Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson Duo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankribery
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:33, 31 Paź 2010    Temat postu: Simson Duo

Witam Happy chciałbym sie dowiedzieć o simsona duo. Czy opłaca sie go kupować, jakie ma wady, i jakie zalety? Czy ktoś rozwiązał problem biegu wstecznego, i jaki silnik najlepiej by tam pasował? Ja osobiscie zastanawiam sie nad silnikiem s51 ale zmieniał bym cylinder na 70, czy to dobry pomysł? Prosze o pomoc. Z góry wielkie dzięki Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek025
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieruszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:46, 31 Paź 2010    Temat postu:

na pewno jako wadę zaliczyłbym że siągnie on na jedno koło więc jak wiadomo przy mocniejszym silniku przy ostrym przyśpieszaniu będzie ściągać zalety to wiadomo dach fajne możliwości tuningu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Wto 15:55, 02 Lis 2010    Temat postu:

Proponowalbym Ci poszukac seryjnego silnika do tego modelu. Mial on automatyczne sprzeglo i byl o wiele mocniejszy od reszty silnikow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
M A C K
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlaskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:36, 06 Lis 2010    Temat postu:

pawel-er mam takie samo zdanie jak ty Happy
Sam tego doświadczyłem i po prostej bez wiatru (bo zależy Wide grin)dla kumpla na DDR jedzie 55 km/h z 170 kg masy własnej plus 2 os. Wide grin Jest silny, piekielnie wysoko się kręci xD i ma chłodzenie wentylatorem xD
Nie ma sensu kupować tego silnika + 70 cc :!
C.D. wstecznego to pod górke wrzucasz luz i sam sie stacza na prostej musisz popchać:F Były modele i ze wstecznym aloe w PL to rzadkość:
[link widoczny dla zalogowanych]

PozdrO Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjKamillo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zadupie xD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:38, 06 Lis 2010    Temat postu:

Oj kiedyś i ja miałem podjare żeby kupić taki sprzęt, ale zależało mi na wersji obudowanej, nie tej z "Plandeką zamiast dachu" xD

Silniki zakładali tutaj WSK 125 i MZ 150, ale jak tutaj mówią znawcy, lepszy oryginalny.

Mam pytanko: możecie mi wyjaśnić na czym polegało to automatyczne sprzęgło w simson duo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 1382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zebrzydowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:07, 07 Lis 2010    Temat postu:

DjKamillo napisał:


Mam pytanko: możecie mi wyjaśnić na czym polegało to automatyczne sprzęgło w simson duo?


Zmieniasz biegi bez użycia sprzęgła
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styropian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:01, 07 Lis 2010    Temat postu:

Tak jak bodajże w jawie 350, ale nie jestem pewien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Nie 10:02, 07 Lis 2010    Temat postu:

DjKamillo napisał:
Oj kiedyś i ja miałem podjare żeby kupić taki sprzęt, ale zależało mi na wersji obudowanej, nie tej z "Plandeką zamiast dachu" xD



A Mi natomiast zalezalo wlansie na tkaiej wersji z miekkim dachem:) Wedlug mnie lepiej sie to prezentuje i przede wszytskim mniej wazy od tej sztywnej kabiny:)


A co do silnika to ostatecznie mozesz pomyslec nad motorem np od ETZ ale wtedy juz bedzie problem z zarejestrowaniem i bedzie troche zabaway z jego podlaczeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:15, 07 Lis 2010    Temat postu:

Jako, że miałem i jeździłem taka maszyną to sprzęgło było tam odśrodkowe jak w pile motorowej czyli po dodaniu gazu wózek ruszał natomiast co do biegów to zmieniało się dźwignią która pociągając wodzik jednocześnie uruchamiała sprzęgło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frankribery
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:50, 08 Lis 2010    Temat postu:

no a jak bym zostawił ten orginalny silnik i tylko dał mu większy cylek znaczy 70ccm ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Pon 19:58, 08 Lis 2010    Temat postu:

Moim zdaniem niepotrzebnie upierasz sie przy tej 70. te fabryczne silniki sa wystaczajaca mocne a uwierz ze zmiana cylindra na 70 dala by naprawde nieznaczna roznica. lepiej zalatwic oryginalny silnik na fabrycznych czesciach i np zrobic mu szlif i dobrze dotrzec:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styropian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:01, 08 Lis 2010    Temat postu:

Zresztą niewiadomo jak by z cylem 70 było do tego typu silnika, chyba że od M541 albo M531 by pasował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Zamościa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:26, 08 Lis 2010    Temat postu:

Najpierw był oryginalny duo a potem założony już s70 i powiem, że silniejszy był bo to nie podlega żadnej dyskusji ale zmiana biegów była utrudniona. Ponadto zapalany był na rozrusznik własnej konstrukcji, miał ponadto zrobiony wsteczny bieg a przed cylindrem znajdował się wentylator który załączał się po przekręceniu stacyjki. Dużo by opowiadać o tym wózku ale co przeżył to moje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-er
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec/Wrocław

PostWysłany: Śro 21:23, 02 Mar 2011    Temat postu:

Co do biegu wstecznego to kazdy silnik 2T posiada bieg wsteczny a raczej biegi- tyle samo ile posiada do przodu. Wystarczy odpalic go "do tyłu", wiedzą napewno o tym posiadacze np Jawy, w jej przypadku prawdobodobienstwo takiej wstecznej pracy silnika w duzym skrocie zwieksza fakt ze to jednostka 2 cylindorwa.

Nie jest to rozwiazanie wyzszego tematu bo bez sensu byloby zatrzywmywanie sie, gaszenie silnika i odpalanie go do tylu pchajac.....ale mysle ze ta informacja zawsze moze byc jakas ciekawostka:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachu
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 884
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oleśnica DOL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:33, 02 Mar 2011    Temat postu:

pawel-er w taki sposób wrzucało się wsteczny w Velorexie i dobrze prawisz o tych biegach wstecznych! Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin