Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ładowanie-problem (regulator 4pinowy, skuter/quad)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:49, 11 Maj 2014    Temat postu:

Miernik ustawiasz na zakres pomiaru rezystancji 200 omów (z symbolem "om") . Odłączasz te 2 kable idące z silnika: szary i czerwono-biały w tym przypadku.
Robisz 3 pomiary:
- pomiędzy kablami: powinno być około 0 omów (zwarcie, czyli obwód zamyka się przez drut cewki)
- pomiędzy masą (korpus silnika), a szarym: powinno być "1" (rozwarcie), czyli brak połączenia z masą
- pomiędzy masą a czerwono-białym: powinno być tak samo, czyli "1", więc brak połączenia z masą
Tak będzie dla cewki bezmasowej, czyli takiej, która żadnego odczepu nie ma połączonego z masą.

Zrób też taki pomiar, tzn. między masą a odpowiednim kabelkiem, pomiędzy pozostałymi 2 kablami z wiązki: brązowym i czerwonym.
W tym przypadku powinno być ok. 0 omów (cewka masowa).

Na filmie mierzyłeś tylko napięcie akumulatora: po odpaleniu silnika i zgaszeniu coś tam odrobinę przybyło, ale to cienizna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:59, 12 Maj 2014    Temat postu:

http://zapodaj.net/200a96a570fa7.jpg.html
http://zapodaj.net/3877ac7e4c017.jpg.html
Na siwym i baialo-czerwonym na mierniku nastawione 200om mam na zgaszonym - czarna sonda na silniku czerwona w jednym z kabli na poczatku: 01.0 i po 2. sek: 00.9
Na brązowym jest 0 jak odpale miernik pokazuje tam 3,cos ale skacze a jak dam gaz to jest sam ..-.. Takie pomiary i rysunki załączylem . Co dalej Syzyfie : ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:46, 12 Maj 2014    Temat postu:

Przede wszystkim: przy pomiarze rezystancji nie powinieneś był włączać silnika (kable nie powinny być pod napięciem), bo mogłeś uszkodzić sobie miernik.
Diesel_1.5_DCI napisał:
Na siwym i baialo-czerwonym na mierniku nastawione 200om mam na zgaszonym - czarna sonda na silniku czerwona w jednym z kabli na poczatku: 01.0 i po 2. sek: 00.9

W takim razie cewka ładowania jest masowa, czyli teoretycznie do instalacji 6V. Możesz ją spróbować wykorzystać, ale musiałbyś wyczaić, który z tych 2 kabli daje wyższe napięcie. Musiałbyś utrzymać obroty silnika na jednakowym poziomie i zmierzyć napięcie (zmienne) między masą a danym kablem: siwym a potem czerwono-białym. Na jednym z nich napięcie powinno być o jakieś co najmniej 30% wyższe.
Wtedy ten "słabszy" nie będzie wykorzystany a ten drugi będzie można podłączyć do modułu na Regler.
Nie trzeba podłączać do masy styku nr 7, który zaznaczyłeś na rysunku schematu z modułem.

Te fotki co zapodałeś nie wiem, co mają obrazować. Na stacyjce masz przecież numery styków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:53, 16 Maj 2014    Temat postu:

http://zapodaj.net/82979412ab78e.jpg.html
Czy z takim czymś mogę isc do garazu i brac sie za robotę ?
PS. A jak na 2 kablach mam taką samą wartosc zmienna to obojęniei ktory kabel przykręce do ramy z cewki ladowania ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:15, 16 Maj 2014    Temat postu:

Na tym rysunku jest błąd, który sprawi, że ładowania nie będzie:

Diesel_1.5_DCI na rysunku napisał:
REGEL - "mocniejszy" kabel z cewki ładowania, słabszy na masę


Ja napisałem, że "słabszy" nie będzie wykorzystany, a ty wysnułeś z tego wniosek, że ma być podłączony do masy. To jest oczywisty nonsens. Ten kabel ma pozostać nie wykorzystany, tzn. nie podłączony do niczego, odłączony, zaizolowany i zakopany Wink (1)
Nie ma też takiej możliwości, aby na obu odczepach było to samo napięcie przy tych samych obrotach silnika. Ta cewka to są jakby 2 cewki podłączone szeregowo, niczym np. 2 baterie "paluszki" połączone jedna za drugą. Pierwsza ma minus podłączony do masy, a do jej plusa podłączony jest minus drugiej baterii. Jeśli zmierzysz napięcie między masą a plusem pierwszej, to zobaczysz 1,5V. Jeśli zmierzysz napięcie między masą a plusem drugiej, to zobaczysz 3,0V. Taki mniej więcej jest rozkład napięć na cewce ładowania masowej z 2 odczepami z instalacji 6V (tyle, że napięcia przemienne).
Gdyby plus pierwszej baterii ("słabszy" odczep) zewrzeć do masy, to między masą na plusem drugiej baterii pozostanie tylko 1,5V, zamiast 3,0V (i jeszcze powstanie zwarcie pierwszej baterii).

Można to zmierzyć na wolnych obrotach. Jeśli wytypujesz "mocniejszy", to warto się jeszcze upewnić i podłączyć do tego odczepu/kabla żarówkę np. 12V/21W (drugi styk żarowki do masy) i zmierzyć napięcie na obu odczepach, czy rzeczywiście na tym "słabszym" jest mniejsze.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pią 9:09, 16 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:57, 16 Maj 2014    Temat postu:

Wróciłem:
- ładowanie mam na akumulatorze bardzo ładne na wysokich prawie 14v Happy
- PROBLEM się pojawił po pomiarze gdy naciskam sygnał, kierunek, stop- nie ma nic
Moto pali jak trzeba, a okazalo się ze wyjecie siwego wyłączyło mi światła to spowrotem go wpiołem w stacyjke to już są takie jak były
Mam 2 bezpieczniki(wyżej są jeszcze stare zdj) w górnym bezpieczniku jest wpięty + akumulatora i z niego na pin 30 stacyjki jest (podświetlenie z akumulatora jest)
drugi bezpiecznik jest z jednej strony wpięty czerwony kabel ze statora i nic z drugiej strony bezpiecznika nie mam
Akumulator daje mi prąd tylko na podswietlenie, na kierunki i sygnał nie
Co mam teraz robić ?
HELP Sad (1)


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Pią 16:58, 16 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:36, 16 Maj 2014    Temat postu:

Na styk 15/51 podłącz konektor z 2 kablami: jeden powinien iść na klakson, a drugi na przerywacz kierunków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:09, 17 Maj 2014    Temat postu:

ok, juz wszystko jasne. Ladowanie teraz jest takie jakiego nigdy nie mialem xd czyli na max obr prawie 14v. Dziekuje w szczegolnosci mistrzowi elektryki Syzyfowi ale rowniez tym co zajrzeli tu ale nic nie napisali . Dziekuje za porady wszystko dziala.
Mam jeszcze 2 pyt.
Do czego jest drugi bezpiecznik? Mam na nim wpiety czerwony kabel z cewki nic wiecej.
Co jest przyczyna nierownego migania kierunkowskazow po dodaniu gazu czy podczas jazdy? Moj stary, butelkowy przerywacz kierunkowskazow?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:44, 17 Maj 2014    Temat postu:

Ten drugi bezpiecznik jest pozostałością po instalacji na napięcie 6V, która ma właśnie 2 bezpieczniki (pewnie oryginalnie taką miałeś). Na 12V wystarczy 1 sztuka.
Ten czerwony kabel jest pewnie z cewki świetlnej. Jeśli za tym bezpiecznikiem nic nie jest podłączone, to pytanie, jak masz zasilone światło przednie? Z czego?

Tak, przerywacz mechaniczny (2 stykowy, "beczułka") jest wrażliwy na zmiany napięcia, wibracje i może wpływać na sposób migania żarówek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:33, 17 Maj 2014    Temat postu:

Syzyfie, powiem tak ten kabel siwy, o ktorym dyskutowalismy wczesniej-po jego wypieciu ze stacyjki na 2 poz nie mam swiAtel to ja nwm jak to jest z tym czerwonym na bezpieczniku bo brazowy to zaplon w stacyjce jest wpiety.
A jaki polecasz inny lepszy 2 pinowy - nie mam kontrolki kierunkow przerywacz do kierunkowskazow?


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Sob 21:34, 17 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:17, 17 Maj 2014    Temat postu:

Nie wiem, jak tam jest z tymi kablami - musiałbyś prześledzić skąd i dokąd biegną itd. w sensie od jakich odbiorników, cewek itd. Kolory kabli nic nie mówią. bo masz nietypowe.
Przerywacz najlepiej kupić elektroniczny w sklepie motoryzacyjnym, np. od Malucha (na żarówki 2x21W/12V). Wpinasz go w miejsce obecnego 2-pinowego, tylko trzeci kabelek podłączasz do masy i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:11, 19 Maj 2014    Temat postu:

Syzyf napisał:

Przerywacz najlepiej kupić elektroniczny w sklepie motoryzacyjnym, np. od Malucha (na żarówki 2x21W/12V). Wpinasz go w miejsce obecnego 2-pinowego, tylko trzeci kabelek podłączasz do masy i tyle.


Byłem po sklepach i po złomach i nie mają wgl.
Patrzyłem po internetach ;p jest ich troche, Jak byś mi mógł Syzyfie podac konkretny link do zamówienia go to było by fajnie
Taki, tani z 4 pinami tylko nwm czy to nie mechaniczny albo bimetaliczny a polecasz ten elektroniczny ;/ ?
http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-4piny-2x21w-moto-12v-i4223696861.html
Ps. Mile widziane opisanie pinów w nim Happy


Ostatnio zmieniony przez Diesel_1.5_DCI dnia Pon 15:15, 19 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:20, 19 Maj 2014    Temat postu:

Ten z linku jest elektroniczny i powinien być OK - mam u siebie bardzo podobny. Sądząc z rysunku na obudowie podłącza się go tak - zakładając, że wstawiasz go w miejsce dotychczasowego mechanicznego 2 pinowego (ma styki 49 i 49a):
- kabel ze styku 49 podłączasz na styk "+" nowego
- kabel ze styku 49a podłączasz na styk "C" nowego
- styk "-" podłączasz do masy
- styk "R" (pewnie kontrolka) nie podłączasz w ogóle

Być może będzie dołączona jakaś instrukcja, to wtedy lepiej do niej sięgnąć.

Czekając na przesyłkę Wink (1) zapoznaj się z tym tematem, w którym jest sporo informacji na temat sposobu podłączania takiego przerywacza: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 17:22, 19 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:48, 28 Maj 2014    Temat postu:

wlasnie rozpakowalem przerywacz, zamontowalem i jest duza roznica w pracy kieronkowskazow. Dzieki Syzyfie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diesel_1.5_DCI
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Parczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:15, 06 Cze 2014    Temat postu:

Jesli ktos ma problemy z podlaczeniem lub zastanawia sie nad awaryjnoscia takiego rozwiazania to prosze tu pisac jak cos. Ja polecam dziala pieknie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin