Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak podłączyć mostek w simsonie S51 przy 6V?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisek8585
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:41, 20 Maj 2010    Temat postu: Jak podłączyć mostek w simsonie S51 przy 6V?

Witam posiadam simsona s51 z 1983r. platynkowy, 6V. Nie ma już w nim oryginalnego układu ładowania lecz kupiony w elektronicznym mostek prostowniczy na 4 wtyki. Moje pytanie brzmi: jak go podłączyć aby wszystko działało (ładowanie+stop)??? Czy moja propozycja bedzie prawidłowa: czerwono-żółty na wtyk "napiecie zmienne" do mostka, szaro czerwony na potrojny wtyk na stacyjce i na druga koncowke "napiecie zmienne" do mostka oraz na wtyk 59b do stacyjki. Następnie z "+" mostka na aku i z "-" mostka na minus aku??

TAG-SYZ ELEK-LADO6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:51, 21 Maj 2010    Temat postu:

To nie będzie działało, bo do mostka jest potrzebna cewka , która nie ma jednego odczepu podłączonego do masy (bezmasowa). Nie kupisz takiej cewki na 6V.
Mógłbyś spróbować odlutować drut, który jest podłączony do rdzenia cewki, zaizolować go i przylutować do niego kabel. Nie wiem, czy to się uda ale jeśli tak, to będzie jeden kabel do doprowadzenia do mostka. Drugi trzeba wziąć z jednego z dwóch odczepów (punktów lutowniczych) na cewce.
Ponieważ na samym mostku jest spadek napięcia rzędu 1,5-2V więc do ładowania aku jest potrzebne wyższe napięcie z cewki - zatem musiałbyś raczej podłączyć się do tego odczepu, który ma większą liczbę zwojów (drugi odczep zostawić nie podłączony).
Te dwa punkty trzeba podłączyć na wejście mostka oznaczone jako AC albo "~~". Minus mostka na masę a plus do aku. Oczywiście wtedy światło "stop" musi być z aku.
Niestety może się okazać, że napięcie będzie za duże - wtedy potrzebny by był jakiś układ regulujący napięcie. Albo spróbować z drugiego odczepu, choć wtedy napięcie może być za niskie.

Ewentualnie możesz przewinąć cewkę drutem emaliowanym 0,8 mm (można kupić na Allegro - szukaj "drut emaliowany"). Jak to zrobić:KLIK. Niekoniecznie trzeba robić taki przyrząd, można nawinąć ręcznie. Oryginalnie odczep ładowania ma 65 zwojów. Aby pokryć straty napięcia na mostku, trzeba by nawinąć trochę więcej zwojów - ok. 100.
Także w tym przypadku przydałby się jakiś układ zabezpieczający aku przed nadmiernym ładowaniem.
Ogólnie nie jest to więc sprawa taka prosta - trzeba mieć miernik, dużo chęci Wink (1) i trochę poeksperymentować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisek8585
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 10:37, 21 Maj 2010    Temat postu:

Trochę to zawiłe jak dla mnie:) Poza tym nie chciałbym ingerować w zapłon. Zatem co dokupić zamiast mostka aby najprościej zrobić żebym miał stop jak w oryginale i ładowanie. Jedna dioda prostownicza??? A tak poza tym to co się stanie gdybym podłączył do tego mostka tylko czerwono zólty na AC i z plusa na aku a szaro czerwony tylko wziął na stop??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:22, 21 Maj 2010    Temat postu:

Tak możesz zrobić - będzie to tak jak jest oryginalnie (prostowanie jednopołówkowe). Możesz wykorzystać mostek, jak napisałeś czyli użyjesz niego tylko jedną diodę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:18, 21 Maj 2010    Temat postu:

Ja zawsze robilem tak, ze cewka bezmasowa, do niej 2 przewody. Syzyf, co mowisz, ze nie ma takiej cewki na 6V, skoro takie zaplony wychodzily oryginalnie?

Z zaplonu wychodza 4 przewody. Brazowo-bialy - zaplon, tego nie ruszamy. Czerwono-bialy - swiatlo przednie i tylne pozycyjne, rowniez nie ruszamy. Czerwono-zolty oraz czerwono-szary pochodza z 2 biegunow jednej cewki. Czerwono-zolty podlaczany byl do ladowania, natomiast czerwono-szary byl masowany, oraz rozmasowywany w przypadku nacisniecia stop, stad bralo wtedy prad na zasilenie zarowki. Moja porada jest taka, podlacz stop pod akumulator, natomaist czerwono-zolty i czerwono-szary do wtykow ~~ na mostku graetza. + przez bezpiecznik do aku, minus do masy. Nie musisz tego puszczac przez stacyjke, bo mostek graetza nie puszcza pradu do tylu, wiec zwarcia na aku nie bedzie, a na zgaszonym motorze cewka nie dziala, wiec rowniez nie bedzie niczego pobierac.

PS. Nie doczytalem, ze chcesz miec stop z cewki. W takim przypadku ladowanie moglbys rozwiazac za pomoca zwyklej diody prostowniczej, lub wykorzystujac tylko jedna diode w mostku graetza. Wtedy przewod czerwono-szary zostaje bez zmian, natomiast czerwono-zolty, poprzez diode prostownicza do aku. Jezeli bardzo chcesz, mozesz go puscic przez stacyjke.


Ostatnio zmieniony przez Antonio dnia Pią 14:21, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:45, 21 Maj 2010    Temat postu:

Antonio napisał:
Syzyf, co mowisz, ze nie ma takiej cewki na 6V, skoro takie zaplony wychodzily oryginalnie?

Nie znam schematu instalacji na 6V, w którym oryginalnie była stosowana cewka bezmasowa. Podasz jakiś przykład?

Antonio napisał:
podlacz (...) czerwono-zolty i czerwono-szary do wtykow ~~ na mostku graetza. + przez bezpiecznik do aku, minus do masy.

Moim zdaniem to nie będzie działać właśnie z tego powodu, że cewka ładowania z 2 odczepami przy 6V jest masowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisek8585
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:37, 21 Maj 2010    Temat postu:

Podłączyłem czerwono zolty na AC mostka i z + na aku a minus na mase. Szaro czerowny do potrójnego styku stacyjki czyli na stop. Jak odpale i sprawdzę to dam znać czy działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:52, 22 Maj 2010    Temat postu:

lisek8585 napisał:
Podłączyłem czerwono zolty na AC mostka i z + na aku a minus na mase.

Skąd ten pomysł z minusem mostka na masie? Kilka postów wcześniej tego nie pisałeś.
Nie możesz podłączyć minusa mostka do masy, bo spalisz co najmniej diodę w nim, cały mostek a jak dobrze pójdzie, to także cewkę.
Minus mostka ma zostać nie podłączony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lisek8585
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:59, 22 Maj 2010    Temat postu:

Nie zdążyłem odpalić więc nic sie nie stało. Poprawię to tak jak mówisz i dam znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin