Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Problem z instalacją lampki licznika i kierunkami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bubutm
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:03, 21 Kwi 2012    Temat postu: Problem z instalacją lampki licznika i kierunkami

Witam serdecznie wszystkich użytkowników tegoż forum.
Koledzy i koleżanki postanowiłem zasięgnąć u Was porady na temat mojego problemu z Simsonem SR50 (skuter)


Mam taki objaw:
Po doładowaniu akumulatora po 3 do 4 dniach aku wykazuje cechy rozładowania. Regulator ładowania mam nieoryginalny ale posiadam też oryginał (objaw występuje na obydwu).
Gdy mierzę napięcie na zaciskach układu prostowniczego + i - posiadam napięcie na wolnych obrotach 13,5V do 15V na wyższych obrotach.
Takie samo występuje jednocześnie na aku w czasie pracy silnika.
Po zagrzaniu się silnika, występuje objaw rozładowania aku. Wtedy zaczyna mi się robić choinka, zaczyna mrugać lampka od podświetlenia licznika (rozbłysk lampki od ciemnego do bardzo jasnego światła) oraz zaczynają bardzo szybko pracować kierunkowskazy.
Przy jeździe bez kierunków z zapalonymi światłami występuje mrużenie pulsacyjne żarówki od podświetlenia licznika.
Poprawiłem wszystkie masy w motorze. Ten objaw występuje po przejechaniu około 2 do 3 km (wtedy gdy chyba silnik osiąga swoją temp. pracy)
Moja instalacja ma 12V.

Czy ktoś może mi pomóc w tym temacie ?

TAG-SYZ ELEK-INSR


Ostatnio zmieniony przez bubutm dnia Sob 10:06, 21 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:11, 21 Kwi 2012    Temat postu:

Mnie się wydaje, że to nie jest objaw rozładowania akumulatora a wręcz przeciwnie: pojawienia się nadmiernego napięcia w części zasilanej napięciem stałym z aku. To nadmierne napięcie pochodzi z cewki ładowania, które jest prostowane mostkiem a potem podawane na "regulator napięcia" (ELBA) i stąd, ze styku 49 ELBY na akumulator.
Przypuszczam, że ta "choinka" może wynikać z zasady działania ELBY, która - wbrew nazwie - nie reguluje napięcia podawanego na akumulator. Jej zasada pracy jest taka, że mierzy napięcie na aku. Gdy napięcie na nim jest niższe od ustalonego fabrycznie progu (aku niedoładowany), to przepuszcza napięcie z cewki ładowania. Gdy napięcie jest wyższe od progu (naładowany), to odcina ładowanie. ELBA więc pracuje dwustanowo: przepuszcza prąd ładowania albo nie. Nie wpływa ona jednak na samo napięcie podawane na aku, nie reguluje go.

Jeśli więc stan naładowania aku będzie na granicy tego progu, to ELBA będzie chwilowo podłączać/odłączać cewkę ładowania. Wtedy na zaciskach aku pojawią się wahania napięcia, które mogą spowodować opisane objawy: mruganie żarówki podświetlenia licznika oraz szybsze mruganie kierunków, które świadczy o wzroście napięcia.
Taka jest moja hipoteza o przyczynie.
Taki objaw teoretycznie nie powinien występować, bo akumulator powinien "wygładzić" skoki napięcia puszczane przez ELBĘ, poprzez "wchłonięcie" chwilowo podanego wyższego napięcia z cewki.
Dlaczego tego nie robi?
Pierwsze, co się nasuwa, to zaśniedziałe styki samego akumulatora (klemy). Ich zwiększona oporność spowoduje, że prąd zamiast do aku, "pójdzie bokiem" i trafi wprost do innych odbiorników zasilając je wyższym napięciem, które spowoduje mruganie.
Trzeba więc przeczyścić drobnym papierem ściernym wszystkie podłączenia do akumulatora: klemy, konektory a także oprawki bezpiecznika i podłączenie aku do masy.

Drugim powodem może być nadmierna wydajność układu ładowania: za mocna cewka albo zbyt silne magnesy magneta.
Można spróbować ograniczyć prąd ładowania poprzez chwilowe podłączenie opornika/żarówki pomiędzy wyjście ELBY (styk 49) a plus aku. Trzeba zlokalizować, gdzie na listwie połączeniowej (pod blaszaną osłoną) trafia kabel od styku 49 ELBY. Odłączyć kabel od listwy (na listwie też będzie nr 49 - na samej górze listwy) i pomiędzy kabel od ELBY a styk na listwie podłączyć przylutowanymi kabelkami żarówkę 5W/12V. Spowoduje ona ograniczenie wahań napięcia. Potem sprawdzić jak to będzie wyglądało w czasie jazdy.

Trzecią przyczyną może być bardzo zużyty akumulator - zbyt niska pojemność spowoduje, że nie będzie w stanie "skonsumować" skoków napięcia.

Zacznij od oczyszczenia styków i napisz, czy pomogło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bubutm
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:35, 02 Cze 2012    Temat postu:

Dziękuje za odpowiedź Happy
Okazało się że to wina akumulatora, oberwała się jedna z celek. teraz kupiliśmy żelowy i wszystko jest ok Happy
Dziękuje raz jeszcze za pomoc Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin