Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S51 - kilka pytań o eksploatacje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson_man
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:56, 22 Cze 2012    Temat postu: Simson S51 - kilka pytań o eksploatacje

Witam forumowiczow.

Znudzila mi sie troche juz jazda samochodem i zapragnalem pojezdzic na motorku. Wybor padl na simsona S51, jeszcze nie kupilem ale zamierzam w najblizszym czasie. Mam kilka pytan poniewaz jestem totalnie zielony jezeli chodzi o obsluge takich maszyn Happy

1. Przede wszystkim domyslam sie ze nikomu nie bedzie sie chcialo rozpisywac o banalach wiec jak macie jakies linki, poradniki, itp jak uzywac taki motorek to podajcie. Ja kiedys jak bylem maly troche jezdzilem na Jawce znajomego ale poza tym ze trzeba lac benzyne zmieszana z olejem i nie wolno jechac caly czas v-max to nie wiem.

2. Druga sprawa to do jakiej ceny warto kupowac? Poki co znalazlem dwa, obydwa po kapitalnym remoncie + stan wizualny tez idealny. Jeden chyba chce 2400 a drugi 2800 zl do negocjacji... Warto? Obydwa maja cylindry 60 ccm i wszystko tam wyremontowane.

3. Zakladajac ze nie trafie na jakiegos zloma to czy moge liczyc na bezawaryjna jazde? Nie interesuja mnie zadne wyscigi i szarzowanie tylko spokojna jazda...

4. Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie? Mozna jakos poznac stan silnika po krotkiej jezdzie? Np po ilosci i kolorze spalin?

5. Drogi jest taki simson w eksploatacji? Ja niestety nie znam sie na mechanice wiec gdyby mi sie cos psulo bede musial dawac go komus do naprawy... Czesci sa drogie?

Aaa i jeszcze mam takie pytanko jaki to ma byc olej do robienia mieszanki? moze byc normalny taki jak do auta czy jakis dedykowany pod dwusuwy? I jak poznac czy silnik sie przegrzewa? Kiedys jezdzilem ta jawka to bylo tak ze z poczatku jechala dobrze a po 15 minutach tracila zupelnie moc ze nie byla w stanie podjechac pod gorke... Znajomy mowil ze to dlatego ze sie przegrzewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal939
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:48, 22 Cze 2012    Temat postu: Re: Simson S51 - kilka pytań o eksploatacje

simson_man napisał:
Witam forumowiczow.

Znudzila mi sie troche juz jazda samochodem i zapragnalem pojezdzic na motorku. Wybor padl na simsona S51, jeszcze nie kupilem ale zamierzam w najblizszym czasie. Mam kilka pytan poniewaz jestem totalnie zielony jezeli chodzi o obsluge takich maszyn Happy

1. Przede wszystkim domyslam sie ze nikomu nie bedzie sie chcialo rozpisywac o banalach wiec jak macie jakies linki, poradniki, itp jak uzywac taki motorek to podajcie. Ja kiedys jak bylem maly troche jezdzilem na Jawce znajomego ale poza tym ze trzeba lac benzyne zmieszana z olejem i nie wolno jechac caly czas v-max to nie wiem.

2. Druga sprawa to do jakiej ceny warto kupowac? Poki co znalazlem dwa, obydwa po kapitalnym remoncie + stan wizualny tez idealny. Jeden chyba chce 2400 a drugi 2800 zl do negocjacji... Warto? Obydwa maja cylindry 60 ccm i wszystko tam wyremontowane.

3. Zakladajac ze nie trafie na jakiegos zloma to czy moge liczyc na bezawaryjna jazde? Nie interesuja mnie zadne wyscigi i szarzowanie tylko spokojna jazda...

4. Na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie? Mozna jakos poznac stan silnika po krotkiej jezdzie? Np po ilosci i kolorze spalin?

5. Drogi jest taki simson w eksploatacji? Ja niestety nie znam sie na mechanice wiec gdyby mi sie cos psulo bede musial dawac go komus do naprawy... Czesci sa drogie?

Aaa i jeszcze mam takie pytanko jaki to ma byc olej do robienia mieszanki? moze byc normalny taki jak do auta czy jakis dedykowany pod dwusuwy? I jak poznac czy silnik sie przegrzewa? Kiedys jezdzilem ta jawka to bylo tak ze z poczatku jechala dobrze a po 15 minutach tracila zupelnie moc ze nie byla w stanie podjechac pod gorke... Znajomy mowil ze to dlatego ze sie przegrzewa.


2. 2400,2800? Nie warto.
3. Jak trafisz na dobry egzemplarz to będziesz,zadowolony Happy
4. hałasy z silnika,to jest główny powód, brzęcenie,różne dziwne dźwięki oznaczają ze ju duzo rzeczy jest zuzyte.
5. Części są tanie (w porównaniu do "zachodnich" i japońskich motorów chociaż i tak uważam że troche drogawe.
jesli trafisz na ciulowego simsona to będzie to studnia bez dna Wide grin a jak na dobry egzemplarz to od czasu do czasu coś wymienisz i będzie chodził Happy

Olej musi być specjalny do dwusówa,co do silnika to niestety na współcesnych częściach słabnie jak sie nagrzeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson_man
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:49, 22 Cze 2012    Temat postu:

Znalazlem np takiego:

Simson przeszedł kapitalny remont na niemieckich częściach i jest na dotarciu. Odpala od pierwszego kopnięcia silnik pracuje bez zarzutów. Sprawny w 100%. Motorower zarejestrowany, ubezpieczony do maja 2013 z ważnym przeglądem technicznym. Spolerowane przednie zawieszenie oraz lakier. Całość zrobiona solidnie i porządnie nie żadna fuszera jak to jest w przypadku większości simsonów. Pali około 3l/100km na dotarciu.

W simsonie zostało wymienione:
- Cylinder 60cc Almot,
- Tłok MZA wraz z pierścieniami, sworzniem, zabezpieczeniami, podkładkami tłoka,
- Łożysko igiełkowe korbowodu ,
- Koło magnesowe MZA,
- Oryginalny gaźnik amal 16T,
- Korek wlewu paliwa na kluczyk MZA,
- Łożyska w silniku i kołach,
- Poszycie siedzenia wykonane przez tapicera,
- Uszczelki,
- Simmeringi
- Akumulator 12v,
- Instalacja elektryczna 12v wykonana przez elektryka,
- Kondensator w zapłonie,
- Przewód wysokiego napięcia,
- Świeca zapłonowa,
- Olej przekładniowy Hipol,
- Przerywacz kierunkowskazów elektryczny,
- Linka gazu MZA
- Wydech
- Szczęki hamulcowe tylnego koła MZA
- Dętka w tylnym kole

Ile taki moze byc warty?

I jeszcze mam pytanie, jak bede jezdzil spokojnie na 1/2 czy 2/3 gazu na 4 biegu to tez bedzie to zjawisko slabniecia po rozgrzaniu? Sa tam jakies czujniki temperatury zeby uwazac zeby go nie przegrzac? I gdybym kupil to co trzeba by w nim wymienic sprawdzic? Pewnie filtry, olej i co jeszcze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik1e
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:05, 22 Cze 2012    Temat postu:

Czasem nie warto jest wierzyć takim aukcjom ponieważ simson może być całkiem inny niż jest napisane. W środku mogą być jakieś chińskie części których od razu nie zobaczysz, a pisze że są niemieckie. Najlepiej byłoby jakbyś sam zrobił sam sobie remont i wiedział na czym stoisz ewentualnie mógłbyś się zapytać o pudełka czy rachunki do tych części chociaż mało kto to trzyma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal939
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:23, 22 Cze 2012    Temat postu:

simson_man napisał:


I jeszcze mam pytanie, jak bede jezdzil spokojnie na 1/2 czy 2/3 gazu na 4 biegu to tez bedzie to zjawisko slabniecia po rozgrzaniu? Sa tam jakies czujniki temperatury zeby uwazac zeby go nie przegrzac? I gdybym kupil to co trzeba by w nim wymienic sprawdzic? Pewnie filtry, olej i co jeszcze?

panie to nie samochód zeby jakies czujniki były Wide grin a części niemieckie to w dzisiejszych czasach prawie nie istnieją,jedynie niemcy na tajwańskie wyroby swoje znaczki dają.
Filtr jest tylko powietrza,to na oko widać czy sie jeszcze nada,a we własnym zakresie możesz sobie filterek paliwa załozyć,a,olej to jedynie w skrzyni biegów znajdziesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson_man
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:21, 22 Cze 2012    Temat postu:

W ofercie jest napisane ze ma faktury na wszystkie czesci a simson od czasu remontu przejechal bardzo malo km. Zakladajac ze te czesci naprawde tam sa to warty jest ten motorower tych 2499 zl? Raczej jeszcze i tak bede ostro negocjowac cene wiadomo ale i tam moim zdaniem na starcie az tak duzo nie chce, bo podobne simsony po remoncie sa po jakis smiesznych cenach rzedu 3000 zl.

Niestety sam remontu nie zrobie bo sie kompletnie na tym nie znam. Tak jak napisalem moja wiedza jest niewielka a takie cos jak tlok czy pierscienie to widzialem tylko na filmach. Nie mam tez nikogo kto by mnie tego nauczyl albo pomog wsrod rodziny czy znajomych dlatego priorytetem jest kupno czegos co bedzie jezdzic bez napraw nawet kosztem wysokiej ceny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik1e
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:09, 22 Cze 2012    Temat postu:

No to radzę posprawdzać te faktury i jak wszystkie daty będą się zgadzały ( chodzi mi o to czy to nie było wymieniane jakieś 10 lat temu) to można brać ale można się potargować, sprzedawca zawsze zejdzie na paliwo :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson_man
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:11, 22 Cze 2012    Temat postu:

Dobra a pytanie z innej beczki? Jakie sa roznice w instalacji 6V a 12V? Ktora lepsza?
I jeszcze ktory lepszy S51 Comfort czy Electric?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzik1e
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łęczna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:16, 22 Cze 2012    Temat postu:

Różnice są takie że masz inne napięcie i inne żarówki wkładasz do świateł i kierunków a czy coś więcej to nie wiem. Moim zdaniem najlepsze są platynki ponieważ tam jak coś się popsuje to nie jest zbyt drogo to naprawić a w electronicu to już moim zdaniem trochę droższy koszt. A resztę sb tutaj poczytaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Simson_S51 dużo można się dowiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michal939
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:40, 22 Cze 2012    Temat postu:

s51 comfort to to samo co electronic,tylko ze dodatkowo ma kilka bajerów,ale comforta nie spotkasz bo mało ich wyszło,jedynie ludzie sobie naklejki naklejają.
Co do instalacji oczywiście lepsza 12v
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:24, 23 Cze 2012    Temat postu:

Lepsza 12V bo możesz podłączyć już więcej bajerów, co do części do Simsona, prawie wszystko jest już hina i wietnam i to że brzęczy czy wyją na nowych częściach to już będzie standard. Musiałbyś zastosować tłok z innego moto, dobrze podobierać podkładki na cały silnik i powinno już nie jęczeć, możesz tez dopaść DDR'y części ale to i tak nie będzie również cicho chodzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson_man
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:09, 23 Cze 2012    Temat postu:

Dzieki wielkie, wasze porady sa dla mnie bardzo pomocne poniewaz jak na razie jestem zielony a nie chce sie wpakowac w jakis kanal. Ogolnie padlo na simsona poniewaz jak bylem maly to bylo to moje wielkie marzenie, glownie z uwagi na to ze znajomi ojca mieli taki motorek i czasem dawali mi sie przejechac nim.

A tak w ogole to moze polecacie cos innego podobnego do simka i tez z pojemnoscia 50 ccm lub 60 czy 70 ale z rejestracja na 50 ccm? Mam do wydania okolo 2000 zl no gora 2500 zl. Najwazniejsza jest dla mnie bezawaryjnosc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin