Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Simson S50, 1976 rok, 3-biegowy - garść pytań.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OldCinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:04, 20 Cze 2016    Temat postu: Simson S50, 1976 rok, 3-biegowy - garść pytań.

Ponieważ poprzednie pytanie było zbyt ogólne, teraz postaram się zadawać precyzyjniejsze w nadziei otrzymania odpowiedzi.

1. Jaki tłok kupić do wyżej wymienionego Simsona. Mechanik chciał przyciąć na kosztach więc wstawił tłok od Komara, trzeci nadwymiar - wychodzi mi że będzie to simsonowy nominał. Pytanie, gdzie kupić taki tłok i czy one się czymś różnią od tłoków późniejszych Simsonów?

2. Stacyjka. W swoim egzemplarzu nie stwierdziłem. Gdzie się znajduje oryginalnie i jak wygląda?

3. Gaźnik - u mnie jest oznaczenie 16N1 i nic dalej. Nie mam bladego pojęcia jaki gaźnik powinien u mnie występować a tym samym jaki zestaw naprawczy do niego kupić.

Jeśli ktoś udzieli mi odpowiedzi na nurtujące pytania, będę wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 35 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:22, 20 Cze 2016    Temat postu:

Lepiej zmień mechanika. W Simsonie powinien być tłok od Simsona , nie od Komara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OldCinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:11, 20 Cze 2016    Temat postu:

Nico_Grant napisał:
Lepiej zmień mechanika. W Simsonie powinien być tłok od Simsona , nie od Komara.


Czyli klasyczne - nie mam nic do powiedzenia więc się wypowiem.

Na Nekli szybciej dostanę odpowiedź niż tu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simsonenduro51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 38
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:56, 21 Cze 2016    Temat postu:

W moim Simsonie s50 z 1978r był gaźnik bvf 16n1-8 ale teraz mam 16n3-4. Ze stacyjką to może być tak że to jest s50 N czyli masz bez stacyjki tylko jest przełącznik taki jak od migaczy z prawej strony przy ssaniu . Tłok musi być jak najbardziej od simsona . Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OldCinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:02, 21 Cze 2016    Temat postu:

Widać że ktoś kupił duży zestaw naprawczy i wymienił bo dół czyli komora pływakowa są inne. I jak widać nie ogarnął. No nic, trzeba będzie zajrzeć do gaźniczka, sprawdzić poziom paliwa oraz rozmiar dyszy. Tak mi się kołace po głowie - on ma ssanie, może to ssanie się nie wyłącza całkowicie i stąd zalewanie?

Co do tłoka to sam jestem wkurzony, super mechanik rozpołowił silnik wymienił co trzeba a szkoda mu było 15 zł różnicy by dopłacić do takiego tłoka jak trzeba. Oczywiście za części i tak zapłaciłem, plus robocizna - tanio nie było. Jestem szczerze wkurzony. :evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 35 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:39, 21 Cze 2016    Temat postu:

Tłok od innego silnika może mieć inną masę- może to być powodem złego wyrównoważenia silnika, efektem mogą być drgania silnika i awaria łożysk wału i korbowodu. Materiał tłoka może mieć inny skład stopu- może prowadzić do zatarcia- Komar ma mniej wysilony silnik. W innym tłoku mogą być też inaczej rozstawione pierścienie i ich zamki- mogą kolidować z kanałami w cylindrze -Simson i Komar posiadają inne kanały.
O tych sprawach powinien wiedzieć nawet początkujący mechanik- dlatego napisałem że powinieneś go zmienić. Dalej twierdzisz że to klasyka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OldCinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:16, 21 Cze 2016    Temat postu:

@Nico - przecież już w pierwszym poście pytałem o tłok do SIMSONA a jak myślisz po co? Po to by go zmienić. Więc chciałeś się czegoś przyczepić ale nie bardzo wiem czego.
To wszystko co napisałeś o tłokach to prawda, choć jeśli chcesz polemizować to:

a) zanim facet wstawił tłok od Komara pytałem go wyraźnie o rozmieszczenie zamków, twierdził że są na poprawnym miejscu - gdyby było inaczej pierścienie uległyby zakleszczeniu i już miałbym mielonkę

b) co do materiału to podejrzewam że jeśli chodzi o tłoki to w obrębie jednego producenta wszystkie mają ten sam skład stopu a różnią się wymiarami; to są mikro tłoczki za 10-26 zł a nie tłok do japońca gdzie jeden kosztuje 80 ale DOLARÓW.

c) początkujący mechanicy są ciemni jak tabaka w rogu, gdy szukałem mechaniora spytałem takiego młodego (24 lata) czy umie ogarnąć dwusuw - z rozmowy wyszło że on nie wie jaka jest zasada działania tych silników, po prostu era dwusuwów przeminęła i teraz trzepie się kasę na współczesnych silnikach

d) o silnikach możemy sobie podyskutować, o parametrach tłoków również jak o ich kształtach - owalizacja, stożkowatość, baryłkowatość bo to również parametry tłoków :P

e) sam znalazłem odpowiedni tłok dla mojego Simsona, dziękuję wszystkim którzy udzielili treściwych odpowiedzi na temat - spodziewajcie się fali dalszych pytań Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 326
Przeczytał: 35 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:19, 21 Cze 2016    Temat postu:

Aaa, jeśli to za Twoją wiedzą i wolą ten tłok od Komara to zmienia postać rzeczy- o mechaniku niepotrzebnie źle napisałem. Niczego i nikogo się nie czepiam- chciałem tylko pomóc -wszak jesteśmy na forum o Simsonach. Dalsza nasza dyskusja-zwłaszcza o silnikach, jest zbędna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OldCinek
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:27, 21 Cze 2016    Temat postu:

Powiedzmy że _nie_do_końca_ za moją wolą....On ten tłok kupił, wstawił i mnie poinformował, po czym spytałem czy jest pewien czy zamki są rozmieszczone poprawnie. Przecież jak już kupiłi wstawił ten tłok po czym uruchomił silnik to już go nie zwrócę....

Dlatego się zżymam - oszczędność powiedzmy 15 zł czyli tyle co paczka papierosów a miałbym jeden temat z bani - a tak zamówiłem właściwy tłok w necie, muszę ekstra tracić czas na zdjęcie cylindra, wymianę tłoka, ekstra płacić za wysyłkę...

Nie, tego mechanika nikomu nie polecę....

OK do rzeczy - niewłaściwa dysza, niewłaściwy poziom paliwa w komorze pływakowej, nie otwierające się do końca (przy wyłączaniu) ssanie - jakie jeszcze mogą być przyczyny zalewania silnika przy założonym fitrze powietrza?

EDIT - zdiagnozowałem pierwszą usterkę gaźnika, pływaki są nieszczelne i chlupie w nich paliwo...

EDIT 2 - już sam nie pamiętam jaką kolejność ustalałem z mechanikiem jesli chodzi o ten cholerny tłok od Komara - MNIEJSZA - właściwy tłok w drodze, oraz mały zestaw naprawczy gaźnika plus nowe pływaki.

Jesli koledzy nie mają nic przeciwko będę nadpisywał wątek w miarę postępu prac, czyli raz na jakiś czas.

EDIT 3- domówiłem od razu garść niezbędników i brakujących rzeczy. Nowy tłumik bo stary był brzydki, nieszczelny i z wypaloną wkładką. Nową głowicę, szczęki hamulcowe, dźwigienkę hamulca tą przy kole przednim oraz sprężynkę. Wylicytowałem prędkościomierz by dziura po nim nie straszyła.
Oraz wziąłem się za lakierkę, tu wrzucę garść fotek.

No więc...

Kilka fotek z komentarzem. Tak wyglądały elementy metalowe przedwczoraj , chodzi o te niebieskie



Im bliżej im się przyjrzeć tym gorzej to wyglądało. Byle jaka naklejka, polakierowane nie mam pojęcia czym, lakier tak kiepskiej jakości że rozpuszczała go benzyna a nawet pot z dłoni.



Koszmar...



Szlifowanie tego to jakby próbował zeszlifować smołe ale najgorsze zeszło.



podkład na odcinke od tego syfu



a tak wyglądają zmatowane, zapodkładowane, poszpachlowane i wstępnie obrobione boczki



Na chwilę obecną bak w szpachlu, może dziś będę kończył obróbkę zaś gotowy spodkładowany boczek tak wygląda :]


Ciąg dalszy nastąpi..


Ostatnio zmieniony przez OldCinek dnia Nie 13:18, 26 Cze 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin