 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur644
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:50, 19 Lut 2010 Temat postu: Iskra znikneła na postoju w garażu S51 12v |
|
|
Hej jakieś dwa tygodnie temu przepaliłem swojego sima. Wszystko było OK. Normalnie wyłączyłem i poszedłem do domu. Przychodzę dzisiaj i zonk- nie można zapalić. Po odkręceniu świecy patrzę a tam zero iskry. Mam S51 electronik 12V. Co się mogło na postoju zepsuć?? Proszę o porady.
TAG-SYZ ELEK-ELEK
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
badyllek1993
Stały bywalec

Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Polska, Dol., Twardogóra
|
Wysłany: Pią 19:12, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Próbowałeś na innej świecy?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymusnik
Bywalec

Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Humniska
|
Wysłany: Pią 19:41, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jak nie swieca to nie wiem moze gdzies ktorys kabel sie poluzowal posprawdzaj jak nie zadziala pisz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur644
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:34, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Świece próbowałem (3 sztuki), na żadnej, ani iskierki. To co jest z akumulatora, to działa, czyli kabelki przy stacyjce raczej odpadają- może cewka pod bakiem? Dopiero w niedziele będę miał czas tam luknąć. Jak coś znajdę to napisze, jak nie to też. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:25, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
1. Cewka butelkowa
2. Moduł zapłonowy
3. Impulsator
4. Cewka zapłonowa
5. Przebicie gdzieś.
Do wyboru do koloru..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur644
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:46, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No i sprawdziłem- na razie bez miernika. Stacyjka raczej OK, bo odłączyłem przewód numer 2 od modułu i nic się nie zmieniło. Wydaje mi się, że do modułu, a co za tym idzie do cewki butelkowej nie dochodzi żadne napięcie. Wziąłem wtyk od modułu numer 15 na masę nie ma żadnego iskrzenia. Na cewce butelkowej zero iskrzenia, zero nawet mrowienia. Chyba coś się skopało pod magnetem. Poradźcie coś. Gdzie za pomocą miernika dokonać pomiarów i jakie mniej więcej powinny być wartości, aby posprawdzać i dojść do prawdziwego źródła problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:35, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zmierz opór jaki daje impulsator. Ja miałem dokładnie to samo i to całkiem nie dawno i musiałem zmienić impulsator. Opór u mnie na impulsatorze wynosił 17,7 Oma
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur644
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:48, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jak go zmierzyć i w jakich punktach?? Jakie mają być ustawienia miernika, jakie powinny być normalne wartości??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:18, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Według instrukcji rezystancja cewki czujnika powinna wynosić 24..30 omów. Możesz to zmierzyć omomierzem na zakresie do 200 omów. Trzeba odłączyć od styku 3 modułu kabelek i miernik podłączyć między masę motoru i ten kabelek. Oczywiście przy wyłączonym silniku.
Tak sądzę na podstawie schematu.
Czy taki moduł jest rozbieralny, tzn można dotrzeć do samej płytki z elementami?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:35, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam w moduł zalany specjalną masa, takie jak są na allegro te wzmacniane i nie da się dotrzeć do samej płytki.
Syzyf a jesli ja mam opór 17 Omów to jest zle?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:52, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę trudno mi odpowiedzieć, czy 17 omów to źle, bo ja nie mam elektronika i bazuję tylko na schematach. To zależy jak tą rezystancję mierzyłeś, bo na samym schemacie modułu zapłonowego (tego co w środku) jest tam dzielnik napięciowy 2x82 omy i potencjometr 100 omów. Jeśli mierzyłeś rezystancję cewki/czujnika bez odłączania styku nr 3 modułu, to rezystancja będzie mniejsza z powodu bocznikowania (puszczania prądu bokiem ) przez te elementy.
O ile oczywiście wartość 24..30 omy jest poprawna, bo w instrukcji jest to napisane trochę pokracznie.
Mogę też podać sposób sprawdzenia, czy tyrystor w środku modułu nie jest uszkodzony (bez rozbierania ). Też taki trochę teoretyczny, bo nie mam samego modułu, ale sprawdzałem na tyrystorze jaki jest w środku (BT151) i chyba można to tak zrobić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artur644
Nowicjusz

Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:48, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Problem rozwiązany. Powodem zaniku iskry było przebicie na jednym z kabli przy impulsatorze. Dzięki!!!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|