Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

odróżnienie zapłonu 12v a 6 v
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:18, 30 Cze 2013    Temat postu:

Nie czytasz postów jakie są pisane w temacie.
Były pytania czy chodzi o układ zapłonowy, czy zasilenia świateł i ładowania.
Do tego jeszcze ten regulator który jak piszesz jest na 6v to nie możesz dać mu zasilenia 12v.
Zakładam że tak on wygląda

Cewkę obwodu pierwotnego przez stacyjkę do cewki zapłonowej podłączysz normalnie, nawet jeżeli cewka zapłonowa jest na 12v nie powinno wykluczać możliwość uruchomienia silnika.
Dla określenia na jakie napięcia są cewki statora (świetlna i ładowania) możesz podłączyć żarówkę np. 25W dla każdej z cewek i pomierzyć napięcia przy uruchomionym silniku.
Dobrze by było żebyś dał jakąś fotkę tej cewki ładowania.
Należało by określić co to w ogóle jest za cewka, jeżeli było "ulepszane" to może się okazać że jest mocniejsza zamontowana. Do ładowania powinien być jednak słabszy odczep (czwarty przewód, tu się pomyliłem)
Przy tyrystorze mam nie wykorzystany jeden przewód do częściowego ładowania który jest fabrycznie zawinięty w koszulce.

Jeszcze jedno opisz dokładniej jakie posiadasz elementy tej instalacji, czy układ ładowania jest na tyrystorze, czy tam jest elba?

Musimy też określić dokładnie pod jaki schemat to szykować.

Jeżeli chodzi o kompletne iskrowniki to po symbolach pytaj @Simson RM
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lutek19
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:13, 30 Cze 2013    Temat postu:

no wiec sprawdziłem instalacje ze schematem [link widoczny dla zalogowanych] . wszystko sie zgadza wszystkie oznaczenia tylko nie ma na schemacie mostka a w motorze jest. mam raczej elbe bo wszystkie oznaczenia na tym regulatorze zgadzały sie ze schematem. mam taki zapłon [link widoczny dla zalogowanych] i jedna cewka jest zapłonowa , druga czyli ta gruba to świetlna a ta podobna do zapłonowej powinna mieć 2 przewody u mnie a jest jeden

Ostatnio zmieniony przez lutek19 dnia Nie 14:17, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:15, 30 Cze 2013    Temat postu:

Nie do końca jest jasne jaki masz zapłon?
Czy wszystkie elementy z tej fotki posiadasz u siebie?

Jeżeli nie to daj fotki swojego iskrownika wraz z układem regulatora napięcia, inaczej nigdy nie będziemy wiedzieli co jest u Ciebie i rozmowa będzie się opierała na "mnie się wydaje, a mnie nie"


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Nie 16:27, 30 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lutek19
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:14, 01 Lip 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

to są moje zdjęcia. na ostatnich 2 widać raczej cewke ładującą z której wychodzi jeden przewód a tam pokazałem lut o który chcciałem zapytać czy może tam nie został urwany 2 przewód ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pss
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:31, 01 Lip 2013    Temat postu:

Więc tak, moim zdaniem schemat jaki dopasowałeś jest poprawny, cewki na moje oko to 6v. Zrobił bym w ten sposób że podpiąłbym wszystko zgodnie ze schematem, z cewki ładowania wziął (jest tam widoczny lut) ten odczep dla czwartego przewodu ładowania. Jednak mostek podpiąłbym po przez żarówkę 6v21W (dla bezpieczeństwa) i zmierzył napięcie po uruchomieniu silnika.
Co prawda to nie moja instalacja jednak znalazłem w necie wpisy by nie uruchamiać silnika z podłączoną elbą bez akumulatora bo się spali.


Ostatnio zmieniony przez pss dnia Wto 23:41, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin