| 
			
				|  | Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| matixxi Nowicjusz
 
  
 
 Dołączył: 18 Mar 2012
 Posty: 9
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 1/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 15:54, 20 Mar 2012    Temat postu: Problem z obrotami na światłach. |  |  
				| 
 |  
				| Witam, 
 Jestem posiadaczem Simsona S51 elektronik. Ostatnio spalił mi się regulator napięcia (prostownik) więc wymieniłem go na nowy. Ale tu się zaczyna problem, chodzi o to, że jak mam włączone światła to jak dodam więcej gazu i obroty się zwiększą to zaczyna go "dusić" tzn tak jakby miał jakąś blokadę. Jak nie mam świateł to działa dobrze.
 
 Proszę o pomoc,
 Z góry dziękuje
 ![:]](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_biggrin.gif)  
 TAG-SYZ ELEK-INSS
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Sławek SIMER s51 Simson Fan
 
  
 
 Dołączył: 29 Sie 2010
 Posty: 622
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:56, 20 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| A jak masz włączone te światła to wolnych obrotach go nie muli? |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Antonio V.I.P
 
  
 
 Dołączył: 23 Maj 2007
 Posty: 7883
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Ok. Środy Wlkp
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 3:52, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Sprawdz mase na cewce wysokiego napiecia, module zaplonowym. Ewentualnie mase silnika, jezeli nie masz zlacza masowego, doprowadz dodatkowy kabel. Prawdopodobnie swiatla powoduja duzy opor, przez slabe polaczenie masy, stad zaniki pradu, gdy jest potrzebny. Poki co innej tezy nie wysnuje. 
 Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Śro 3:53, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Syzyf Śpiący na Forum
 
  
 
 Dołączył: 12 Paź 2007
 Posty: 3767
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:31, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Układ zapłonowy nie ma żadnego związku ze światłami i ich włączenie/wyłączenie nie powinno wpływać na zapłon. Podobnie jest z układem ładowania akumulatora. Kilka pytań:
 1 .Na jakie napięcie masz instalację?
 2. Jaki był typ prostownika, który wymieniłeś (ELBA?) - na jaki typ?
 3. Czy coś zmieniałeś w podłączeniach przy wymianie prostownika?
 4. Czy masz oryginalny zapłon elektroniczny, tzn. moduł 5-pinowy i impulsator w silniku? Czy może normalny przerywacz i jakiś moduł tranzystorowy sterowany platynkami?
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| matixxi Nowicjusz
 
  
 
 Dołączył: 18 Mar 2012
 Posty: 9
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 1/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 15:05, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | 1 .Na jakie napięcie masz instalację? 2. Jaki był typ prostownika, który wymieniłeś (ELBA?) - na jaki typ?
 3. Czy coś zmieniałeś w podłączeniach przy wymianie prostownika?
 4. Czy masz oryginalny zapłon elektroniczny, tzn. moduł 5-pinowy i impulsator w silniku? Czy może normalny przerywacz i jakiś moduł tranzystorowy sterowany platynkami?
 | 
 
 1. 6V
 2.
 
   
   
  [/quote] Taki kupiłem i na taki wymieniłem.
 3. Chyba nie, ale nie jestem pewny
 4. Nie wiem. Kupiłem ostatnio Moduł zapłonowy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Syzyf Śpiący na Forum
 
  
 
 Dołączył: 12 Paź 2007
 Posty: 3767
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 20:25, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Czyli wszystko wygląda standardowo. Moduł zapłonowy zapewne też taki, jak oryginalnie - powinien mieć 5 styków oznaczonych numerami 2,3,14,15,31. To jest nietypowa usterka, bo nijak nie mogę znaleźć związku między włączeniem świateł a przerywaniem na wysokich obrotach. Bywa, że włączenie świateł powoduje gaśnięcie ale na wolnych obrotach, co jest spowodowane oporami wytworzonymi w prądnicy.
 
 Proponowałbym dokładnie ustalić, które światła powodują ten problem tzn. spróbować światła długie, krótkie, "stop" a także wykręcić po kolei żarówki przód/tył w lampach. Być może np. powoduje to tylko żarówka z tyłu.
 Może da się coś zaobserwować, co naprowadzi na trop
   Jak radzi Antonio - sprawdź podłączenie cewki butelkowej do masy a najlepiej daj drugi, równoległy  kabel do masy.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| matixxi Nowicjusz
 
  
 
 Dołączył: 18 Mar 2012
 Posty: 9
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 1/5
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:00, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Teraz zauważyłem jeszcze coś. Tak się dzieje tylko wtedy gdy silnik jest gorący. |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Syzyf Śpiący na Forum
 
  
 
 Dołączył: 12 Paź 2007
 Posty: 3767
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 23:24, 21 Mar 2012    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Temperatura trochę wpływa na parametry impulsatora zapłonowego, który jest w silniku aczkolwiek naturalne nagrzanie się silnika nie powinno mieć wpływu. Gdyby jednak zbyt mocno grzała się podstawa iskrownika, do której mocowane są cewki i impulsator, to może jakieś objawy by się pojawiły. Ta podstawa mogłaby się nagrzać, gdyby jakaś cewka(cewki) była źle podłączona. Tu dochodzimy do dość wątłego tropu, czyli źle podłączonej np. cewki ładowania podczas wymiany prostownika. Możesz spróbować więc odłączyć na próbę 3 kable z wiązki wychodzącej z silnika:
 1. Biało-czerwony (światła)
 Uruchomić silnik i zobaczyć czy objawy wystąpią po nagrzaniu
 
 Potem odłączyć pozostałe:
 2 Szaro-czewony ("św. "stop")
 3. Żółto-czerwony (ładowanie)
 Uruchimić silnik i sprawdzić.
 Oczywiścietrzeba kable opisać i zaznaczyć sobie, zapisać gdzie były podłączone.
 Chodzi w tym o to aby stwierdzić, czy fakt podłączenia cewek do instalacji ma jakiś wpływ na przerywanie pracy silnika albo jego nadmierne grzanie się.
 Odłączenie cewek nie ma wpływu na możność uruchomienia silnika i nic w nim się z tego powodu nie uszkodzi - po prostu nie będzie chwilowo świateł  oraz ładowania akumulatora (nie używaj kierunków aby go nie rozładować).
 
 Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 23:25, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |