Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak podłączyć stacyjkę w S-51?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:40, 24 Kwi 2010    Temat postu:

To teraz pytanie dlaczego...
Zmierz napięcie (stałe) na styku 59a ELBY. Jeśli tam, na wyższych obrotach, będzie powyżej 14V to coś z ELBĄ będzie nie tak.
Jak tam napięcia nie będzie to zmierz (napięcie zmienne!) pomiędzy stykami 59a i 59b modułu EWR.
Jak tam (napięcie z cewki) będzie powyżej 12V, to coś nie tak z mostkiem w EWR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:24, 24 Kwi 2010    Temat postu:

No to tak:
Zmierzyłem prądem stałym jak mówiłeś pod stykiem 59a (+ na 59a ; - na masę do silnika), wyszło mi ponad 19V na wyższych obrotach, a ty pisałeś, że nie może być więcej niż 14V. ;(

EWR z kolei podpiąłem (+ 59a ; - 59b). Na mierniku miałem do prądu zmiennego dwie funkcje: V~ 200 i 500. Ustawiłem na ~200 i pokazały mi się 00.0. Po włączeniu silnika (na wyższych obrotach [nie widziałem czy na wyższych czy na niskich, bo mi nie napisałeś; pomiar był na wyskokich] ) miernik wskazywał ponad 30,0V~.
Nie wiem czy dobrze zmierzyłem z tą EWR, jednak do ELBY jestem w 100% pewny, że dobrze zrobiłem.
Widzisz już jakieś światełko w tunelu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:40, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Michas_S51 napisał:
Zmierzyłem prądem stałym pod stykiem 59a, wyszło mi ponad 19V na wyższych obrotach, a ty pisałeś, że nie może być więcej niż 14V. ;(

Dla ścisłości: to był pomiar napięcia a nie prądu.
Nie, nie.. napisałem, że jeśli tam będzie więcej niż 14V to coś z ELBĄ. Napięcie na tym styku powinno być większe od napięcia aku co najmniej o 1V. Tak więc napięcie wyższe jest OK. Przy tych pomiarach trudno mówić o jednej wartości napięcia, bo ono się zmienia w funkcji obrotów.
Trzeba to robiś co najmniej na średnich lub wyższych.
Pomiary na EWR jak najbardziej są w porządku

Skoro przed ELBĄ (styk 59a) jest napięcie ok. 19V a na akumulatorze nie wzrasta, to są tylko 2 przyczyny:
- brak połączenia między stykiem 49 ELBY a plusem akumulatora
- uszkodzona ELBA

Jeśli połączenie jest OK, to zostaje uszkodzenie ELBY. Kierunki działają?
W tym przypadku możesz ją rozkręcić i zobaczyć, czy coś na płytce nosi ślady spalenia itp. Jeśli tak będzie, to można spróbować ją naprawić, ale musiałbyś wstawić wyraźne fotki obu stron płytki.

Edit: nie jeszcze zapomniłem o jednym ale to za chwilę...
Ta pierwsza przyczyna, czyli brak połączenia między stykiem 49 ELBY a plusem akumulatora. Musiałbyś to przejście dokładnie sprawdzić, bo ono idzie przez stacyjkę (przez styki 15 i 30) i może jeszcze jest tam po drodze bezpiecznik. Może po prostu on się spalił.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Sob 19:55, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:57, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Kierunki działają bez zarzutów. Dzisiaj z ciekawości rozkręciłem ELBE i za bardzo nie widziałem jak z jednej i drugiej strony, aby było coś spalone, zaśniedziałe itp.
Twoim tokiem myślenia i według tego zdjęcia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a18c07873c243a94.html mam to sprawdzić??
Uważasz, że ten cały układ EWR przy tych pomiarach?


EDIT: postaram się to sprawdzić, u mnie w simku nie ma bezpiecznika.


Ostatnio zmieniony przez Michas_S51 dnia Sob 19:59, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:05, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Układ EWR ma w sobie 2 niezależne układy: mostek prostowniczy i układ zapobiegający paleniu się żarówek. Sprawdziłeś mostek i jest OK. Ta druga część nie ma wpływu na ładowanie aku.

Jeśli chodzi o rysunek, to tak: to połączenie, ale także część dalsza. Ze styku 58 czarny kabel idzie na styk 15/51 stacyjki. Potem przez nią (w pozycji 1 i 2) przechodzi na styk 30 i (może przez biezpiecznik) na plus aku. To całe przejście musiałbyś sprawdzić, bo jeśli gdzieś coś nie styka, to ładowania nie będzie, choć kierunki mogą działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:13, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Postaram się za chwilę iść to z ojcem sprawdzić.
Jeśli okaże się, że połączenie jest to co dalej?
Mam jeszcze jedną koncepcję, a mianowicie:
Mogę sprawdzić przejście kabli, jak przyłożę z miernika (+ czy - to jest obejetnie) do styku 49 a drugi kabel miernika do styku 30 (tam gdzie jest od aku + włożony) jak mi "zapiszczy" miernik to znaczy że przejście jest. Mam tylko pytanie: Muszę to zrobić przy włączonym silniku czy nie?



EDIT: Byłem sprawdziłem i przejście jest między 49 a 30 w stacyjce.
Jeszcze jakieś pomysły masz?>?


Ostatnio zmieniony przez Michas_S51 dnia Sob 20:39, 24 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:47, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Przy wyłączonym silniku.
Miernik zapiszczy, jeśli stacyjka będzie w poz. 2 bo żarówka oświetlenia licznika zrobi przejście do masy.

W sumie, to możesz wykorzystać napięcie z aku. Czyli stacyjka w pozycję 1 albo 2 (silnik wyłączony). Potem mierzysz napięcie (stałe, względem masy) na styku 49 ELBY. Powinno być takie samo jak na aku.
Jeśli tak będzie, to przejście między stykiem 49 ELBY i plusem aku jest OK.
Jeśli go nie ma, to idziesz dalej: styk 58 stacyjki, potem 15/51, potem 30 - wszędzie powinno być napięcie takie, jak na aku. Jeśli nie, to w tym miejscu będzie przerwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:11, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Byłem jeszcze raz w garażu i sprawdziłem takie coś. U mnie na 1 pozycji w stacyjce jak pisałem w pierwszym poście jest cała elektryka włączona, kierunki, klakson itp.

Ustawiłem miernik na 20V prądu stałego i na wyłączonym silniku podpiąłem pod styk + do 30 - do 49 i mi pokazało 0.00. To mnie zastanowiło. Na 2 pozycji tam gdzie maja być światła (których u mnie nie ma bo są na pozycji 1) miernik pokazał 12,35V. Wszystko to mierzyłem na wyłączonym silniku, po uruchomieniu silnika na pozycji 1 w stacyjce nic się nie zmieniło 0,00V, jedną pozycję w czyli 2 miernik pokazał 11,80 ileś V, gdy dodałem gazu napięcie wzrosło do 12V nawet więcej.
Masz teraz jakiś pomysł??? Dodam, że wcześniej na pozycji 1 była cała elektryka i te nieszczęsne ładowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:22, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Na styku 49 ELBY (silnik zgaszony) powinno być napięcie w obu pozycjach stacyjki (1 i 2).
Jeśli masz tylko w poz. 2 to albo coś nie kontaktuje w stacyjce albo masz coś źle podłączone. Jednak wcześniej pisałeś, że ładowanie zniknęło nagle, niczego nie odłączałeś itp. a przedtem było OK.

Aby napięcie z aku pojawiło się na 49 ELBY w obu pozycjach stacyjki, musi się ono pojawiać na styku 15/51. Sprawdź na tym styku w obu pozycjach stacyjki - powinno być napięcie z aku w pozycjach 1 i 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:32, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Reasumując, na pozycji 1 nie ma przejścia napięcia miedzy 49 a 30 (czy włączony czy niewłączony silnik), na pozycji 2 jest. Tylko jak przyłożę później miernik do + i - aku na pozycji 2 ładowania też nie ma. A między stykiem 49 a 30 w stacyjce napięcie jest i przy dodaniu gazu się zwiększa.
Najlepiej będzie jak wezmę dobrą ELBE od kumpla i sprawdzę czy jest ładowanie na niej.
Jak nie będzie trzeba myśleć na tym połączeniu między 49 a 30 na pozycji 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:43, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Czyli w pozycji 2 stacyjki:
Michas_S51 napisał:
między stykiem 49 a 30 w stacyjce napięcie jest i przy dodaniu gazu się zwiększa.

Zatem zwiększa się i na 49 i na 30 stacyjki. Ale skoro tak, to powinno zwiększać się też na plusie aku, bo przecież on jest podłączony właśnie do styku 30.

Sprawdź co tam się dzieje na styku 15/51, jak pisałem wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:56, 24 Kwi 2010    Temat postu:

OK, sprawdzę.
Wielkie dzięki Syzyf :look. W poniedziałek się odezwę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:36, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,
Po przemyśleniach w związku z tą moją stacyjka doszedłem do wniosku, że u mnie do styku 15/51 nic nie jest podłączone i wcześniej jak go kupiłem też nie było.
Syzyf, wcześniej ładowanie było więc to co napisałem wyżej chyba nie jest tego przyczyną??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:16, 25 Kwi 2010    Temat postu:

Oczywicie brak podłączenia na 15/51 nie musi oznaczać, że wcześniej nie było ładowania.
Oznacza to natomiast, że nie masz instalacji podłączonej zgodnie ze schematem. Masz też odpowiedź na pytanie dlaczego ładowanie jest tylko w jednej pozycji stacyjki, choć nie do końca.
Jednego tylko nadal nie rozumiem: skoro plus aku masz podłączony do styku 30 stacyjki i jedynym stykiem, który z nim się łączy "po drugiej stronie" jest 15/51 to skąd się bierze napięcie na ELBIE na 49?
W każdym razie, ja po prostu narysowałbym sobie na kartce kawałek schematu odpowiedzialny za ładowanie, patrząc na rzeczywiste połączenia na stacyjce, kolory kabli. Bez tego będzie trudno coś zrobić. Zajmie to góra pół godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michas_S51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:33, 25 Kwi 2010    Temat postu:

U mnie do styku 58 w stacyjce przychodzi 49 z ELBY, kolejnym kablem jest klakson (bo sprawdziłem) a do klaksonu jest dołączony czarny kabel który biegnie POD trój A NIE DO TRÓJA ( z tego obrazka to wywnioskowałem http://obrazki.elektroda.net/37_1257072748.jpg) że jest to styk 59 w stacyjce.
Oprócz tego mostka w stacyjce innego nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin