Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Akumulator za mocno ładowany

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:23, 03 Kwi 2012    Temat postu: Akumulator za mocno ładowany

Mam problem z ładowaniem, a mianowicie posiadam Simka s51 enduro, elektronik, rocznik 1990 i tam jest założona instalacja 12V od sr50 czyli coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] Znajomy elektryk przejrzał ten schemat i podłączył tak jak ma być. Po odpaleniu wszystko gra, a gdy się zgasi to akumulator "kipi". Sprawdziliśmy i okazało się że do aku idzie 18-19V Zauważyliśmy, że elba i ewr jest spalone, bo śmierdziały, a wiec wymieniliśmy i myśleliśmy że będzie już dobrze, a tu nadal do aku idzie 18-19V co jest? Pomocy

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:56, 03 Kwi 2012    Temat postu:

Ale co to znaczy, że "do aku idzie 18-19V"? Gdzie dokładnie to napięcie jest mierzone: przed ELBĄ, czy na aku?
Objawy świadczą o nadmiernym ładowaniu i przyczyny mogą być takie:
1. Nowe magneto o zbyt mocnych magnesach, co powoduje zbyt dużą energię wytwarzaną w cewce ładowania
2. Przerabiana cewka ładowania (zbyt dużo zwojów)

Lekarstwa:
Ad. 1 Zmniejszyć ładowanie o 50% (prostownik jednopołówkowy) poprzez podłączenie jednego odczepu cewki ładowania do masy. Do drugiego odczepu podłączyć anodą diodę prostowniczą na prąd min 3A (albo część mostka prostowniczego), katodę wprost do plusa aku. Bez ELBY i EWR. Sprawdzić napięcie na aku podczas pracy silnika oraz prąd ładowania.
Jeśli nie będzie występowało gazowanie aku, to można podłączyć ELBĘ za katodą diody o ile ona nie jest już sfajczona. EWR nie, bo z niego jest wykorzystywany mostek prostowniczy, który w tym układzie nie jest potrzebny.
ELBA nie ogranicza napięcia podczas ładowania , a jedynie odcina aku, gdy jest on naładowany.
Można też odwinąć z cewki trochę zwojów.
Można też zrobić sobie ogranicznik napięcia: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/uklady-ladowania-akumulatora-i-odpowiednik-ewr-esb1,27009.html

Ad. 2 Kupić nową cewkę


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 20:58, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:33, 03 Kwi 2012    Temat postu:

To napięcie jest mierzone na aku i dochodzi tam ok 18-19V no i wtedy aku się przegrzewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:57, 03 Kwi 2012    Temat postu:

To trochę dziwne, bo ELBA powinna odłączyć aku od ładowania.
Ale też i nie dziwne, bo gdy odłączyła, to na jej wejściu 59 pojawiło się wysokie napięcie z cewki ładowania, które mogło ją uszkodzić.
Wtedy stała się "przeźroczysta" dla prądu i puściła wyższe napięcie na aku.
Spróbujcie z elektrykiem z tą diodą prostowniczą - na pewno jakąś ma i nie ma z tym dużo roboty (góra 15 minut).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dominik960609
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Kujaw.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:35, 08 Kwi 2012    Temat postu:

Temat można zamknąć. Usunąłem usterkę. Przejrzałem od początku cały schemat instalacji i okazało, że źle było podłączone. Dziękuję za odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin