Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iskra znikneła na postoju w garażu S51 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur644
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:50, 19 Lut 2010    Temat postu: Iskra znikneła na postoju w garażu S51 12v

Hej jakieś dwa tygodnie temu przepaliłem swojego sima. Wszystko było OK. Normalnie wyłączyłem i poszedłem do domu. Przychodzę dzisiaj i zonk- nie można zapalić. Po odkręceniu świecy patrzę a tam zero iskry. Mam S51 electronik 12V. Co się mogło na postoju zepsuć?? Proszę o porady.

TAG-SYZ ELEK-ELEK
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pią 19:12, 19 Lut 2010    Temat postu:

Próbowałeś na innej świecy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymusnik
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Humniska

PostWysłany: Pią 19:41, 19 Lut 2010    Temat postu:

jak nie swieca to nie wiem moze gdzies ktorys kabel sie poluzowal posprawdzaj jak nie zadziala pisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur644
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:34, 19 Lut 2010    Temat postu:

Świece próbowałem (3 sztuki), na żadnej, ani iskierki. To co jest z akumulatora, to działa, czyli kabelki przy stacyjce raczej odpadają- może cewka pod bakiem? Dopiero w niedziele będę miał czas tam luknąć. Jak coś znajdę to napisze, jak nie to też. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:25, 19 Lut 2010    Temat postu:

1. Cewka butelkowa
2. Moduł zapłonowy
3. Impulsator Wide grin
4. Cewka zapłonowa
5. Przebicie gdzieś.
Do wyboru do koloru..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur644
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:46, 21 Lut 2010    Temat postu:

No i sprawdziłem- na razie bez miernika. Stacyjka raczej OK, bo odłączyłem przewód numer 2 od modułu i nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że do modułu, a co za tym idzie do cewki butelkowej nie dochodzi żadne napięcie. Wziąłem wtyk od modułu numer 15 na masę nie ma żadnego iskrzenia. Na cewce butelkowej zero iskrzenia, zero nawet mrowienia. Chyba coś się skopało pod magnetem. Poradźcie coś. Gdzie za pomocą miernika dokonać pomiarów i jakie mniej więcej powinny być wartości, aby posprawdzać i dojść do prawdziwego źródła problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:35, 21 Lut 2010    Temat postu:

Zmierz opór jaki daje impulsator. Ja miałem dokładnie to samo i to całkiem nie dawno i musiałem zmienić impulsator. Opór u mnie na impulsatorze wynosił 17,7 Oma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur644
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:48, 22 Lut 2010    Temat postu:

Jak go zmierzyć i w jakich punktach?? Jakie mają być ustawienia miernika, jakie powinny być normalne wartości??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:18, 22 Lut 2010    Temat postu:

Według instrukcji rezystancja cewki czujnika powinna wynosić 24..30 omów. Możesz to zmierzyć omomierzem na zakresie do 200 omów. Trzeba odłączyć od styku 3 modułu kabelek i miernik podłączyć między masę motoru i ten kabelek. Oczywiście przy wyłączonym silniku.
Tak sądzę na podstawie schematu.
Czy taki moduł jest rozbieralny, tzn można dotrzeć do samej płytki z elementami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:35, 22 Lut 2010    Temat postu:

Ja mam w moduł zalany specjalną masa, takie jak są na allegro te wzmacniane i nie da się dotrzeć do samej płytki.
Syzyf a jesli ja mam opór 17 Omów to jest zle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:52, 22 Lut 2010    Temat postu:

Trochę trudno mi odpowiedzieć, czy 17 omów to źle, bo ja nie mam elektronika i bazuję tylko na schematach. To zależy jak tą rezystancję mierzyłeś, bo na samym schemacie modułu zapłonowego (tego co w środku) jest tam dzielnik napięciowy 2x82 omy i potencjometr 100 omów. Jeśli mierzyłeś rezystancję cewki/czujnika bez odłączania styku nr 3 modułu, to rezystancja będzie mniejsza z powodu bocznikowania (puszczania prądu bokiem Wink (1) ) przez te elementy.
O ile oczywiście wartość 24..30 omy jest poprawna, bo w instrukcji jest to napisane trochę pokracznie.

Mogę też podać sposób sprawdzenia, czy tyrystor w środku modułu nie jest uszkodzony (bez rozbierania Wink (1) ). Też taki trochę teoretyczny, bo nie mam samego modułu, ale sprawdzałem na tyrystorze jaki jest w środku (BT151) i chyba można to tak zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artur644
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:48, 27 Lut 2010    Temat postu:

Problem rozwiązany. Powodem zaniku iskry było przebicie na jednym z kabli przy impulsatorze. Dzięki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin