Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z obrotami na światłach.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matixxi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 15:54, 20 Mar 2012    Temat postu: Problem z obrotami na światłach.

Witam,

Jestem posiadaczem Simsona S51 elektronik. Ostatnio spalił mi się regulator napięcia (prostownik) więc wymieniłem go na nowy. Ale tu się zaczyna problem, chodzi o to, że jak mam włączone światła to jak dodam więcej gazu i obroty się zwiększą to zaczyna go "dusić" tzn tak jakby miał jakąś blokadę. Jak nie mam świateł to działa dobrze.

Proszę o pomoc,
Z góry dziękuje :]

TAG-SYZ ELEK-INSS
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:56, 20 Mar 2012    Temat postu:

A jak masz włączone te światła to wolnych obrotach go nie muli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:52, 21 Mar 2012    Temat postu:

Sprawdz mase na cewce wysokiego napiecia, module zaplonowym. Ewentualnie mase silnika, jezeli nie masz zlacza masowego, doprowadz dodatkowy kabel. Prawdopodobnie swiatla powoduja duzy opor, przez slabe polaczenie masy, stad zaniki pradu, gdy jest potrzebny. Poki co innej tezy nie wysnuje.

Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Śro 3:53, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:31, 21 Mar 2012    Temat postu:

Układ zapłonowy nie ma żadnego związku ze światłami i ich włączenie/wyłączenie nie powinno wpływać na zapłon. Podobnie jest z układem ładowania akumulatora.
Kilka pytań:
1 .Na jakie napięcie masz instalację?
2. Jaki był typ prostownika, który wymieniłeś (ELBA?) - na jaki typ?
3. Czy coś zmieniałeś w podłączeniach przy wymianie prostownika?
4. Czy masz oryginalny zapłon elektroniczny, tzn. moduł 5-pinowy i impulsator w silniku? Czy może normalny przerywacz i jakiś moduł tranzystorowy sterowany platynkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matixxi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 15:05, 21 Mar 2012    Temat postu:

Cytat:
1 .Na jakie napięcie masz instalację?
2. Jaki był typ prostownika, który wymieniłeś (ELBA?) - na jaki typ?
3. Czy coś zmieniałeś w podłączeniach przy wymianie prostownika?
4. Czy masz oryginalny zapłon elektroniczny, tzn. moduł 5-pinowy i impulsator w silniku? Czy może normalny przerywacz i jakiś moduł tranzystorowy sterowany platynkami?


1. 6V
2.


[/quote]
Taki kupiłem i na taki wymieniłem.
3. Chyba nie, ale nie jestem pewny
4. Nie wiem. Kupiłem ostatnio Moduł zapłonowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:25, 21 Mar 2012    Temat postu:

Czyli wszystko wygląda standardowo. Moduł zapłonowy zapewne też taki, jak oryginalnie - powinien mieć 5 styków oznaczonych numerami 2,3,14,15,31.
To jest nietypowa usterka, bo nijak nie mogę znaleźć związku między włączeniem świateł a przerywaniem na wysokich obrotach. Bywa, że włączenie świateł powoduje gaśnięcie ale na wolnych obrotach, co jest spowodowane oporami wytworzonymi w prądnicy.

Proponowałbym dokładnie ustalić, które światła powodują ten problem tzn. spróbować światła długie, krótkie, "stop" a także wykręcić po kolei żarówki przód/tył w lampach. Być może np. powoduje to tylko żarówka z tyłu.
Może da się coś zaobserwować, co naprowadzi na trop 8O
Jak radzi Antonio - sprawdź podłączenie cewki butelkowej do masy a najlepiej daj drugi, równoległy kabel do masy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matixxi
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 21:00, 21 Mar 2012    Temat postu:

Teraz zauważyłem jeszcze coś. Tak się dzieje tylko wtedy gdy silnik jest gorący.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:24, 21 Mar 2012    Temat postu:

Temperatura trochę wpływa na parametry impulsatora zapłonowego, który jest w silniku aczkolwiek naturalne nagrzanie się silnika nie powinno mieć wpływu. Gdyby jednak zbyt mocno grzała się podstawa iskrownika, do której mocowane są cewki i impulsator, to może jakieś objawy by się pojawiły. Ta podstawa mogłaby się nagrzać, gdyby jakaś cewka(cewki) była źle podłączona. Tu dochodzimy do dość wątłego tropu, czyli źle podłączonej np. cewki ładowania podczas wymiany prostownika.
Możesz spróbować więc odłączyć na próbę 3 kable z wiązki wychodzącej z silnika:
1. Biało-czerwony (światła)
Uruchomić silnik i zobaczyć czy objawy wystąpią po nagrzaniu

Potem odłączyć pozostałe:
2 Szaro-czewony ("św. "stop")
3. Żółto-czerwony (ładowanie)
Uruchimić silnik i sprawdzić.
Oczywiścietrzeba kable opisać i zaznaczyć sobie, zapisać gdzie były podłączone.
Chodzi w tym o to aby stwierdzić, czy fakt podłączenia cewek do instalacji ma jakiś wpływ na przerywanie pracy silnika albo jego nadmierne grzanie się.
Odłączenie cewek nie ma wpływu na możność uruchomienia silnika i nic w nim się z tego powodu nie uszkodzi - po prostu nie będzie chwilowo świateł oraz ładowania akumulatora (nie używaj kierunków aby go nie rozładować).


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 23:25, 21 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin