Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Obrotomierz z 4t do simsona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:53, 08 Kwi 2012    Temat postu: Obrotomierz z 4t do simsona

Witam!
Mogę mieć do kupienia tanio zegary z 4 suwa (chińczyka) GB street, zipp neken itp. Teraz moje pytanie czy jeżeli podłącze takowy obrotomierz to wskazania będą poprawne lub przybliżone do wskazań oryginalnego obrotomierza/ obrotka z poldka? Czy może w ogóle nie będzie to działać i nawet nie pchać się w to?


http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/30/82/82/2230828267



P.S Silnik 4T, pojemność 50ccm, jedno cylindrowy.

TAG-SYZ ELEK-LICZ


Ostatnio zmieniony przez MrKrzysiek95 dnia Nie 20:58, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:22, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Kompletnie nie mam pojęcia skąd taki obrotomierz bierze impulsy/dane ale popatrzmy na to od strony teoretycznej, lubianej na tym Forum Wide grin

1. Założenie: bierze impulsy z układu zapłonowego, czyli 1 impuls=1 iskra na świecy
Załóżmy, że silnik ma 3000 obrotów/min, czyli 50obr/s.
- silnik Simsona ma 1 iskrę na 1 obrót wału, czyli będzie 50 impulsów/s
- silnik skutera 1 cyl/4T ma 1/2 iskry na obrót, czyli będzie 25 impulsów/s
- silnik Poloneza 4cyl/4T ma 2 iskry na obrót, czyli będzie 100 impulsów/s

Z tego widać, że taki obrotomierz ze skutera, założony do Simsona, gdy dostanie 50 impulsów (co odpowiada 3000 obr/min) pokaże 6000 obr/min, czyli zawyży wynik 2 razy.
Obrotomierz z Poloneza, założony do Simsona, gdy dostanie 50 imp/s (również 3000 obr/min) pokaże tylko 1500 obr/min, czyli zaniży wynik 2 razy.
Wniosek: jest mało prawdopodobne aby obrotomierz wskazywał poprawnie (z Poloneza też).

2. "Impulsy" do sterowania obrotomierzem w skuterze mogą pochodzić z układu elektronicznego (np. "komputera pokładowego") i mieć całkiem inną formę danych, np. jako transmisja cyfrowa. W takim przypadku podłączenie go pod cewkę zapłonową nie tylko nic nie da ale nawet może go uszkodzić.

Zatem kupowanie takiego obrotomierza jest obarczone dużym ryzykiem. Trzeba by się dokładnie dowiedzieć, na jakiej zasadzie on działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:33, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Syzyf napisał:

- silnik Poloneza 4cyl/4T ma 2 iskry na obrót, czyli będzie 100 impulsów/s


lub:
- silnik Poloneza z podwojna cewka abimexu, 2cyl/4T + 2cyl/4t ma 2 iskry na obrót, czyli będzie 50 impulsów/s (odczyt z jednej cewki).

Ten wskazuje poprawnie, ma koncowke numerow oznaczen 9000.

Syzyfie, w skuterach i motorowerach wszystkie spotkane mi obrotomierze byly "uniwersalne". Czyli w 80% wyrobow, jest jedna firma, rozni sie obudowa i cyferblat, wnetrze to samo. Sterowane impulsem z impulsatora idacego do cewkomodulu. Przewaznie jest ten kabel rozdwojony na kostce i wyprowadzony pod licznik bezposrednio do obrotomierza.


Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pon 11:35, 09 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:03, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Antonio napisał:
silnik Poloneza z podwojna cewka abimexu, 2cyl/4T + 2cyl/4t ma 2 iskry na obrót, czyli będzie 50 impulsów/s (odczyt z jednej cewki).

Dzięki za poprawienie - dlatego właśnie trzeba znać zasadę działania danego obrotomierza i z jakim silnikiem współpracował. Znając liczbę impulsów/s przy danych obrotach można potem coś kombinować z samym obrotkiem np. poprzez zmianę pojemności kondensatora odpowiedzialnego za długość impulsu przy przetwarzaniu częstotliwość/napięcie.
A tak z ciekawości - czy ktoś wie, co w tych obrotomierzach porusza samą wskazówką? Czy jest to jakaś postać "miernika" analogowego, jak w obrotku z Poloneza, czy też są to np. silniki krokowe itp.?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:35, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Silnik krokowy jest w nowych obrotomierzach, np w tych z motorow z silnikiem Am6, simsony MS50 tez mialy silnik krokowy. W starym obrotku z poloneza jest tak, ze do cewki ida 2 przewody, jest to elektromagnes, ktory przesuwa sie po obwodzie okraglego magnesu pod wplywem pradu na uzwojeniu, natomiast cewka w obrotomierzu z caro ma 4 przewody, jest owinieta "w okolo" osi wskazowki, zwoje krzyzuja sie pod katem 90 stopni, z bardzo cienkiego drutu. Zasady dzialania tego obrotomierza jeszcze nie zglebialem, jednak na osi wskazowki jest magnes, nie znam jego ksztaltu, a prad podawany na konkretna pare stykow uzwojenia odpowiednio przestawia wskazowke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrKrzysiek95
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 1076
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lhr
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:11, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki za wyczerpujące wypowiedzi. Happy
Podsumowując, skoro ten obrotomierz jest uniwersalny mogę go założyć do simsona? Bez obaw, że nie będzie zaniżał/ zawyżał?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:49, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Z dwusuwa tak. Z czterosuwa jest do czterosuwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin