Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
1 problem z wyborem cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caq123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:40, 23 Gru 2009    Temat postu: 1 problem z wyborem cylindra

Witam panowie i panie,jestem nowym uczestnikiem forum i mam nadzieje ze dobrze bedzie się nam układała współpraca.Dopiero dzisiaj dowiedziałem się o tym forum przegladając simsony na PJ.Od kwietnia tego roku jestem posiadaczem Simsona s51 Enduro,oczywiście zachowanego w originale,i teraz w ferie zimowe planuje zrobić kapitalny remont silnika,a jak już remont to i przy okazji chcę wymienić cylinder na jakąś 60cm.
Mam problem ponieważ mój kolega,który kiedyś posiadał wiele simków powiedział mi,że najlepszy będzie cylinder RZT 60cm lub DDR 60/4.I tu mam problem ponieważ przeglądając simsonki na PJ,każdy prawie każdy kto ma 60/4 pisze ze simek pali mu 3L,natomiast Ci co maja RZT pisza że simy pala im po 4L.Kolega mówił mi jednak ze cylinder 60/4 powiniem wiecej palić od cylindra RZT,jak to wkońcu jest,który cylinderek pali mniej?Liczę na szybka odpowiedz pozdro :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
House
Z Simsonem na ty
Z Simsonem na ty


Dołączył: 27 Cze 2008
Posty: 3488
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Cieszyna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:40, 23 Gru 2009    Temat postu:

Przy tuningu zawsze więcej pali ;P Wszystko zależy od zastosowanego gaźnika , tłumika , masy kierowcy , na stylu jazdy kończąc .

60/4 ma po prostu nieco większą poj. i 2 dodatkowe kanały płuczące to lekko podnosi zużycie paliwa , jeśli dodamy do tego gaźnik np. 19mm to myślę ze spalanie podniesie się o ok 1 - 1,5l . Ale wszystko zależy od przeróbki .

RZT 60 jest 2 kanałowe , ale jest bardziej wysoko - obrotowe , choć 60/4 też może być pilarką wszystko zależy od wymiarów okien . Ma tłok 1 pierscieniowy , przez co łatwiej się wkręca na oboty ale też ma gorszą kompresję i szybciej sie zużywa , poza tym te tłoki i pierścienie są prwie 2 razy droższe od normalnych tłoków do 60 . Do RZT konieczny jest spawak lub Leo Vince zeby uzyskał te deklarowana moc niby 9 km . Jednak z tego co ja zauważyłem RZT są bardziej usterkowe , na allegro było dużo RZT do szlifu , " bo wypadło zabezpieczenie " " bo poszło łozysko igiełkowe " bo poszedł pierścień " ....

Nie wiem czy wynika to z jakości tych zestawów czy idiotyzmu ich posiadaczy .

Jeśli masz cylek DDR ja bym zrobił 60/4 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cegła
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:55, 23 Gru 2009    Temat postu:

Jak masz w oryginale to sie nie pchaj w koszty zalozysz 60 cc i bedziesz odrazu jechal 20 km/h wiecej wydasz 200 zl = 5 km/h

lepiej to co masz cylek wez go przeszlifuj kup tloczek i pierscionki MZA i bedziesz smigal i smigal
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caq123
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:34, 24 Gru 2009    Temat postu:

Dzięki koledzy,mam jeszcze pytankczy do cylindra 60/4DDR z płukami na 36 i wydechem na 27,dobry będzie gaznik 18mm?czy trochę za mały?Na razie bede miał tłumik AOA,a na wiosnę planuję zakupić LV lub też jakiś wyspawać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cegła
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:22, 24 Gru 2009    Temat postu:

Tlumik najlepiej "spawaka" lub Lv .
a gaznik to najlepszy chyba moim zdaniem bedzie AMAL 19 mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Simson Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin