 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:55, 06 Mar 2013 Temat postu: ładowanie |
|
|
Witam. Mam simsona s51 elektronik 12v i mam pewien problem. Kupiłem aku kostkę prostowniczą i nie za bardzo wiem jak to podłączyć, dodam, że mam też EWR ale nie mam elby. czy da się z tego stworzyć jakieś ładowanie? Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł sporządzić jakiś mały schemacik. Z góry dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:03, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie chodzi o to, że w schemacie jest elba (której nie mam), a ja chcę wiedzieć czy da się zrobić układ ładowania z tych części które wymieniłem na początku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:14, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
EWR nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Jest to układ zapobiegający przepalaniu się żarówek.
Co to konkretnie jest " kostka prostownicza "? Chodzi Ci o mostek prostowniczy ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:06, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
jest to coś takiego: [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To co kupiłeś to inaczej mostek prostowniczy. Jest on jednym z niezbędnych elementów w układzie ładowania.
Napisz jeszcze czy masz cewkę ładowania w simsonie ? Jest to jedyna z cewek z której powinny wychodzić dwa przewody.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 17:39, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
mam taką cewkę i co dalej?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:55, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pustack napisał: | EWR nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Jest to układ zapobiegający przepalaniu się żarówek. |
Zapomniałeś, że w EWR zawiera dodatkowo mostek prostowniczy.
Jeśli nie masz ELBY i nie zamierzasz jej kupować, to proste ładowanie możesz zrobić wg oryginalnego schematu w ten sposób, że wyrzucasz z niego ELBĘ: trzeba tylko połączyć ze sobą kabelki, które do niej byłyby podłączone na stykach 59a (styk "+" mostka) i 49 (plus aku). Po prostu złączyć je ze sobą. W takim wypadku korzysta się z faktu, że ELBA podczas ładowania aku w żaden sposób nie wpływa na napięcie i prąd ładowania, jest niejako "przeźroczysta" dla prądu ładowania. Jej rola polega tylko na odłączeniu aku, gdy zostanie on naładowany. Jeśli zewrzesz styki 59a i 49, to takiego zabezpieczenia nie będzie. Co się wówczas stanie?
Jeśli masz zwykły akumulator, to zacznie on intensywnie gazować i będzie następowało obniżenie poziomu elektrolitu - trzeba wtedy częściej to kontrolować. Taka sytacja nie jest zbyt zdrowa na dłuższą metę, ale pytanie, czy taki stan nadmiernego naładowania będzie w ogóle występował. To zależy m. in. od tego, czy jeździsz na dłuższych trasach (aku się długo ładuje), czy może jeździsz po mieście i często używasz kierunkowskazów itd. Słowem: czy z aku jest pobierany prąd, czy nie. Zależy to również od wydajności cewki ładowania, jak mocno będzie ładowała.
Warto by po dłuższej jeździe zmierzyć napięcie na aku przy pracującym silniku, na średnich obrotach: napięcie nie powinno wzrastać powyżej ok. 15V.
Gdyby ładowanie było nadmierne, to można też dołożyć jakiś odbiornik, który będzie pobierał prąd z aku, np. podłączyć lampę tylną do aku (zamiast z cewki).
Pytanie też, czy będziesz podłączał EWR, jako ogranicznik napięcia żarówek oświetlenia. Jeśli tak, to możesz skorzystać z tego schematu i wykorzystać mostek prostowniczy, który w nim jest (styki:59a, 59b, 59ab, 31):
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie zamiast ELBY złącz styki 59a i 49 (oczywiście trzeba też założyć osobny przerywacz kierunków).
Jeśli nie podłączasz EWR, to wtedy użyj mostka, który kupiłeś: do styków ~~ (AC) podłącz 2 kable od cewki ładowania, styk "-" do masy, a styk "+" mostka do styku 49, gdzie miała być podłączona ELBA (plus aku).
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:27, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W takim razie sorki za wprowadzenie w błąd.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:29, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem tak jak powiedziałeś i przy sprawdzaniu ładowania miernikiem uniwersalnym trochę się zdziwiłem bo miernik raz pokazywał od 14 -15 V a czasami spadało nawet do 0,6. Dlaczego tak się dzieje? Czy to wina cewki czy może miernika? Dodam, że przy zgaszonym silniku pokazywało dobrze bez żadnych skoków.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:42, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na 99% będą to zakłócenia pracy miernika przez układ zapłonowy (może pomóc wymiana fajki na taką z rezystorem w środku).
Jeśli masz możiwość, to można skorzystać z miernika starego typu, analogowego, ze wskazówką - one są odporne na takie zakłócenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
518
Nowicjusz

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:39, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Niestety nie mam dostępu do takiego miernika. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie cewki bo gdy simek trochę pochodzi na średnich obrotach to ta kostka (mostek prostowniczy czy jakoś inaczej się to nazywa) robi się ciepła. Co to może znaczyć?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:11, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli robi się tylko ciepła to nic - może to być normalny objaw. Jeśli natomiast jest gorąca, albo wręcz parzy to należało by ją przykręcić do radiatora i sprawdzić połączenia elektryczne czy nie ma jakiegoś zwarcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|