Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerobienie Instalacji na 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adxxx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:48, 06 Lip 2015    Temat postu: Przerobienie Instalacji na 12v

Witam serdecznie posiadam simsona z instalacją 6v(platynki).
Nie jestem zbyt zadowolony z tej instalacji kierunkowskazy świecą jakby nie mogły wymiana akumulatora oraz przerywacza dała rezultat tylko na 5 miesięcy akumulator padł a reklamacji nie przyjęli.
Chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się przerobić go na elektronika 12v.
Jaki był by koszt takiej przeróbki i czy warto ?
I jeżeli można to spis wszystkich części jakie musiałbym kupić.
Z góry dziękuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:00, 06 Lip 2015    Temat postu:

Ja wymieniłem jedynie na 12 V cewki od ładowania-stopu i od świateł. W zasadzie 6 czy 12 V na zapłonie nie daje różnicy. Podobno można cewkę butelkową stosować do obu napięć bez względu na jej nominalne wartości napięcia. Cewki dwie kosztowało około 70, kable miałem w domu więc zapłon sobie bez problemu przerobiłem. Elbę do kierunkowskazów kupiłem na olx za 20 zł (12V), jeszcze tylko akumulator też jakoś 60 zł i żarówki no ale tych miałem pod dostatkiem. W sumie max 200 zł?

Z elektronikiem to dużo więcej zabawy przede wszystkim koło magnesowe za ponad 100 zł. Moim zdaniem bezcelowa zmiana. Platynki są łatwe do obsługi, może troszkę awaryjne ale to taka klasyka 2 suwów.


Ostatnio zmieniony przez Skibonzo dnia Pon 22:03, 06 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adxxx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:15, 06 Lip 2015    Temat postu:

Z platynkami nie miałem jeszcze nigdy problemu więc nie rozumiem czemu ludzie uważają że są awaryjne.
Prawie odpowiedziałeś na moje pytanie ale chciałbym jeszcze dostać wszelkie potrzebne schematy z instalacją gdy będę przerabiał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:34, 06 Lip 2015    Temat postu:

No to skoro nie miałeś problemu to czemu świrujesz z zamianą?
Proponuje ci ten schemat. Sam go używam moim zdaniem najprostszy i najbardziej kompletny.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Skibonzo dnia Pon 22:35, 06 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:10, 07 Lip 2015    Temat postu:

Skibonzo napisał:
Ja wymieniłem jedynie na 12 V cewki od ładowania-stopu i od świateł. W zasadzie 6 czy 12 V na zapłonie nie daje różnicy. Podobno można cewkę butelkową stosować do obu napięć bez względu na jej nominalne wartości napięcia. Cewki dwie kosztowało około 70, kable miałem w domu więc zapłon sobie bez problemu przerobiłem. Elbę do kierunkowskazów kupiłem na olx za 20 zł (12V), jeszcze tylko akumulator też jakoś 60 zł i żarówki no ale tych miałem pod dostatkiem. W sumie max 200 zł?

Z elektronikiem to dużo więcej zabawy przede wszystkim koło magnesowe za ponad 100 zł. Moim zdaniem bezcelowa zmiana. Platynki są łatwe do obsługi, może troszkę awaryjne ale to taka klasyka 2 suwów.

Żadne koło nie trzeba wymieniać!!!Wiem bo mam elektronika i mam przerobione na 12 volt.Tyle samo roboty co z platynkami.Wymieniłem cewki ładowania i świateł a zamiast elby ma regler od chinola i przerywacz od auta.EWR też nie mam.Ponieważ w oryginale światła świeciły od razu to przerobiłem instalację.Część instalacji odpowiedzialną za zapłon mam oryginalną a od świateł mam przerobione jak na schemacie od zwykłego sima 12 volt.Koszty przy zmianie to takie-dwie cewki używane DDR 25 zł,regler od chinola 11 zł,aku 50 zł,przerywacz elektroniczny 15 zł razem plus żarówki 110 zł.Cewki był razem z podstawą ale na foto słabo wyglądały bo było wszystko brudne,tłuste.A ja właśnie takie rzeczy odkupuję i zawsze są dobre.Dla mnie w takim stanie mają zawsze wartość i wiedziałem że oryginał.A nie jakieś pucowane na sprzedaż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adxxx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:41, 07 Lip 2015    Temat postu:

Skibonzo napisał:
No to skoro nie miałeś problemu to czemu świrujesz z zamianą?
Proponuje ci ten schemat. Sam go używam moim zdaniem najprostszy i najbardziej kompletny.


No przez te posrane kierunkowskazy i przez problem nie mam gdzie nawet naładować tego akumulatora jedyny jako prostownik posiadam to 12v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:06, 15 Lip 2015    Temat postu:

Nie chcę zakładać tematu na temat sto razy wałkowany.

Simson S51 B1-4 6V. Kupiłem cewkę MZA 42W HS1. Podpięta pod żarówkę R2 12V 45/40W napięcie wynosi 5V na wolnych a na wysokich 9V.
Założyłem cewkę z elektronika 6V 35W i na tej żarówce generuje 11.5V ale jakoś światła pozostawia wiele do życzenia.
Po rozmasowaniu cewki 42W daje tylko 1V.

Czemu tak się dzieje? Cewka powinna przecież wyrobić przy tej żarówce.
Może być "słabe magneto"?

Czy ktoś, kto ma cewkę 6V35W i żarówkę 6V35/35 BA20D lub HS1 6V 35/35W może się wypowiedzieć na temat jakości światła?

Najlepsze światło w Simsonie widziałem u kolegi, S50 B2 6V, cewka 6V35W z żarówką 12V 35/35W BA20D w lampie S50 - światła jak w niejednym samochodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:45, 15 Lip 2015    Temat postu:

Pytanie trochę offtopowe... lapma twojego kolegi jest plastikowa jak w S51 czy taka okrągła metalowa? Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:49, 15 Lip 2015    Temat postu:

Metal.

Byłem dziś w sklepie, widziałem cewkę świetlną 12V do platyniarza i ma jeden odczep a moja ma dwa. Zamówiłem Philipsa BA20D 12V 35/35W i zobaczę jak to będzie świecić. Jak źle a z zewnętrznego akumulatora 12V dobrze, to skuszę się na tą cewkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:35, 15 Lip 2015    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
Kupiłem cewkę MZA 42W HS1.(...) Po rozmasowaniu cewki 42W daje tylko 1V. (...) moja ma dwa odczepy

Cewka, która ma 2 odczepy i była pierwotnie masowa, to cewka ładowania do instalacji 6V. Jeśli ją rozmasowałeś i podłączyłeś do 2 odczepów żarówkę (być może przez mostek), to generowane napięcie mogło się zmniejszyć, bo pracowała tylko połowa uzwojenia.
Cewka świetlna ma 1 odczep i jest masowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:07, 15 Lip 2015    Temat postu:

To dokładnie ta cewka, nie wiem, czemu miała by być ona 6V:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:38, 15 Lip 2015    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
nie wiem, czemu miała by być ona 6V:

Ponieważ masowa cewka z 2 odczepami - sądząc z wszelkich dostępnych schematów elektrycznych - była wyłącznie w instalacji 6V i służyła jako cewka ładowania/stop.
Ja nie patrzę na wzięte z Księżyca opisy sprzedawców, tylko cechy konkretnej cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:41, 15 Lip 2015    Temat postu:

Rozumiem, na logikę biorąc masz rację, ale zobacz jakie cewki swietlne MZA 203 i 204 12V/42W oferują sprzedawcy, każda ma dwa odczepy jak od ładowania.

Ale ok, nie drąże tematu, cewka 6V/35W i żarówka HS1 12V 35/35W i mam bardzo jasne światło i 15V. Musiałem założyć regulator od skuterka. Na dniach sprawdzę, która lepiej się sprawdza - HS1 czy BA20D. HS1 ma spalone włókno mijania, w garażu wygrzebałem i założona była tylko do celów pomiarowych prądowych a nie jakości oświetlenia drogi Happy

Tak więc dziękuję za pomoc, teraz reszta po mojej stronie - która lepiej świeci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin