Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
przerywacz bimetaliczny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr2ka
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:59, 02 Maj 2013    Temat postu: przerywacz bimetaliczny

Wtam. Ma skomplikowana instalacje elektryczna, a chcialbym podłaczyc przerywacz kierunkowskazów. Jak to zrobic? Warto wspomniec ze niemam akumulatora.

Ostatnio zmieniony przez Mr2ka dnia Czw 16:00, 02 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:49, 02 Maj 2013    Temat postu:

Warto też wspomnieć, że bez akumulatora kierunki nie będą działać prawidłowo. Dlatego radził bym zainstalować akumulator, a dopiero potem montować kierunki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:17, 03 Maj 2013    Temat postu:

Miałem kierunki w komar 2 na instalacji 6v działały pierwsza klasa.
"Wszycho" zależy od przerywacza (bimetaliczny to podstawowy przerywacz do dzisiaj montowany w samochodach) powinien posiadać trzeci pin który odpowiada za awaryjne, jak się to ma do (jak się domyślam) diod led-a to trudno wyrokować, bo nie testowałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr2ka
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:28, 03 Maj 2013    Temat postu:

Jestem w tych sprawach zielony. Kupilem juz akumulator, żeby mi mechanik zalozyl. Ale wszystko jest tak pomieszane, ze kazal sobie 400zl. Wiec odsprzedalem akumulator. Chcialbym zrobic zeby te kierunkowskazy migaly, nie zalezy mi na jakimś super efekcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:58, 03 Maj 2013    Temat postu:

Tylko że kierunki bez akumulatora, zasilane z cewki, skutkują tym że ich jasność jest zależna od obrotów silnika. Np. w mieście na skrzyżowaniu ( wolne obroty ) i w dzień nie będzie widać wystarczająco dobrze.
Poza tym, jak jesteś zielony w elektryce, to radził bym to zostawiać bo trzeba się trochę namyśleć.
Jeśli miałbyś ten akumulator, to jest dużo prościej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:07, 03 Maj 2013    Temat postu:

Kolega wyżej dobrze prawi;)
Jest też druga strona medalu - instalacja kierunków jest osobną, więc bez ingerencji w podstawową można zacząć naukę. Fajna zabawa pamiętam z dzieciństwa, jak schematu nie miałem i musiałem to sam wykombinować. Troszkę jednak poczytaj, a do diod wystarczą ze dwie płaskie baterie podłączone równolegle z opornikiem w szereg jestem po wczorajszych % więc teraz Ci tego nie policzę nie mam głowy ale 1K styknie z zapasem.
Przerywacz elektroniczny koniecznie. Jednak co do legalności stosowania diod w oświetleniu sygnalizacyjnym się nie wypowiadam.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 10:24, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Pią 11:09, 03 Maj 2013    Temat postu:

pss napisał:
(bimetaliczny to podstawowy przerywacz do dzisiaj montowany w samochodach)

Bzdura, przerywacze bimetaliczne stosowane były samochodach do lat 80 tych, później weszły elektroniczne, a mniej wiecej w połowie lat 90tych za prace kierunkowskazów odpowiadały już zespolone moduły sterujące (typu BSI, UH itp). Nie dotyczy to japońców bo oni są co najmniej 10lat do tyłu i jeszcze od dziś montują elektroniczne przerywacze w prostszych samochodach.

pss napisał:
powinien posiadać trzeci pin który odpowiada za awaryjne

Kolejna bzdura, trzeci pin w przerywaczach bimetalicznych zazwyczaj odpowiada za kontrolkę kierunkowskazów na desce, a w przerywaczach elektronicznych jest to styk minusowy którego nie było w bimetalicznych (choć też nie wszystkich).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:34, 03 Maj 2013    Temat postu:

O, a ja sądziłem że wszystkie przerywacze które po przepaleniu żarówki zmieniają częstotliwość mrugnięć są bimetaliczne bo się szybciej nagrzewają :budzjelopa
Co do tego pina od awaryjnych - pamiętam jak do komarka kupiłem
przerywacz elektroniczny i właśnie posiadał dodatkowy pin "na awaryjne" (jeżeli dobrze pamiętam)
nie miał "chyba" wyjścia na kontrolkę
Jestem pewien że był dedykowany do instalacji które nie posiadały akumulatora - przynajmniej tak wtedy twierdzono. Przerywacz jak pamiętam miał maksymalną obciążalność 2x10 lub 2x12w takie okrągłe maleństwo nie większe od połowy paczki zapałek.
Szukam w google ale nic nie widzę, więc możliwe że to było jakieś rzemiosło.
Bawiłem się tym jak miałem 14 lat i pamiętam że kierunki działały poprawnie co prawda wpływ obrotów a co za tym idzie niedostatek prądu był widoczny.
Tak czy siak myślę że do diod nada się każdy który nie zawiera w sobie przekaźnika żeby nie obciążał delikatnej instalacji opartej jak proponowałem na płaskich bateryjkach.

***************
No tak mnie ten przerywacz męczył że w końcu sobie przypomniałem, no i pomyliłem przerywacze :ops Ten przy komarku był prawidłowy za to ten co go określiłem że posiadał wyjście na awaryjne w rzeczywistości był to przerywacz ciągnika rolniczego z wyjściami 2x21W i 4x21W jak się teraz domyślam pin 4x był pewnie dla przyczep.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr2ka
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:39, 03 Maj 2013    Temat postu:

W skrócie mówiąc, moje kierunkowskazy nie beda migac? ;p .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:02, 03 Maj 2013    Temat postu:

Mr2ka napisał:
W skrócie mówiąc, moje kierunkowskazy nie beda migac? ;p .

Oczywiście że będzie :look
Tutaj są schematy http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/schematy-elektryczne-seri-s-i-sr,1622.html
wybierz ten właściwy pod swojego simka i kompletuj akcesoria.
Bez udziwniania lepiej zaopatrz się w akumulator, to zaoszczędzisz sobie stresu przy ewentualnych komplikacjach i kontroli na drodze.
Z resztą przy nowym aku nie ma sensu zawracać sobie głowy ledami
Pozdrawiam i życzę fajnej zabawy :look


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Pią 21:08, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin