|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:36, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Podejrzenie pada na akumulator (rozładowany). Zmierz na nim napięcie bez odbiorników a potem podłącz do niego żarówkę o mocy 21W i zrób drugi pomiar.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:00, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Podejrzenie pada na akumulator (rozładowany). Zmierz na nim napięcie bez odbiorników a potem podłącz do niego żarówkę o mocy 21W i zrób drugi pomiar. |
Do miernika mam dopiero dostęp w czwartek. Pozycyjne świecą moim zdaniem mocno.
Akumulator był napewno naładowany, gdy go kupowałem.
Czyli to oznacza że nie ma ładowania?
Jak podłącze żarówkę z kierunka do akumulatora podczas gdy simek pracuje powinna sie świecić, a po przegazówce mocniej zaświecić?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:54, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pecik napisał: | Jak podłącze żarówkę z kierunku do akumulatora podczas gdy simek pracuje powinna sie świecić, a po przegazówce mocniej zaświecić? |
Powinna zaświecić mocniej, co będzie świadczyło o tym, że aku jest ładowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidek199710
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Węgorzyno , Zach-Pom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:56, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jak bys nbie mial ladowania to by ci klakson nie dzialal
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:21, 21 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
dawidek199710 napisał: | jak bys nbie mial ladowania to by ci klakson nie dzialal |
Ładowanie sprawdze jutro na żarówe.
Podłączałem nowe SEGU i to samo.
Dzisiaj sie przejechałem simem Na początu działały ok. a poźniej znowu pach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:33, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Pecik napisał: | Jak podłącze żarówkę z kierunku do akumulatora podczas gdy simek pracuje powinna sie świecić, a po przegazówce mocniej zaświecić? |
Powinna zaświecić mocniej, co będzie świadczyło o tym, że aku jest ładowany. |
I niestety nie zaświeciała się mocniej. (" border="0" />
Czyli cewka ładowania do wymiany?
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Pią 18:34, 26 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:10, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Kupować można, gdy zna się przyczynę usterki.
Sprawdź cewkę: podłącz żarówkę 21W/12V pomiędzy 2 kable z silnika, które dochodzą do mostka prostowniczego (czerwono-żółty i czerwono-szary). Świeci po odpleniu silnika?
Potem podłącz żarówkę między masę a kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY.
Powinna świecić i jasność ma wzrastać przy większych obrotach.
Jeśli tak będzie, to omiń na chwilę ELBĘ (SEGU) tzn. odłącz od niej kable od jej styków 59 i 49. Potem połącz te kable razem (aku ma być chroniony bezpiecznikiem, sprawdź, czy masz), podłącz żarówkę do aku (jak wcześniej) i sprawdź, czy będzie jaśniej swiecić przy wysokich obrotach.
Napisz, jak wypadły te próby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:16, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
1) "podłącz żarówkę 21W/12V pomiędzy 2 kable z silnika, które dochodzą do mostka prostowniczego (czerwono-żółty i czerwono-szary). Świeci po odpleniu silnika?"
Odrazu świeciła mocno, a po przegazówce jeszcze mocniej, aż oślepiała.
2)"Potem podłącz żarówkę między masę a kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY"
NIE świeciła w ogóle (" border="0" /> . Styk 59 ELBY- 2kabelki, jeden z mostka a drugi od stacyjki
I co Syzyf z tymi fantami?
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Nie 16:30, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pecik napisał: | 1) "podłącz żarówkę 21W/12V pomiędzy 2 kable z silnika, które dochodzą do mostka prostowniczego (czerwono-żółty i czerwono-szary). Świeci po odpleniu silnika?"
Odrazu świeciła mocno, a po przegazówce jeszcze mocniej, aż oślepiała.
|
W takim razie cewka jest OK.
Pecik napisał: | 2)"Potem podłącz żarówkę między masę a kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY"
NIE świeciła w ogóle (" border="0" /> . Styk 59 ELBY- 2kabelki, jeden z mostka a drugi od stacyjki
|
Chyba źle podłączyłeś żarówkę, bo jeden styk miał być podłączony od kabla przychodzącego na styk 59 ELBY (tu jest OK), natomiast drugi miał być podłączony do masy - podłączyłeś "od stacyjki"; nie wiem co to znaczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:14, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Pecik napisał: | 1) "podłącz żarówkę 21W/12V pomiędzy 2 kable z silnika, które dochodzą do mostka prostowniczego (czerwono-żółty i czerwono-szary). Świeci po odpleniu silnika?"
Odrazu świeciła mocno, a po przegazówce jeszcze mocniej, aż oślepiała.
|
W takim razie cewka jest OK.
Pecik napisał: | 2)"Potem podłącz żarówkę między masę a kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY"
NIE świeciła w ogóle (" border="0" /> . Styk 59 ELBY- 2kabelki, jeden z mostka a drugi od stacyjki
|
Chyba źle podłączyłeś żarówkę, bo jeden styk miał być podłączony od kabla przychodzącego na styk 59 ELBY (tu jest OK), natomiast drugi miał być podłączony do masy - podłączyłeś "od stacyjki"; nie wiem co to znaczy. |
Troche nie zrozumiale napisałem.
Ta wsówka co idzie do styku 59 ELBY ma w sobie 2 kabelki: od mostka i od stacyjki.
Żarówkę podłączyłem tak jak pisałeś: 59 od elby i pod mase
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Nie 19:16, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:41, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pecik napisał: | 59 od elby i pod mase |
To nadal nie jest precyzyjne określenie - powinno być, jak napisałem "pod kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY".
Ale zakładając, że podłączyłeś dobrze, brak świecenia żarówki oznacza, że na wyjściu mostka (plusie) nie ma napięcia.
Przyczyny mogą być takie:
1. Źle podłączony mostek - porównaj ze schematem
2. Uszkodzony mostek - można go sprawdzić miernikiem. W kilku tematach było opisane, jak.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:08, 28 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Syzyf napisał: | Pecik napisał: | 59 od elby i pod mase |
To nadal nie jest precyzyjne określenie - powinno być, jak napisałem "pod kabel dochodzący z mostka na styk 59 ELBY".
Ale zakładając, że podłączyłeś dobrze, brak świecenia żarówki oznacza, że na wyjściu mostka (plusie) nie ma napięcia.
Przyczyny mogą być takie:
1. Źle podłączony mostek - porównaj ze schematem
2. Uszkodzony mostek - można go sprawdzić miernikiem. W kilku tematach było opisane, jak. |
Jak narazie WIELKIE DZIĘKI Ci brardzo Syzyf.
Jutro sprawdze podłączenie mostka wg schematu i postaram sie napisać
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Nie 20:09, 28 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pecik
Nowicjusz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:28, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Witam,
sory za post pod postem(odświeżenie tematu)
Aktualnie podłączenie mostka prostowniczego:
AC- kabel od cewki, +- kabel od cewki
wytyk pod AC(nie jest oznaczony) - pod mase,
wtyk pod + -do SEGU
Jeśli dobrze czytam schemat to powinno być:
+ kabelek od segu.
AC- kabelek od cewki
wtyk pod AC - od cewki
a ten pod + - pod mase
Czy dobrze to wszysto kapuje?
Ostatnio zmieniony przez Pecik dnia Śro 19:28, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:32, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Powinno być tak:
- 2 kable od cewki ładowania 12V pod 2 styki AC mostka (kolejność dowolna)
- styk "minus" mostka na masę
- styk "plus" mostka do styku 59 ELBY/SEGU
Mostek ma 4 styki i są one rozmieszczone, jak na rysunku (widok z góry, przy obudowie kwadratowej mostka ze stykami na konektory/wsuwki):
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|