Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ładowanie-problem (regulator 4pinowy, skuter/quad)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:33, 10 Maj 2014    Temat postu: Ładowanie-problem (regulator 4pinowy, skuter/quad)

Witam mam problem z ladowaniem w moim simsonie.
regulator: http://allegro.pl/sk...4163200973.html
zapłon: http://www.stazet.in...html?ref=qq1:s1
magneto: nowe
Aktualne pomiary V~ na przewodach w regulatorze http://tinypic.com/p...=8#.U23S8YF_ums
na pozostalych nic nie ma
Wynik ladowania aktualnie: http://pl.tinypic.co...=8#.U23Tm4F_ums
Proszę o pomoc w tym temacie, ja ladowania nie robilem ale jest cos nie tak powinno byc wieksze i zastaniawiam sie nad podlaczeniem swiezych kabli od poczatku wg schematu http://simson24.pl/u.../chinczyk2t.jpg
Nie zabardzo go ogarniam proszę pisac co robic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:50, 10 Maj 2014    Temat postu:

Dwa takie same tematy.
Jeden usuwam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:38, 10 Maj 2014    Temat postu:

sory. Napiszcie do elektrykow co mi pomogą bo nie mam praktycznie ladowania a mialo byc takie dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:41, 10 Maj 2014    Temat postu:

Linki nie działają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:27, 10 Maj 2014    Temat postu:

to napisze bo nie mam juz ich mam ladowanie marne, 11.50v zapalam nic gaz max 11.79v to znak ze jest zle, zresztą tak bylo od poczatku. Regulator jest chinski ze skutera 4 pinowy a kupilem go po to by ladowalo ze schematu banana ale jest lipa ja tego nie robilem.
Maly test zrobilem. Mam ze statoru 4 kable: siwy brazowy czerwony i bialo-czerwony.
Czerwony jest wpiety w bezpiecznik, brazowy to zaplon w stacyjce po jego wypieciu nie moge odpalic sima siwy i bialo-czerwony to ladowanie tez wpiete w stacyjke po ich wypieciu i zmierzeniu miernikiem o nastawieniu 200v~ czerwona sonda na siwy czarna to masa pokazalo na wolnych 03.5v~ max 20.5v~ tak samo na bialo-czerwonym. Pytanie czy cewka ladowania dobrze podaje prad ? Magneto i stator nowy. Jak to teraz lączyc te 2-kable siwy i czerwono-bialy z regulatorem od początku swiezymi kablami by to zadzialalo? Simson s51 stacyjka org na poz 1 mam podswietlenie licznika prad na kierunki sygnal i zaplon 2 to swiatla a na 3 gasnie wszystko jak na poz 0 bo nie mam postojowki.
Sory ze tak pomieszane ale chce podac jak najwiecej info. Pisalem to na telefonie, o czym zapomnialem?


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Sob 20:33, 10 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:57, 11 Maj 2014    Temat postu:

Kolory kabli masz nietypowe, więc z tego chaotycznego opisu trudno coś ustalić. Musiałbyś sprawdzić na statorze i napisać, który kabel od której cewki biegnie.
Jeśli masz stator na 12V, to tam jest cewka bezmasowa, której jeden odczep - przy module ze skutera - trzeba podłączyć do masy. Wcześniej trzeba też ją sprawdzić omomierzem, czy na pewno jest bezmasowa.
Potem dopiero podłączyć drugi odczep cewki do modułu i z niego, poprzez bezpiecznik, na akumulator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:45, 11 Maj 2014    Temat postu:

Syzyf napisał:
Kolory kabli masz nietypowe, więc z tego chaotycznego opisu trudno coś ustalić. Musiałbyś sprawdzić na statorze i napisać, który kabel od której cewki biegnie.

Mam dokladnie ten stator http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/2648/STATOR-S51-SR50-12V-na-przerywacz.html?ref=qq1:s1http://www.stazet.inkontrahent.pl/produkt/2648/STATOR-S51-SR50-12V-na-przerywacz.html?ref=qq1:s1
Mam problem poniewaz nawet nie mam sciagacza ale kolory w nim są ok te co powiedzialem od ladowania - siwy i bailo-czerwony.
Syzyfie czy mozemy pogadać na PW/GG 36108822 >?, ponieważ zalezy mi na szybkich odpowiedziach
Regulator: https://www.google.pl/search?q=regulator+skuter&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5xxvU7eTNIOkPZurgegN&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=909#facrc=_&imgdii=_&imgrc=dh5p2GsVZXgQqM%253A%3Bg17ViPbN1Q90FM%3Bhttp%253A%252F%252Fskutercentrum.pl%252Fproduct%252Fimage%252F9763%252FC8982.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fskutercentrum.pl%252Fregulator-napiecia-peugeot-50-100cc-kymco-honda.html%3B512%3B384
Foto: http://zapodaj.net/03541dffedd25.jpg.html
1. Czerwony z zaplonu idzie w bezpiecznik
2. To idzie + na aku czerwony tez
A pozostale ( siwy brazowy i bialo-czerwony) idą do stacyjki
Brazowy- zaplon(bez niego nie odpala)
Siwy, czerowno-bialy - ladowanie bez nich moto odpala, ale tez sa wpiete w stacyjce. Na nich po zmierzeniu miernikiem prad zmienny ~ na wolnych 03,5v max 20,05v~ czyli prawie tyle co ma cewka. Dodam ze swiatlo stop piękne świeci jak dam gazu ;/
http://pl.tinypic.com/player.php?v=33y0qwi&s=8#.U28j_oF_ums


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Nie 9:18, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek1b
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:25, 11 Maj 2014    Temat postu:

Wstaw filmik jakie napięcie wychodzi z cewki (prąd zmienny) i jakie jest po przejściu przez mostek Graetz'a
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:33, 11 Maj 2014    Temat postu:

wg postow i schematu banana o mostkach diodach prostownikach jest mi to nie potrzebne, dlatego nie mam mostka. Napiecie mam na siwym i bialo-czerwonym takie samo-wolne 03.5v max 20.5v prad zmiennny na mierniku 200v~.
Ciezko mi jest nagrywac i jednoczesnie mierzyć, dlatego pisze co jest bez nagrywania. Ja chce te 2 kable co mam podlączyc do regulatora tego 4-ro pinowego od nowa bo mam tam cos pomieszane a cewka jest bezmasowa jak mam 2 przewody ze statora o takim samym prądzie zmiennnym .

Panowie, wg schematu banana - ja niemoge ogarnac zbytnino pomozcie jak pociagnąc te kable do powyzszego regulatora od nowa by te ladowanie bylo ok juz mam 2 przewody siwy i bialo-czerwony, aktualnie w stacyjce co i jak dalej, kupie juz swieze kable i konektorki


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Nie 11:48, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:55, 11 Maj 2014    Temat postu:

Nie używam GG.
Trochę ciężko będzie pomóc, bo tak na dobrą sprawę nie wiadomo, jak masz w tej chwili podłączone ładowanie. Gdybyś np. spróbował prześledzić kabelki od ładowania, poprzez regulator, akumulator itd. i narysował kawałek schematu części instalacji odpowiedzialnej za ładowanie, to byłoby łatwiej.
Piszesz, że:
brązowy to zapłon - czyli cewka zapłonowa
siwy i czerwono-biały - od cewki ładowania
czerwony?
Diesel_1.5_DCI napisał:
1. Czerwony z zaplonu idzie w bezpiecznik

Wypadałoby, że czerwony to cewka świetlna. Zatem ten kabelek powinien iść na styk 59 stacyjki, a nie na bezpiecznik, bo po co?

Diesel_1.5_DCI napisał:

A pozostale ( siwy brazowy i bialo-czerwony) idą do stacyjki
Siwy, czerowno-bialy - ladowanie bez nich moto odpala, ale tez sa wpiete w stacyjce. Na nich po zmierzeniu miernikiem prad zmienny ~ na wolnych 03,5v max 20,05v~ czyli prawie tyle co ma cewka.

Idą do stacyjki na które styki? Te pomiary robiłeś względem masy, zatem ta cewka ładowania jest masowa, bo inaczej wynik byłby 0V. Co zatem robi cewka ładowania masowa w statorze 12V? Możesz to sprawdzić omomierzem tzn. zmierzyć oporność między masą a odpiętymi od stacyjki kablami szarym i czerwono-białym (osobno dla każdego).
Jeśli cewka będzie masowa, to powinno być ok. 0,5..1,0 omów.
Jeszcze pytanie w jaki sposób jest podłączony ten regulator ze skutera?
Bo powinien być podłączony właśnie do jednego z tych kabli z cewki, które... idą na stacyjkę.
Jakieś to dziwne wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:32, 11 Maj 2014    Temat postu:

Syzyfie, nie wiem dokladnie gdzie sa powpinane, ja tego nie robilem, ja juz nie chce bawic sie z tymi kabekami bo nie mam sily, najchetniej to chce wywalic te wszystkie z tego regulatora i swieze wpinac odpowiednio. Zaczynamy od wiazki z zaplonu w puszce na powyzszym zdjeciu. Co robic z tym siwym i bialo-czerwonym, czerwonym? Musze tylko kupic przewod i konektorki. Poszcie gdzie jak puszczac, bo ja aktualnie nie chce tego naprawiac tylko podlaczyc z waszym kierownictwem Happy mile widziane rysunki bo jestem w tym zielony jak juz zresztą zauwazyliscie

Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Nie 12:34, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:07, 11 Maj 2014    Temat postu:

Przede wszystkim musisz ustalić, jaka jest ta cewka ładowania (masowa, czy nie). Jeśli nie (bo taka jest przy 12V), to trzeba ją zmasować, czyli jeden z odczepów podłączyć do masy. Drugi styk to będzie wyjście cewki, które trzeba podłączyć wg schematu (górny rysunek): http://www.motelek.net/andere/kokusan_schema3.png

Czyli to wyjście (na rys. ge/rt) trzeba podłączyć na wejście modułu/regulatora "Regler". Do tego samego odczepu cewki można podłączyć światło "stop" (na rys. kabel "ge"). Można tu wykorzystać styk potrójny stacyjki, tzn. na niego podłączyć kabel z cewki a 2 pozostałe wykorzystać do podłączenia wejścia Regler oraz kabla na lampę "stop".
Wyjście "Lader" z modułu trzeba podłączyć na styk 15/51 stacyjki - jest to napięcie wyprostowane do ładowania aku.
Styk "Sense" służy do uzyskania funkcji ograniczenia napięcia do ok. 14V
Oczywiście styk GND modułu podłączyć do masy.
To wszystko, pod warunkiem, że układ wyprowadzeń modułu będzie taki sam, jak na rysunku z linku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:19, 11 Maj 2014    Temat postu:

Strasznie mi sie to miesza wgl...
http://zapodaj.net/ee3aa6ce397ce.jpg.html Tak to rozumiem: Jeden kabel z cewki bezmasowej (ładowanie) biało-czerwony daje na mase, drugi kabel na Regler, z Ladera daje 2 kable jeden na aku a drugi na nr 30 na stacyjke, GND daje na rame, pozmieniaj bledy dopowiadaj jeszcze bo wiem ze jest cos nie tak. Najlepiej obrazowo, ale na schemacie jest w pin 30 stacyjki
PS. czy mozemy popisac gdzies szybciej ?


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Nie 14:19, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:51, 11 Maj 2014    Temat postu:

Diesel_1.5_DCI napisał:
Jeden kabel z cewki bezmasowej (ładowanie) biało-czerwony daje na mase, drugi kabel na Regler

Tak, ale pod warunkiem, że wcześniej sprawdzisz (wyżej napisałem jak), czy cewka jest bezmasowa. Jeśli jest już masowa, to będzie źle, bo zrobisz zwarcie cewki. Wtedy pisz.

Diesel_1.5_DCI napisał:
z Ladera daje 2 kable jeden na aku a drugi na nr 30 na stacyjke

Nie. Przecież napisałem, że z Lader ma być na styk 15/51 stacyjki. Na styk 30 podłączasz akumulator (przez bezpiecznik).

Z rysunku http://zapodaj.net/ee3aa6ce397ce.jpg.html :
1- na styk 15/51 stacyjki
2 - sense połączony z Regler (albo nie podłączony w ogóle)
3 - wyjście cewki na Regler oraz na żarówkę "stop"
4 - masa
5 - ten sam kabel co 1: na 15/51 (plus aku na 30 stacyjki)
6 - to będzie rozgałęzienie ze styku 15/51 na inne odbiorniki: kierunki, klakson
7 - "zmasowanie" cewki: masa

Na tym schemacie podłączenie aku jest trochę źle narysowane, tzn. te kable oznaczone 5 i 6. Przy takim podłączeniu układ ładowania nie jest odłączany stacyjką po zgaszeniu silnika. To co ja proponuję, to włączenie na tym rysunku (dokładnie tam gdzie jest liczba "5") szeregowo stacyjki: od lewej będzie styk 15/51 a z prawej strony tej "piątki" będzie styk 30 (plus aku).
Czyli tak:




Diesel_1.5_DCI napisał:
PS. czy mozemy popisac gdzies szybciej ?

Niestety nie, bo nie siedzę cały czas przy kompie. Zresztą najpierw trzeba to sobie rozrysować na kartce, zrozumieć sens a dopiero potem robić.
Pośpiech nie wskazany.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Nie 15:09, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:04, 11 Maj 2014    Temat postu:

Syzyfie, jak mam nastawic miernik, multimetr uniwersalny cyfrowy na filmie widziales bym prawidlowo zmierzyl te ohmy? Czarna sonda na mase czerwona najpierw na siwy potem na bialo-czerwony? Wiem, glupie pytanie :-(
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin