Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup Simka S51
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Forik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:55, 04 Sie 2009    Temat postu: Zakup Simka S51

Witam. Jestem już zdecydowany, iż w stu procentach w moim garażu zawita Simson S51 z 1983 roku. Jutro jadę na oględziny z tatą do gościa, który takowego Simacza posiada.

Ale teraz przejdę do meritum sprawy. Jak mówi właściciel, Simsonek, jest oryginalny, widać to po nim, lecz proszę mi powiedzieć, jak mogę sprawdzić czy Silnik i Cylinder są oryginalne DDR-owskie? Są jakieś numery seryjne, albo odbicia? Tylko gdzie?. ... Bardzo proszę o odpowiedź, bo jest to dla mnie bardzo ważne, a nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:49, 04 Sie 2009    Temat postu:

wydaje mi sie ze bez rozkręcania sie tego nie dowiesz... ale nie jestem pewny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba11
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:48, 04 Sie 2009    Temat postu:

Po co ci to wiedziec czy sa silnik i cylek sa DDR ? Wystarczy ze dobrze sie sprawuje. Ile ten koles chce za niego ?
Ps. Na karterach od strony cylindra sa wybite numery ale nie wiem czy to jest to ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brozek
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: .. z daleka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:17, 04 Sie 2009    Temat postu:

popatrz między pierwsze a drugie zebro od dołu. Powinno być wybite WMF
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomix0
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:25, 04 Sie 2009    Temat postu:

WMF to na pewno oznaczenia są cylindrów z DDR-u ? Jeśli tak to mam taki. Tak dodatkowy polecam Ci sprawdzic czy rama nie jest wygięta, i nie napalaj się na niego jak będzie ładny patrz na stan silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 17:31, 04 Sie 2009    Temat postu:

Tak więc...

Miedzy dolnym, a drugim od dołu żeberkiem, lub między dolnym a karterami powinny być odlane takie napisy jak...

VMW, Si91, M531, M541 itp.

Na króćcu łączącym gaźnik z cylindrem powinny od boku być napisy (lub ich starte pozostałości) takie jak: 82, 1, 2, 3, 4, 5 lub nawet 6.

Tutaj widać napisy cylindra RZT - [link widoczny dla zalogowanych]

DDRowskiego jakoś nie mogę znaleźć, ale te napisy co podałem będą mniej więcej w tym samym miejscu.

ALMOT lub RZT to są cylindry produkcji polskiej. (też widać napisy)

Jeśli nie ma ZUPEŁNIE nic, to jest jakiś najtańszy szit.

Reszty raczej nie sprawdzisz bez rozkręcania.


P.S. To że podałem tyle rodzajów oznaczeń to nie znaczy, że nawet połowa z nich będzie na tym cylindrze... było wiele rodzajów oznaczeń i nawet nie wiem dlaczego, podałem po prostu te z którymi się spotkałem (i które pamiętam :])


Ostatnio zmieniony przez marcias dnia Wto 17:33, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Forik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:25, 04 Sie 2009    Temat postu:

Czyli co, w tym miejscu gdzie jest RTZ ma być DDR, tak? To będzie oznaczać, że Cylek jest oryginalny ...


Kupuję go za 2000 zł.


marcias:


Na króćcu łączącym gaźnik z cylindrem powinny od boku być napisy (lub ich starte pozostałości) takie jak: 82, 1, 2, 3, 4, 5 lub nawet 6.


To daje pewność co do oryginalności Silnika?.


Ostatnio zmieniony przez Forik dnia Wto 18:30, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:54, 04 Sie 2009    Temat postu:

Silnika nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Forik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:07, 04 Sie 2009    Temat postu:

To czego?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DarkMan44
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wiskitki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 04 Sie 2009    Temat postu:

Cylindra:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:16, 05 Sie 2009    Temat postu:

No cylindra, co do oryginalnosci silnika swiadczy plomba na silniku, na gornej srubie kapy sprzegla, pod kroccem-cylindrem. Na 100% jej tam nie bedzie, wiec pewnosci nie masz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziu
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 3110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:10, 05 Sie 2009    Temat postu:

Jak bys rozpolowil silnik i by nie bylo uszczelki miedzy karterami to prawdopodobnie jest to oryginal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Forik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:50, 05 Sie 2009    Temat postu:

Dzięki wszystkim za rady ! Happy Jutro jednak jadę po niego. Od razu pochwalę się zdjęciami xD


Antonio:

Dlaczego sądzisz, że jej tam na 100% nie będzie?.


Ostatnio zmieniony przez Forik dnia Śro 10:51, 05 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:31, 05 Sie 2009    Temat postu:

Bo nie ma takich już.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Forik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:34, 10 Sie 2009    Temat postu:

A więc tak, sytuacja wręcz do dupy. Gościu przez telefon mówi, iż Simek ma wszystkie części oryginalne, nic nie było w nim robione, a tu sytuacja taka, że: na cylindrze wybite RZT, co daje świadczenie o Polskim dziadostwie, dalej, między jedną, a drugą połową silnika tz., po środku, widać tzw. hermetik. Jest to taka masa, którą się jakby zlepia. Więcej argumentów nie muszę podawać, bo to są najważniejsze.

Ale jest też jedna superowa wiadomość, tata dzwonił do jakiegoś faceta odnośnie Sima oczywiście, jednakże ten odpowiedział iż sprzedany, ale powiedział również, że ma znajomych, którzy mają do sprzedania po jednym simku, czyli dwa do obejrzenia. Ale to nic! Pierwszy Sim jest pomarańczowy, oryginalne, nic nie wymieniane(to się sprawdzi), przebieg 17 tysięcy. Stan bardzo dobry. Gościu chce za takowego Sima 2,5 k. Dużo. Ale słuchajcie dalej.


Drugi gość może sprzedać swojego Simsonka S51, który jest nowy! Nie używany wręcz, ma przejechane 4km! Kupił go, postawił na strychu, nalał benzyny do baku i stał przez tyle lat. Jest w takie rewelacyjnym. Niewiadomo też ile sobie ceni - to trzeba ustalać na miejscu. Ale powiem Wam, że jestem wstanie dać dużo za niego. Taka maszyna to palce lizać. Piszcie co o tym sądzicie!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin