Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja, remont

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Inne ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalczatanS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:52, 25 Gru 2014    Temat postu: Regulacja, remont

Kto w woj. Dolnośląskim wykonuje w/w rzeczy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalo37
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:12, 26 Gru 2014    Temat postu:

Chyba nie ten dział Happy

Polecałbym ci zrobić remont samemu regulacje tak samo - wiesz co masz zrobione, jakie części i wgl...Kup sobie książkę "Jeżdżę motorowerem Simson" i tam jest wszystko opisane, a resztę znajdziesz na forum Happy Dodatkowo przy naprawie silnika polecam ten film:

https://www.youtube.com/watch?v=nIFBjIvW_g0

Ale na YT jest pełno filmów o regulacjach i naprawach Happy - kupujesz gaźnik AMAL do 60/5/3 którego praktycznie nie trzeba ustawiać (a przynajmniej nie tak jak oryginalny), cylinder pasuje P&P a założyć tłok to też prosto Happy Łożyska wkładasz podgrzewając ich gniazda bo na zimno się nie składa...Tu masz regulacje platynkowca którego masz:

https://www.youtube.com/watch?v=mb5jc-DMI0A

Też nie miałem styczności z simsonami i innymi moto 3 lata temu, a za pierwszym razem po kilku próbach złożyłem silnik i działa do dziś, choć mam już zmieniony cylinder, wał itd na inne Happy

Kiedyś musisz się nauczyć sam naprawiać bo jak pojedziesz w trasę i nie będzie miał ci kto pomóc a coś w simie padnie to sam sobie wtedy powinieneś poradzić Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olekklaczkowski123
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:03, 26 Gru 2014    Temat postu:

A tak dokładniej to skąd jesteś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalczatanS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 26 Gru 2014    Temat postu:

To na 60/5/3 i amala to też ma być 1,8 mm przed GMP i 0.4 na platynach czy wymaga to jakiegoś specjalnego ustawiania ? I jeszcze mam pytanie jak grzać te łożyska jak to dokładnie się robi ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:32, 26 Gru 2014    Temat postu: remont

Witam.Ja mam inne doświadczenia ze wzmacnianiem wytrzymałości silnika.Często wysiadajace łożysko na wale przy magnecie 6204 zastąpiłem NJ204 ze stalowym wiankiem.Pierwszy pierścień proponuję dorobić chromowy no i środki smarne preparat Militec1 firmy K2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iwiny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:53, 26 Gru 2014    Temat postu:

http://www.simsonrulez.fora.pl/inne-ogloszenia,45/remonty-naprawy-regulacje-motocykle-2t-jak-i-4t-d-slask,40316.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:42, 27 Gru 2014    Temat postu:

odnośnie gaźnika proponuję od radzieckiej piły spalinowej Tajga
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalo37
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:14, 27 Gru 2014    Temat postu:

Ten gaźnik był wadą Tajgi, którą posiadał mój dziadek i nie nadaje się do cylindra 60/5/3 bo po prostu nie wyrobi a w dodatku jest chyba mniejszy niż 19mm (dokładnie nie pamiętam) i nie wyrobi w takim secie Happy

Odnośnie tego co pisałeś wcześniej MAlczatanS51 - zapłon ustawiasz normalnie, bo jak przyspieszysz to będzie dodatkowo krótsza żywotność silnika (a mocy ci to nie da) no i nie opóźniasz Happy Gniazda łożysk podgrzewasz np. palnikiem (podgrzewasz karter od spodu w miejscu gdzie jest gniazdo łożyska, wbijasz łożysko i czekasz jak wystygnie, ale nie za długo podgrzewaj tylko chwile bo palnik ma wysoką temperaturę) Ewentualnie po prostu wbijasz łożysko normalnie ale poprzez jakiś kawałek drewna lub coś o średnicy łożyska żeby je dobrze wbić Happy

Na tym secie powinieneś przejechać ja wiem... z 5000km nie pałując go cały czas i po dobrym dotarciu Happy Potem zmieniasz tłok, cyl do szlifu najprawdopodobniej, wał do regeneracji lub kupić nowy (już najlepiej z wypełniaczami MZA), docierasz i śmigasz dalej Happy


POLECAM remonty u "Simson RM" - kolega z okolic śląska robił u niego moto i prawidłowo było zrobione Happy


Ostatnio zmieniony przez michalo37 dnia Sob 12:15, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanik34
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:27, 11 Sty 2015    Temat postu:

Odnośnie tłoka moje zdanie jest takie.Na tym jedno pierścieniowym wszystko ok ale widać ze brakuje drugiego.Jest wąski i chromowany więc jak by dołożyć drugi zeliwny taki sam to by było wszystko jak trzeba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarasek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 31 Lip 2005
Posty: 527
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:04, 16 Sty 2015    Temat postu:

Ten jeden pierścień jest założony między innymi dlatego , że masz wysilony zestaw , dodatkowo dochodzą tematy mniejszego tarcia i oporów, ten cylinder to nie jest seria do pyrkania , tego trzeba już go kręcic wyżej i dlatego taki setup , poza tym przenosze temat .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Inne ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin