Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regulacja, remont

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Inne ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalczatanS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:52, 25 Gru 2014    Temat postu: Regulacja, remont

Kto w woj. Dolnośląskim wykonuje w/w rzeczy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalo37
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:12, 26 Gru 2014    Temat postu:

Chyba nie ten dział Happy

Polecałbym ci zrobić remont samemu regulacje tak samo - wiesz co masz zrobione, jakie części i wgl...Kup sobie książkę "Jeżdżę motorowerem Simson" i tam jest wszystko opisane, a resztę znajdziesz na forum Happy Dodatkowo przy naprawie silnika polecam ten film:

https://www.youtube.com/watch?v=nIFBjIvW_g0

Ale na YT jest pełno filmów o regulacjach i naprawach Happy - kupujesz gaźnik AMAL do 60/5/3 którego praktycznie nie trzeba ustawiać (a przynajmniej nie tak jak oryginalny), cylinder pasuje P&P a założyć tłok to też prosto Happy Łożyska wkładasz podgrzewając ich gniazda bo na zimno się nie składa...Tu masz regulacje platynkowca którego masz:

https://www.youtube.com/watch?v=mb5jc-DMI0A

Też nie miałem styczności z simsonami i innymi moto 3 lata temu, a za pierwszym razem po kilku próbach złożyłem silnik i działa do dziś, choć mam już zmieniony cylinder, wał itd na inne Happy

Kiedyś musisz się nauczyć sam naprawiać bo jak pojedziesz w trasę i nie będzie miał ci kto pomóc a coś w simie padnie to sam sobie wtedy powinieneś poradzić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:03, 26 Gru 2014    Temat postu:

A tak dokładniej to skąd jesteś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalczatanS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 26 Gru 2014    Temat postu:

To na 60/5/3 i amala to też ma być 1,8 mm przed GMP i 0.4 na platynach czy wymaga to jakiegoś specjalnego ustawiania ? I jeszcze mam pytanie jak grzać te łożyska jak to dokładnie się robi ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:32, 26 Gru 2014    Temat postu: remont

Witam.Ja mam inne doświadczenia ze wzmacnianiem wytrzymałości silnika.Często wysiadajace łożysko na wale przy magnecie 6204 zastąpiłem NJ204 ze stalowym wiankiem.Pierwszy pierścień proponuję dorobić chromowy no i środki smarne preparat Militec1 firmy K2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:53, 26 Gru 2014    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/inne-ogloszenia,45/remonty-naprawy-regulacje-motocykle-2t-jak-i-4t-d-slask,40316.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:42, 27 Gru 2014    Temat postu:

odnośnie gaźnika proponuję od radzieckiej piły spalinowej Tajga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalo37
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:14, 27 Gru 2014    Temat postu:

Ten gaźnik był wadą Tajgi, którą posiadał mój dziadek i nie nadaje się do cylindra 60/5/3 bo po prostu nie wyrobi a w dodatku jest chyba mniejszy niż 19mm (dokładnie nie pamiętam) i nie wyrobi w takim secie Happy

Odnośnie tego co pisałeś wcześniej MAlczatanS51 - zapłon ustawiasz normalnie, bo jak przyspieszysz to będzie dodatkowo krótsza żywotność silnika (a mocy ci to nie da) no i nie opóźniasz Happy Gniazda łożysk podgrzewasz np. palnikiem (podgrzewasz karter od spodu w miejscu gdzie jest gniazdo łożyska, wbijasz łożysko i czekasz jak wystygnie, ale nie za długo podgrzewaj tylko chwile bo palnik ma wysoką temperaturę) Ewentualnie po prostu wbijasz łożysko normalnie ale poprzez jakiś kawałek drewna lub coś o średnicy łożyska żeby je dobrze wbić Happy

Na tym secie powinieneś przejechać ja wiem... z 5000km nie pałując go cały czas i po dobrym dotarciu Happy Potem zmieniasz tłok, cyl do szlifu najprawdopodobniej, wał do regeneracji lub kupić nowy (już najlepiej z wypełniaczami MZA), docierasz i śmigasz dalej Happy


POLECAM remonty u "Simson RM" - kolega z okolic śląska robił u niego moto i prawidłowo było zrobione Happy


Ostatnio zmieniony przez michalo37 dnia Sob 12:15, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:27, 11 Sty 2015    Temat postu:

Odnośnie tłoka moje zdanie jest takie.Na tym jedno pierścieniowym wszystko ok ale widać ze brakuje drugiego.Jest wąski i chromowany więc jak by dołożyć drugi zeliwny taki sam to by było wszystko jak trzeba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:04, 16 Sty 2015    Temat postu:

Ten jeden pierścień jest założony między innymi dlatego , że masz wysilony zestaw , dodatkowo dochodzą tematy mniejszego tarcia i oporów, ten cylinder to nie jest seria do pyrkania , tego trzeba już go kręcic wyżej i dlatego taki setup , poza tym przenosze temat .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Inne ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin