Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawiesznie od ETZ 150 w SR50.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavloor
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź/Dąbrowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:01, 24 Paź 2009    Temat postu: Zawiesznie od ETZ 150 w SR50.

Witam. W drodze mam przednie zawieszenie z MZ 150 ETZ. Mam zamiar wstaić je do simka z silnikiem MZ 150 ETZ. Jak skrócić amorki? Czy rozstaw lag jest taki sam jak w simsonie? Czy moge zastosować tarcze od mz do srki przy takim zawieszeniu? Jeśli tak to czy musze dotoczyć jakiś dystans? Proszę o każde informacje. Także związane z innymi tarczami w simku. Pozdrawiam

EDIT. Kaziu


Czy na temat, który poruszyłem nikt nie ma żadnej wiedzy? W tej chwili chodzi mi tylko o to jak skrócić i o ile lagi, oraz jaki zacisk i tarcze moge zastosować? Proszę o zaintersowanie moim sie temate.
Odświeżam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mambo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Sob 1:04, 31 Paź 2009    Temat postu:

Cześć
Nie chce mi się opisywac tego juz po prostu skopiuje mój post.

Zrobiłem zdjęcia trochę mi się nie chciało bo późno już. Tak wygląda od środka zawieszenie od mz.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten trzpień (2 zdjęcie) wchodzi od góry i przykręca się go do spodu szklanki (widać gwint na końcu). Przed wypadnięciem tego trzpienia z drugiej strony trzyma go ten plastyk który widać na 1 zdjęciu. Od góry wchodzi na to sprężyna którą mocuje nakrętka na lagę.
Jak widać nie ma możliwości skrócenia lagi. Jest tylko jedna poprzez podcięcie sprężyny. Jest to jednak głupi pomysł ponieważ napięcie wstępne sprężyny zmaleje (sprężyna jest dłuższa niż jest na to miejsca w ladze), albo przy większym skróceniu będzie "martwe pole". Oznacza to ze przy podniesieniu koła laga mimowolnie bez oporu się wysunie (do ogranicznika) ponieważ sprężyna będzie krótsza niż jest na to miejsca w ladze.

Co do koła nie jestem pewny. Powiem tyle jeśli nie podetniesz sprężyn simson będzie hmm wysoki z przodu? Ja żeby jeszcze obniżyć przód dałem między półkę górną a bieżnię ramy rurkę hydrauliczną (wchodzi na tą rurkę od sztycy jako tulejka - jej górna cześć opiera się na polce a dolna na bieżni). Pokryła się idealnie bez luzu z tą sztycą dolnej półki i zyskałem jakieś 5cm bez podcinania sprężyn.
powiem tak o ile w s51 można jeszcze kombinować z podnoszeniem tyłu to w sr to będzie wyglądało nijak. No chyba że wyje.. te osłony nóg.
Rozstaw jest szerszy tak mi sie wydaje ale nie dam sobie reki uciąć :]
Co do tarczy to pomyśl o tej z mbxa na wytoczonym dystansie. Nikt Ci w ciemno nie poda jak toz robić. sam musisz myśleć i kombinwoać.
Pzdr


Ostatnio zmieniony przez Mambo dnia Sob 1:07, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavloor
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź/Dąbrowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:31, 01 Lis 2009    Temat postu:

A czy mógłbyś mi cos powiedzieć o amortyzatorach od Suzi RG80? Można dorwać z tarczą. Kiedyś słyszałem że ktoś miał takiego. Czy Twój sposób na obniżenie przodu zda egzamin przy SRce? Mam też z tyłu amorki od etki 150 więc są troszke wyżej. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Tu powinien polecieć "pochwał" albo <piwko>.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mambo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Nie 22:59, 01 Lis 2009    Temat postu:

No więc tak na początek pokaże ci różnicę między standardowym zawieszeniem (i tak siedziało wysoko bo było świeżo regenerowane) a zawieszeniem z mz.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
z zawieszeniem mz
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Długość lag z mz wynosi ok 78cm
[link widoczny dla zalogowanych]
do tego dolicz z 5 cm które doda półka jeżeli nie zastosujesz takiego dystansu:
[link widoczny dla zalogowanych]
W tym wypadku wyszedłem z tym zastosowaniem na zero co oznacza że półka nie dodała mi wysokości z przodu.
Jak widać simson z tyłu jest dosyć niski. Poluje na unikalne amorki które mają 41cm między rozstawem śrub. Dodałoby mi to ok 5cm wysokości z tyłu i wtedy wszystko by się idealanie rozlało :]
Szerokość lag mz:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do lag od rg słyszałem tylko to że wchodzą w półki od simsona bez większych przeróbek. Szukając przodu do srki patrz po długościach. Zawsze pozostaje możliwość dorobienia 'obejmy' z blachy na zacisk i toczenie dostansu pod tarcze mbxa jak to wiele osob robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavloor
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź/Dąbrowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:54, 02 Lis 2009    Temat postu:

Myślę, że w późniejszych chwilach będziemy mogli zrobić dobry tutek o przednich amortyzatorach. Potrzebuję jednak jeszcze jednej wartości. Nie mam teraz simka pod ręką(stoi na działce) i nie mam jak zmierzyć długości lag, ale od dolnej półki do osi koła. Czy mógłbyś dla mnie to zrobić? Znalazłem pewne amorki do rg80 i mają miejsce na zacisk więc może to podejdzie. Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mambo
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białobrzegi

PostWysłany: Pon 21:16, 02 Lis 2009    Temat postu:

No niestety ale cały przód łącznie z kołem poszedł do żyda ;/
O ile pamiętam ale nie jestem pewniem to tam było około niecałę 70ccm. Golenie lag od srki są dłuższe o 5.5cm od tych z simsona s
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pavloor
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź/Dąbrowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:28, 03 Lis 2009    Temat postu:

Udało mi się dorwać wymiary przodu od RG 80 z tarczą.
1. Od ośki koła do dolnej półki(gdzie zaczyna się sztyca) ma wymiar 47cm
2. Długość caych lag to ok. 71cm. Niestety nie wiem jaką średnice ma sztyca. Niedługo będe miał jeszcze wymiary do Hondy NS1, także myślę że coś się wybierze. Pzdr

Proszę kogoś o podanie długości lag w simku. Chodzi mi o wymiar od osi koła do dolnej półki. Z góry THX


Ostatnio zmieniony przez Pavloor dnia Wto 14:03, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin