Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ładowanie z trzech cewek i jaki regulator?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cielak94
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:12, 06 Lut 2011    Temat postu: Ładowanie z trzech cewek i jaki regulator?

Witam
Mam seryjnie cewki w statorze. Będę cewkę świetlną oraz zapłonową rozmasowywał i dam na każdą cewkę w iskrowniku dam mostek Gretza. I moje pytanie jaki regulator zastosować i który by był najodpowiedniejszy. Zapłon mam zamiar zrobić bateryjny z aku. Myślałem też że jak nie znajdę odpowiedniego regulatora to zasilanie jednej z cewek na mostek później na światła a pozostałe dwie na mostek z mostków połącze równolegle później na regulator i na aku. Chcę mieć zrobione do porządku ładowanie gdyż będę kupował nowy akumulator z varty. A czy można w seryjnym iskrowniku na tych trzech mostkach połączyć równolegle? Bo czytałem że któraś cewka bodajże zapłonowa ma kąt fazowy.
Przepraszam jeżeli założyłem temat który pojawił się na forum lecz ja takiego nie znalazłem.
Pozdrawiam i dzięki serdeczne za odpowiedzi.Mam instalacje 12V platyniarza.

TAG-SYZ ELEK-BATE ELEK-LADO


Ostatnio zmieniony przez cielak94 dnia Nie 22:20, 06 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:07, 06 Lut 2011    Temat postu:

Każda cewka ma kąt przesunięcia fazowego. Jeżeli chcesz zrobić ładowanie z 3 cewek i zapłon z akumulatora, to nie możesz podłączyć cewki zapłonowej pod mostek bo ona jest nawijana cienkim drutem który daje na mały prąd.
Musisz na jej miejsce zamontować drugą cewkę ładowania. Jeżeli masz instalacje 6V to cewki ładowania trzeba przewinąć bo mają po dwa odczepy oraz jeden na masie.
cielak94 napisał:
Witam
zasilanie jednej z cewek na mostek później na światła

Chcesz cewkę podłączyć pod mostek a później na światła? Dlaczego tak? Co jest złego w tym że cewka świetlna jest masowa?
Poza tym nie za bardzo rozumiem jak chcesz to zrobić skoro w iskrowniku są 3 cewki a piszesz że zrobisz ładowanie z 3 i do jednej cewki dasz mostek i na światła. :O
Mi się wydaje że jak będziesz miał ładowanie z 3 cewek, do każdej cewki mostek to wyjścia z mostków można połączyć i później myśleć nad regulatorem.
Jeżeli chodzi o sam regulator to wiem że Antonio miał/ma podobny problem
KLIKNIJ


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Nie 20:27, 06 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cielak94
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:31, 06 Lut 2011    Temat postu:

"cielak94 napisał:
Witam
zasilanie jednej z cewek na mostek później na światła"-To jest ta druga opcja.Czyli dwie cewki ładowania i świetlną na mostek potem regulator i na aku, a cewkę zapłonową chciałem zrobić aby zasilała światła bo jak wspominałeś jest tu kąt fazowy.Ale jak napisałeś że trzeba tylko wymienić cewkę zapłonową na cewkę ładowania no to ją wymienię i pozostanę przy pierwszej opcji czyli trzy cewki ->mostek>połączyć równolegle>regulator>i aku a światła i zapłon podpenę pod aku. Tylko pytanie czy regulator który mi wysłałeś w linku to wytrzyma?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:41, 07 Lut 2011    Temat postu:

Skoro ma to być zapłon bateryjny, to podejrzewam, że chodzi o klasyczny, na przerywaczu. Cewka zapłonowa NN nawinięta jest więc grubym drutem a nie cienkim jak w elektroniku. Na podstawie iskrownika z przerywaczem cewki są rozmieszczone co ok. 120 stopni i wydaje mi się, że nie występuje tutaj przesunięcie fazowe między napięciami. To znaczy w sytuacji, gdy wszystkie cewki mają ten sam kierunek nawinięcia zwojów. Ten kierunek nie będzie miał znaczenia, jeśli napięcia zostaną wyprostowane przez mostki.

Moim zdaniem można zrobić tak: użyć 3 cewki bezmasowe, do każdej podłączyć osobny mostek i wyjścia (plusy) mostków połączyć razem i skierować to napięcie na regulator a z niego na akumulator.
Ja mam tak zrobione ale na 2 cewkach oraz regulator z linku podanego przez Pustacka. Jest on stosunkowo prosty do zrobienia aczkolwiek trzeba mieć odrobinę pojęcia o elektronice i miernik.
U mnie ten regulator działa poprawnie, zaś problemy Antonia brały się ze zbyt słabego odprowadzenia ciepła z radiatora na skutek użycia podkładek izolacyjnych. Powinien wytrzymać zasilenie z 3 cewek - to też zależy od mocy samych odbiorników: im lepsze wykorzystanie mocy z cewek, tym regulator równoległy "mniej się męczy", ponieważ nie musi ingerować i zbijać napięcia.
Można też użyć regulatora opisanego przez KnightRidera.
Jeśli nie potrafisz samemu sobie zrobić regulatora, to pozostaje kupno regulatora ze skutera (20-30zł). Choć nie jestem pewny, czy on będzie poprawnie działał z mostkami, bo w nich elementem ograniczającym napięcie jest tyrystor a nie tranzystor.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 15:53, 07 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cielak94
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:15, 07 Lut 2011    Temat postu:

Kupie cewkę ładowania i dam ją zamiast cewki zapłonowej. Ze świetlnej wydzielę masę. I te trzy cewki bezmasowe podłącze pod oddzielne mostki. Połączę plusy razem i dam to napięcie na regulator twojego autorstwa i potem na aku. Myślę że zrobienie tego regulatora nie będzie dla mnie problemem. Miernik elektroniczny ma mój brat więc pożyczę od niego.
Ty masz zrobiony zapłon bateryjny i światła z aku ?? Wystarcza ładowanie z dwóch cewek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:05, 07 Lut 2011    Temat postu:

A coś mnie się tak trzyma ta cewka zapłonowa z elektronika Wink (1) Pomyliłem. Sorki
O ile dobrze pamiętam to Syzyf nie ma zapłonu bateryjnego ale odbiorniki ma podłączone pod aku i ładowanie z dwóch cewek. No a trzecia cewka to zapłonowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:17, 07 Lut 2011    Temat postu:

Pustack - nic się nie przejmuj, też tak mam, tyle że z przerywaczem. Najważniejsze, że kumasz o co chodzi Happy

U mnie światła są zasilane z akumulatora, natomiast "część zapłonową" zostawiłem taką jaka była, czyli z przerywaczem i dwoma cewkami: NN i WN.
Planuję zamontowanie odmiany zapłonu bateryjnego ale sterowanego elektronicznie, czyli przerywacz klasyczny będzie elementem sterującym tranzystorem, który będzie "przerywaczem elektronicznym".

Obecnie nie jestem pewny, czy moje cewki wystarczająco ładują akumulator. Mam wrażenie, że na niskich obrotach silnika napięcie z 2 cewek chyba jest zbyt male i światła (35W+5W) ciągną prąd z aku, co może powodować jego niedoładowanie - mam tu koncepcję na drobną zmianę w instalacji ale czekam na globalne ocieplenie Wink (1)
Jeśli zrobienie "mojego" regulatora nie jest dla ciebie problemem, to warto spróbować: koszt i ryzyko niewielkie.
Tym niemniej - skoro elektronika cię nie straszy - warto zainteresować się modułem zapłonowym elektronicznym sterowanym przerywaczem.
Na Elektrodzie.pl na pewno znajdziesz o tym sporo tematów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cielak94
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:15, 08 Lut 2011    Temat postu:

Zastanawiam się czy 3 cewki bezmasowe uciągną światła (35W+5W aha i jeszcze kierunki) plus zapłon bateryjny. Może jak na razie zrezygnuje i nie będę kupował cewki ładowania tylko zrobię tak jak ty to masz zrobione bo na razie nie mam kasy. Czyli cewkę zapłonową jak na razie zostawię a ładowanie dam z dwóch cewek bezmasowych. Mówisz że twój aku jest niedoładowany może byś się podzielił radami jak sobie z tym poradzić. Może będziesz stosował LEDy do tylnej lampy? A o tym zapłonie to będę dopiero wtedy myślał jak zrobię od nowa elektrykę w moim simku.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:38, 08 Lut 2011    Temat postu:

Spróbuję trochę inaczej podłączyć światła przednie i tylne aby nie ciągnęły prądu wprost z akumulatora. To znaczy tak: na pozycji pierwszej stacyjki, napięcie z połączonych plusów mostków najpierw pójdzie na żarówki, potem na diodę prostowniczą i z niej na plus aku (styk 15 stacyjki). Dzięki temu przy niskich obrotach, gdy napięcie z cewek będzie niższe, żarówki będą zasilane tylko z cewek (prąd z aku zablokuje dioda). Oczywiście żarówki będą słabiej świecić ale do jazdy w dzień wystarczy.
W pozycji 2 stacyjki ta dodatkowa dioda będzie odłączana i światła będą zasilane wprost z aku i lepiej będą świeciły, np. podczas jazdy nocą.
Da się tak zrobić poprzez odpowiednie podłączenie stacyjki.

Być może to wystarczy aby polepszyć ładowanie aku i obejdzie się bez przeróbek na LED-y.
U ciebie może być inaczej i aku będzie dobrze ładowany - zależy jak mocne masz magneto i jakie cewki. Trzeba to sprawdzić w praktyce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:34, 08 Lut 2011    Temat postu:

cielak94 napisał:
Zastanawiam się czy 3 cewki bezmasowe uciągną światła (35W+5W aha i jeszcze kierunki) plus zapłon bateryjny.


Moim zdaniem jest trochę bez sensu przerabianie na zapłon bateryjny tylko po to żeby zrobić trzecią cewkę ładowania.
Przeróbka na bateryjny ma sens wtedy gdy zostawiasz samą krzywkę, wówczas wał ma lżej przez co poprawia się reakcja na gaz. Ale rozumiem że tobie nie o to chodzi.
Natomiast zostawienie całego koła magnesowego i wymienienie cewki NN na ładowania i zrobienie bateryjnego jak dla mnie mija się z celem. Co z tego że zyskasz lepsze ładowanie skoro cały czas ten prąd z aku będzie musiał iść na iskrę. Czyli przykładowo : kupujesz do radia 2 dodatkowe mocne głośniki po to żeby wsadzić je w jakąś "dziurę " i nic z tego nie ma Wink (1)
W prawdzie nie wiem jak dużo prądu zużywa bateryjny i czy ładowanie będzie wystarczające, czy będzie w sam raz, czy będzie za dużę ( to ostatnie raczej nie Happy ) ale tak czy tak myślę że jednak przeróbka na bateryjny w twoim przypadku nie ma większego sensu. No ale rób jak uważasz.
Jeśli już to proponował bym zostawić elementy zapłonu tak jak jest, zrobić ładowanie z dwóch cewek i odbiorniki pod akumulator.

cielak94 napisał:
Zastanawiam się czy 3 cewki bezmasowe uciągną światła (35W+5W aha i jeszcze kierunki) plus zapłon bateryjny.


35W+5W ( to normalnie) w sytuacji gdy dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz 21W i włączasz kierunek 2x21W obciążenie wzrasta ponad dwukrotnie ale warto zauważyć że jest to chwilowe. Później się rozpędzasz i już w obrocie jest 40W Happy
Tak jak teraz napisałeś że zapłon na razie zostawisz jak jest będzie najlepiej. Zrób ładowanie z 2 cewek, sprawdź jak to wygląda w praktyce, pomierz, popatrz, powąchaj Happy i wtedy będziesz wiedział czy aku ma wystarczające ładowanie czy jednak mu czegoś brakuje.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 21:36, 08 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cielak94
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:38, 09 Lut 2011    Temat postu:

Syzyf - Jak zrobisz u siebie takie rozwiązanie to podrzuć jakiś schemat będę ci ogromnie wdzięczny.
Mam teraz motor na dotarciu i chciałem na bateryjny przerobić gdyż podobno cała mieszanka jest spalana i iskra jest wielka aha i jeszcze dzięki temu silnik na wolnych obrotach stabilnie pracuje.
Mam inne pytanie więc sory że do tego tematu ale nie chce zakładać nowego. A więc w cewce WN tam gdzie przychodzi przewód WN to tam powinien być taki bolec lub śrubka a u mnie tego nie ma (pewno tamten właściciel to ułamał lub zgubił...itp) i mam pytanie czy da się to jakoś naprawić?? Znalazłem w garażu cewkę WN z malana czy mogę ją wsadzić zamiast tej oryginalnej ddr??
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:51, 09 Lut 2011    Temat postu:

Schemat podłączenia świateł, które miałem na myśli jest na poniższym rysunku:


W poz. 1 stacyjki połączone są styki 86 i 59, zatem napięcie na styk 15 (plus aku) trafia przez diodę. Przy niższym napięciu z mostków, dioda blokuje przepływ prądu z aku na żarówki. Przy wyższym, nadmiar prądu przechodzi przez diodę i ładuje aku.
W poz. 2 stacyjki żarówki zwarte są styki 56 i 59, czyli przy niższych obrotach żarówki są zasilane z aku. Przy wyższych obrotach zasilanie jest z cewek a nadmiar idzie na ładowanie.
Na styku 15 jest też ogranicznik napięcia.
Schemat całej mojej obecnej instalacji oraz sposób wykonania ładowania jest opisany tutaj.

Cewka WN nie jest rozbieralna, zatem marne szanse na naprawę. Cewkę z Malucha możesz spróbować. Kiedyś miałem cewkę od Fiata 125P i jeździł OK, tylko trochę wielka była Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 14:59, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin