Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z elba
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:56, 11 Maj 2008    Temat postu: problem z elba

Witam. jw mam problem z przerywaczem kierunkowskazów..chodzi o to iż bardzo szybko mrygaja...zdecydowanie za szybko... w kierunkach mam żarówki 5W jest to instalacja 6v wszystko jest dobrze podłączone bo sprawdzałem...czy to wina przerywacza czy czegoś innego?? pomocy

TAG-PUS ELEK-KIER
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szap
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 15:04, 11 Maj 2008    Temat postu:

nom raczej elby.Jak chce ci sie bawic to kup oddzielny przerywacz a jak nie chce ci sie bawic to elbe kup.A mi by to nie przeszkadzalo ze szybko mrugaja.Wazne ze w ogóle mygaja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondzio333
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:29, 11 Maj 2008    Temat postu:

A te żarówki nie powinny byc 21w?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:38, 11 Maj 2008    Temat postu:

Ze schematu niby powinny być ale jak dałem 21W to już wogole prawie ciągle świeciły a nie mrygaly...tylko ze ja nie mam oryginalnej elby tylko jakies SEGU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
berecik
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 3643
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Poznania
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:14, 11 Maj 2008    Temat postu:

Czemu załozyłes 2 takie same tematy?? Jeden kasuje. I pouczam żebyś na drugi raz uważał!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:18, 11 Maj 2008    Temat postu:

Przepraszam to była pomyłka. to już sie nie potworzy....a wracając do tematu czy mogę zostawić elbe jako ładowanie a przerywacz zrobić oddzielnie?? taki przerywacz jak w Simsonach S. jak to zrobić?? pomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szap
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 16:54, 11 Maj 2008    Temat postu:

ja zalozylem taki temat wiedz looknij tam :!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:00, 11 Maj 2008    Temat postu:

Możesz zrobić ale wtyki 59a , 31b i 49 zostawiasz tak jak są. Jedynie 49a odłączasz i podpinasz pod przerywacz a pod 2 wtyk do przerywacza podpinasz pod wtyk koło wtyku 15 na listwie zaciskowej w Simsonie skuterze( najwyższa pozycja) i masz problem rozwiązany. A jak chcesz mieć przerywacz elektroniczny to polecam układ NE555.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:47, 11 Maj 2008    Temat postu:

tutaj masz temat o odzielnym przerywaczu.
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/oddzielny-przerywacz-kierunkow,9638.html

i wtyedy dasz zarówki 21W.


a ładowanie masz ? tzn czy działa poprawnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek2812
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów

PostWysłany: Nie 17:52, 11 Maj 2008    Temat postu:

Artek2112 napisał:
Możesz zrobić ale wtyki 59a , 31b i 49 zostawiasz tak jak są. Jedynie 49a odłączasz i podpinasz pod przerywacz a pod 2 wtyk do przerywacza podpinasz pod wtyk koło wtyku 15 na listwie zaciskowej w Simsonie skuterze( najwyższa pozycja) i masz problem rozwiązany. A jak chcesz mieć przerywacz elektroniczny to polecam układ NE555.


Na samym NE555 nie zrobi. Ten układ musiałby sterować tranzystorem który z kolei sterował by cewką przekaźnika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:38, 11 Maj 2008    Temat postu:

Zgadza sie tranzystor np. 2N3055 oczywiście trzeba go osadzić na radiatorze i jeśli dobrze pamiętam Kondensator 1uF/16V i 10nF jak i rezystor podajże 360kOhm i 150kOhm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek2812
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów

PostWysłany: Nie 21:54, 11 Maj 2008    Temat postu:

Artek2112 napisał:
Zgadza sie tranzystor np. 2N3055 oczywiście trzeba go osadzić na radiatorze i jeśli dobrze pamiętam Kondensator 1uF/16V i 10nF jak i rezystor podajże 360kOhm i 150kOhm.


Artek wiesz co ty w ogóle chłopie piszesz?? Po jaką cholere 2N3055 i po jaką cholere radiator? Cewka przekaźnika pobiera max 80-100 mA więc nawet BC547, w ekstremalnych przypadkach może BD 139 więc nie wiem po co taki mocny tranzystor który ma prąd kolektora 15A?? Nie ma potrzeby montowania tam radiatora. Mógłby się przydać na przykład gdybyś chciał tym tranzystorem wysterować kierunkowskazy ale to już z innej mańki

Zamiast któregoś z rezystorów można wstawić potencjometr i skalibrować nim układ żeby kierunkowskazy migały z odpowiednią częstotliwością


Ostatnio zmieniony przez wojtek2812 dnia Nie 21:56, 11 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artek2112
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:03, 11 Maj 2008    Temat postu:

Dodam że maja mrugać z częstotliwością 60-90 mrugnięć na minute.

Ostatnio zmieniony przez Artek2112 dnia Nie 22:04, 11 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtek2812
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów

PostWysłany: Nie 22:30, 11 Maj 2008    Temat postu:

Jeżeli już podajesz szczegóły to staraj się to robić dokładnie. Prawidłowa częstotliwość migania kierunkowskazów to 90 +/- 30 razy , czyli 60-120 razy na minute, a jak ktoś woli w Hz to od 1 do 2 Hz Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:27, 12 Maj 2008    Temat postu:

Czy ma to wyglądać w ten sposób ??


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin