nie większy prąd mogą być straty na zaśniedziałych stykach.
Najczęściej padają wsuwki przy stacyjce i cewce WN, oraz znika masa przy cewce NN pod magnetem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:23, 22 Cze 2009    Temat postu:

Coś w tym jest , tzn. z stykami bo ostatnio jak nie było iskry to uderzyłem w mageto i iskra pojawiał się. Byłby to przypadek tylko powtarzało się to kilka razy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:28, 22 Cze 2009    Temat postu:

Więc prawdopodobnie impulsator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
myszy
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:03, 23 Cze 2009    Temat postu:

Proponował bym sprawdzić kabel WN, fajkę oraz świecę. Kabel WN powinien mieć poniżej 1 Oma, fajka 3-5 kOm. A tak naprawdę najlepiej wymienić - jeżeli jest gdzieś masz przebicie przy 15kV to nie wyłapiesz tego pomiarami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antextrans
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:34, 23 Cze 2009    Temat postu:

Jeżeli chodzi o fajkę kabel, cewke WN - to wszystko wymieniłem. Moim zdaniem, niepoprawnego mechaniora - poszedł impulsator. Tak mi się wydaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paluch
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzepice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:46, 23 Cze 2009    Temat postu: Re: Raz jest iskra innym razem jej nie ma...

antextrans napisał:
Jest to zwykły 6 v na platynkach.

Wątpię żeby był to impulsator :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin