Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Co potrzeba do zmiany z platyn na elektronika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:41, 27 Paź 2007    Temat postu: Co potrzeba do zmiany z platyn na elektronika?

Witam postanowiłem zmienić zapłon na elektroniczny proszę (najbardziej posiadaczy elektroników) co dokładnie potrzeba do tego zapłonu i w czym jest on lepszy od platynkowego

TAG-SYZ ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bolo-64
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:51, 27 Paź 2007    Temat postu:

Według mnie to electroniki są gorsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 2819
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:53, 27 Paź 2007    Temat postu:

Ja tez wole platynkowy tańsze części są.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Sob 16:59, 27 Paź 2007    Temat postu:

potrzeba magneto, stator z cewkami i moduł zapłonowy i cewke butelkowa 6V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:27, 27 Paź 2007    Temat postu:

ale czemu są gorsze? A wo ogóle mój platynkowy ostatnio bez przerwy się pierdoli cały czas się jestem niedorobiony i nie wiem już o co w nim chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wchilinski
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pogorzałki (podlaskie)

PostWysłany: Sob 19:06, 27 Paź 2007    Temat postu:

marcias napisał:
potrzeba magneto, stator z cewkami i moduł zapłonowy i cewke butelkowa 6V


Koniecznie cewki butelkowej nie trzeba... ja w swoim S53 nie mam butelkowej Happy pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:20, 27 Paź 2007    Temat postu:

a czym się rózni w ogóle magneto elektronika od platynkowca? na zdjęciach nie widziałem żadnej różnicy ale słyszałem tylko że te z elektronika ma nabiegunnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:28, 28 Paź 2007    Temat postu:

Dokladnie, bez tego nabiegunnika, nie bedzie impulsu. Oprocz tego magneto z platynkowca ma krzywke, a w elektorniku tego brak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:06, 28 Paź 2007    Temat postu:

o kur** to 2 stówki muszę na to szykować ale mój zapłon tak mnie wkurwia że i tak go wymienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pio666
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Pon 19:04, 29 Paź 2007    Temat postu:

Polecam zapłon elektroniczny sam niedawno zmieniłem na taki. Wystarczy kupić koło magnesowe, podstawę z czujnikiem impulsów i z cewką do zapłonu (jest specjalna nie będzie taka jak do platynek) i moduł zapłonu.
Iskrownik można kupić z wszystkimi cewkami wtedy jest cewka do świateł 12V 35V. Zapłon daje to że wkrótce zapomnisz że coś takiego posiadasz jest bezawaryjny, iskra jest taka sama cały czas chyba że świeca nawali. Ustawienie zapłonu polega na nakryciu rowku na silniku z rowkiem na iskrowniku (banalne). Ja jeżdżę już na nim rok i ani razu mnie nie zawiódł. Kupisz przykręcisz podłączysz kopniesz w kopnik i zapali za pierwszym. Polecam!!!!! :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamillo_93
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1615
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 21:53, 29 Paź 2007    Temat postu:

No to musiałeś kupić bezawaryjny zapłon, ja słyszałem, że niektóre zapłony elektroniki sie jebi* po paru km. Jak czasami pali modół to sie połapać nie można czemu pali ;/ Platynkowiec lepszy bo łatwy w naprawie a simson chodzi bez różnicy, a i jeszcze części są duuuuuużo tańsze do platynkowca ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Wto 23:56, 30 Paź 2007    Temat postu:

Jak dla mnie to ten i ten jest dorbry ;] tylko trzeba sie bardzo dobrze znać (oczywiście nie mówię o sobie) JA mam 2 simy jeden elektonik a drugi na platynkach i oby dwa smigają Wide grin ostatnio miałem problem z Elekktronikiem to chyba ty mi pomagałeś ;] ale troszke pomyśłałem samemu i wszystko gra i buczy. A co do kupna to musiasz kupić:

-Magneto (elektornik)
-Cewka Zapłonowa (elektonik)
-Cały ten kosz który trzyma cewki (elektonik) o ma dodatkowo jeszcze jedną taką ,,kostę" najczesciej czerwoną do której podłącza sie minus z modułu zapłonowego.
-Moduł
- Cewke butelkową (elektonik) do elektonika jest specjalna cewka w sklepie powinnie ci doradzić jaka ma być bo dokładnie to sam nie pamiętam.
- NO i rzecz oczywista nowa świeca żeby było gicior ;]


Aha i najlepiej jakbyś kupił Moduł i Cewke zapłonoąwą (ta co jest w magnecie) tej samej firmy bo jeśli nie to będzie ci paliło moduł. Właśnie ja miałe taki problem ale kupiłem cewke i moduł węgierski i jest ok ;]. JA bym na towim miejscu został przy platynkowym bo jest o wiele taniej... a jeśli dobrze poskładasz wszystko i wyregulujesz zapłon to pojeździsz długo na platynkowym. Nie którzy mówią ze Elektronik ma lepszego zrywa itp. ale to bzdury bo jak sie dobrze umi ustawiać platynkowca to jest to samo. Takie jest moje zdanie ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:48, 31 Paź 2007    Temat postu:

chyba jednak uda mi się zrobić ten stary zapłon bo widzę że elektronik to za duży wydatek. Dzisiaj nad nim posiedzę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Śro 18:37, 31 Paź 2007    Temat postu:

Również polecam platynkowca, bo te oryginalne elektroniki są jednak bardziej awaryjne. Jeżeli koniecznie chcesz zapłon bezstykowy to najlepiej zrobić czujnik położenia wału (halla albo optyczny) i komputer z mapą zapłonu. No tak, chyba się trochę za bardzo rozpędziłem....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pio666
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Śro 21:22, 31 Paź 2007    Temat postu:

Logiczne jest że zapłon elektroniczny jest lepszy, najlepiej kupić na allegro używany iskrownik z kołem, i do tego polecam nowy moduł zapłonu, nie trzeba wymieniać cewki wysokiego napięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin