Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Bateryjny do electronica
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarek51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MILICZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:13, 01 Sie 2008    Temat postu: Bateryjny do electronica

witam myśle nad zrobieniem zapłonu bateryjnego do mojej strzały . jest to jednak electronic 6V . macie może jakiś schemat jak by to wyglądało w electroniq bo nie moge na forum znaleźć . aha i najważniejsze czy się to opłaca i co simson na tym zyska bo opinie znam różne????

TAG-SYZ ELEK-BATE
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawels2004
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 12:14, 01 Sie 2008    Temat postu:

a w ogóle to da sie do elektronika bateryjny wstawić :P ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarek51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MILICZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:22, 01 Sie 2008    Temat postu:

I to jest najlepsze pytanie ;p- widziałem kiedyś taki artykuł w necie ale już go odnaleźć nie moge także dać sie chyba da.... ale jak????? i jak by to działało????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9063
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:25, 01 Sie 2008    Temat postu:

nie da sie w electronicu. przynajmniej ja nie widze zadnej mozliwosci.

http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/zaplon-bateryjny,2063-45.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarek51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MILICZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:32, 01 Sie 2008    Temat postu:

No własnie ciekawe... kurde teraz to musze wam spróbować ten artykuł znaleźć bo widze ze by zrobił furorę..heh:) tylko nie wiem jeszcze czy jest on wogle - a pytam bo jak przy zwykłym simie zrobiłem bateryjny to do sprzedaży nie miałem żadnych problemów z nim ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:21, 01 Sie 2008    Temat postu:

nie da sie bo w platyniarzu to krzywka porusza przerywaczem i powoduje impuls czyli przeskok iskry, w electronicu taki impuls powoduje nabiegunnik umieszczony w magnecie. Jak robimy zapłon bateryjny to nie ma w nim magneta, więc w electronicu jest to niemozliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
qba3
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 15:37, 01 Sie 2008    Temat postu:

ja myśle że po prostu org. moduł od sima przerobić w ten sposób że do układu sterowania bramką z oryginalnego modułu podpiąś tranzystor np irf840f zamiast tyrystora wywalić diody i kondensatory z oryginalnego modułu i może by chodziło ja tego nie sprawdze bo nie mam elektronika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 16:36, 01 Sie 2008    Temat postu:

a gdyby wywalic wszystkie cewki ze statora, i podlaczyc akumulator pod styk w module do ktorego idzie kabel od cewki zaplonowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:59, 01 Sie 2008    Temat postu:

marcias jeśli chcesz wtedy też zostawić magneto to owszem bedzie to działało , jednak nie da zadnych efektów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:58, 01 Sie 2008    Temat postu:

walker, co ty gadasz? bateryjny nie ma sensu razem z magnetem? Mylisz sie.

Da sie zrobic na elektroniku, lecz koniecznie magneto musi zostac. Trzeba zrobic dokladnie tak jak na platynkach, tylko trzeba odszukac kabel z impulsem ktory powoduje impulsator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pią 23:31, 01 Sie 2008    Temat postu:

walker69 napisał:
marcias jeśli chcesz wtedy też zostawić magneto to owszem bedzie to działało , jednak nie da zadnych efektów.


zaplon bateryjny daje tyle ze zadna cewka nie daje oporu, bo dopiero cewka ktora jest podlaczona do elementu ktory pobiera prad, daje opor, wiec jesli wywalic cewki to nie bedzie oporu, wiec da to co powiedzialem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 1:09, 02 Sie 2008    Temat postu:

No właśnie, nie wiadomo czy chodzi o zapłon bateryjny bez magneta i ładowania, czy bateryjny z magnetem i ładowaniem, ale cewka WN zasilana z aku. Ja mam ten drugi przy zapłonie platynkowym i naprawde polecam. Podstawową zaletą takiego zapłonu jest równomierna iskra w całym zakresie obrotów i brak wypadania zapłonów na wolnych obrotach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarek51
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MILICZ
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:23, 02 Sie 2008    Temat postu:

Antonio a jak to wtedy podłączyć???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:30, 02 Sie 2008    Temat postu:

Plus dajesz do cewki wysokiego napiecia, minus idzie przez impuls do drugiego styku. Nie jestem pewien jak jest tam modul skonstruowany, nie bawilem sie tym jeszcze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walker69
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 3636
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:55, 02 Sie 2008    Temat postu:

nieraz czytałem o zapłonei bateryjnym i ci którzy to robili twierdzili że kluczowy w nim jest brak magneta, bo wtedy jest lżej dla walu itd. Czyli jeśli zrobiłbym zapłon bateryjny z cewkami i ładowaniem, mój akumulator wytrzyma na tym ładowaniu i simson będzie lepiej chodził?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin