Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kierunek uzwojenia cewki (PILNE)

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:58, 03 Cze 2010    Temat postu: Kierunek uzwojenia cewki (PILNE)

Witam
Mam simsona S51 1982 zapłon platynki.
Mianowicie problem pojawił się pewnego dnia a raczej wieczora gdy wracałem do domu i przy zjeżdżaniu z ulicy pod garaż koło wpadło mi w dołek i zgineły światła stop był i tylna pozycja również.
Następnego dnia zdjołem bak i szukałem przyczyny w kablach i żarówkach wszystko było dobrze podłączone ale świateł nie było.
Po wyczerpaniu wszystkich pomysłów rozebrałem zapłon i zobaczyłem że cewka od przednich świateł jest przypalona więc ją zdemontowałem i po sprawdzeniu piernikiem czy jet przepływ i go nie było postanowiłem z tata rozwinąć cewkę i nawinąć ją od nowa tyle ze innym drutem o tej samej średnicy i długości zrobiłem to z cewką zapłonową i działa.
Tu pojawia się moje pytanie iż ta cewka jest cewką dwu zwojową tzn. Jest jeden zwój i on się kończy i wychodzi drut i jest następny zwuj i chodzi mi o to że nie spojrzałem czy te zwoje sa w tym samym kierunku czy w odwrotnym i po założeniu cewki na jednym kablu jest prąd zaś na drugim go nie ma i czy po przez pomylenie uzwojeni (złe kierunki) może tak się dziac jeżeli ktoś miał już taki przypadek prosił bym o odpowiedz a najbardziej zależało by mi gdyby ktoś z forumowiczów miał starą cewke i była by ona nie sprawna i czy by mógł ją rozwiną i napisać w którą stronę jest które uzwojenie.Z góry dziękuje.

TAG-SYZ ELEK-CEWK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:06, 04 Cze 2010    Temat postu:

Ja tą cewkę kiedyś rozwijałem robiąc sobie przy okazji kilka zdjęć "na pamiątkę" i po ich przeglądnięciu zwoje są na 99% nawinięte w jedną stronę. Czyli po punkcie łączenia drut nadał był nawinięty tak samo, jako kontynuacja.
Tylko jedna rzecz: napisałeś, że jest to cewka od świateł (których?). Cewka z 2 odczepami jest od ładowania i światła "stop" (żarówka przednia ma osobną cewkę).
Powinna mieć też jeden odczep (ten z początku jej nawijania na rdzeń) przylutowany do korpusu (masy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:03, 04 Cze 2010    Temat postu:

Napisz jeszcze na ile wolt masz instalacje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:10, 04 Cze 2010    Temat postu:

Ta cewka jest to cewka od świateł przednich a instalacja jest na 6V tak ma ona odczep do masy na samym początku.

Jeszcze mam takie pytanie czy kierunek nawijania tzn. czy w prawo czy w lewo ma znaczenie??


Ostatnio zmieniony przez moon dnia Pią 10:13, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:54, 04 Cze 2010    Temat postu:

Jeśli to jest na 6V i cewka ma początkowy odczep na masie a potem jeszcze 2 końcowki, to na pewno jest to cewka ładowania/stopu a nie świateł przednich.
Sam kierunek nawinięcia w tym wypadku nie ma znaczenia.
Natomiast zastanowiłem się, co by było, gdyby nawinąć cewkę pierwszą partią zwojów w jedną stronę, a drugą w odwrotną.
Wyszło mi tak, że napięcie (względem masy) na pierwszym uzwojeniu by było natomiast na drugim nie (o ile liczby zwojów są takie same w obu partiach). Wynika to z tego, że są to jakby 2 cewki połączone szeregowo. Przy przeciwnym nawinięciu zwroty/polaryzacje indukowanego napięcia mają w stosunku do siebie przeciwne kierunki. Upraszczając: na jednej cewce jest +6V a na drugiej -6V. Przy połączeniu szeregowymte napięcia się dodają i powstaje 0V.
Natomiast gdyby zmierzyć napięcie między odczepem 1 i 2, to tutaj także napięcie będzie ok. 6V, podobnie jak między 1 a masą. Wtedy bowiem mierzymy napięcie na pojedyńczej cewce, na jednej z tych dwóch połączonych szeregowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:05, 04 Cze 2010    Temat postu:

Hym muszę popatrzeć na schemacie i dam dokładną odpowiedz. niestety pojawił mi się taki problem iż. nie mogłem znaleźć styku na którym było by przejście więc zlutowałem kable na którym był prąd przeznaczony na światła z kablem który szedł na światła i wszystko świeciło ładnie nawet na niskich obrotach. Więc problem uznałem za rozwiązany i posprzątałem sima zostawił wieczorem chciałem się przejechać wytestować światła i przejechał 1km i pozycje z tyłu mi znikły po ustawieniu odpowiednio kluczyka zajarzały się one ale były tak słabe że prawie nie widoczne tak działo się z przodem i tyłem, przekręciłem kluczyk aby mieć aby przód dobry i wróciłem do domu. I teraz jest tak że jak kluczyk jest w pozycji gdzie wcześniej było dobrze to pali się aby przednia żarówka, zaś gdy przekręcę kluczyk w inne miejsce to przód i tył się dosłownie zajarza a w innym miejscu jest aby pozycja z przodu. Jeżeli macie jakieś pomysły gdzie się robi zwarcie lub co kolwiek innego to piszcie z góry dziękuje.Pozdrawiam

PS.SYZYF- Podziwiam Cię pod względem twej wiedzy na temat elektryki dla mnie to jest czarna magia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:30, 04 Cze 2010    Temat postu:

To twój podziw zmaleje, bo ja nic z tego nie rozumiem Wink (1)
"Po ustawieniu odpowiednio kluczyka", "przekręciłem kluczyk aby mieć aby przód dobry", "jak kluczyk jest w pozycji gdzie wcześniej było dobrze", to niestety nic nie mówi. Musisz się wyrażać bardziej precyzyjnie. Stacyjka ma 4 pozycje: 0, 1, 2, 3. Kluczyk przekręcony całkiem w lewo to pozycja 0, czyli wszystko wyłączone. Obracając kluczyk zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo) zwiększasz numer pozycji. Musisz więc napisać: na pozycji 1 świeci się to i to, na pozycji 2 tamto i owamto itd.
Coś masz źle podłączone ale to i tak sprowadzi się do sprawdzenia połączeń z odpowiednim schematem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:41, 04 Cze 2010    Temat postu:

Trochę niezrozumiale to wszystko napisałem za co przepraszam i jutro z rana się za to wezmę i napiszę dokładnie w których pozycjach co się dzieje.Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moon
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Poniatowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:44, 05 Cze 2010    Temat postu:

Problem rozwiązany.Okazało się że masa która jest przylutowywana do korpusu ceki nie łączyła ale wziołem lutownice i ją przylutowałem i gra muzyka;)

Dziękuje Ci za odpowiedzi.Pozdrawiam.

W takim razie zamykam. Syzyf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin